Gå til innhold

Valget *sukk*

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Klara Q

6

• skorpionfisken

6

• fei1365380229

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ja og nå må vi leve med en rød-grønn regjering de neste fire årene... *sukk*

Hurra!

Skrevet

Det kan bli moro å sitte i opposisjon også da :) Vi er 8 flere mandater i venstre på aStortinget enn sist - og det er STORT! :)

Sitter du på stortinget? Det visste jeg ikke.

Skrevet

Jeg syns det er to triste ting ved årets valg; at SV gjør det såpass dårlig - og at FrP gjør det så bra. Men fint at det ser ut til å bli rødgrønt, da.

Tror du ikke det er mange av oss som "safet" - vi stemte Ap, bare for å være sikre at Sv skulle få sitt å si de neste fire årene?

Det ligger mange Sv-stemmer i gårsdagens Ap-stemmer, tror nå jeg!

:)

Skrevet

Er det deg. Så pen du er :-). Ikkenoe flis i det hele tatt jo.

Nei det er ikke meg - det er Thomessen :)

Skrevet

Sitter du på stortinget? Det visste jeg ikke.

Det visste ikke jeg heller :)

Skrevet

Gratulerer med framgangen, flisa.

Og kondolerer med at du/dere mistet de tre statsrådene og regjeringsmakta (men det koser jeg meg over, da. ;o) )

TAKK! - - men nå kan vi føre VENSTRE-politikk fra 10 plasser på Stortinget - FØR 2, - uten å måtte ta hensyn til H og ikke minst KRF! :)

Skrevet

TAKK! - - men nå kan vi føre VENSTRE-politikk fra 10 plasser på Stortinget - FØR 2, - uten å måtte ta hensyn til H og ikke minst KRF! :)

Tja, tjo... kan dere egentlig det?

SV gjorde jo et brakvalg for 4 år siden, men på grunn av at regjeringa samarbeidet såpass mye med Frp fra sak til sak i Stortinget, så lå likevel SV i "skyggenes dal".

Det er et paradoks for både SV og V at de vil ha mer makt med færre folk, såfremt de bare har sterke nok samarbeidspartnere.

Mer makt, men samtidig må de fire på sine egne politiske krav.

Skrevet

Tja, tjo... kan dere egentlig det?

SV gjorde jo et brakvalg for 4 år siden, men på grunn av at regjeringa samarbeidet såpass mye med Frp fra sak til sak i Stortinget, så lå likevel SV i "skyggenes dal".

Det er et paradoks for både SV og V at de vil ha mer makt med færre folk, såfremt de bare har sterke nok samarbeidspartnere.

Mer makt, men samtidig må de fire på sine egne politiske krav.

Klart det 10 mandater kan gjøre store ting frem til neste valg! .)

Skrevet

Klart det 10 mandater kan gjøre store ting frem til neste valg! .)

Ja, partiet får markert seg på en helt annen måte slik at de kan klatre videre ved neste valg, men jeg tror ikke dere får så innmari mye gjennomslag i de fire kommende årene.

Rent bortsett fra at V faktsik er enige med de rød-grønne på en del spørsmål.

Sånn sett vil vel den store taperen når det gjelder _gjennomslag_ for egne hjertesaker de kommende fire årene være Frp - de vil være spilt helt ut på sidelinja dersom de rødgrønne klarer å holde sammen hele fireårsperioden.

Skrevet

Nei det er ikke meg - det er Thomessen :)

Hihi, men den søte jenta, det er deg?

Skrevet

Hihi, men den søte jenta, det er deg?

Nei - hun der er jo knapt 20 år :) -jeg er jo bestemor for fanken!

Skrevet

Tror jeg så deg såvidt det var, da Sponheim kom inn og møtte pressen.

Var du litt ELLEVILL? :-)

Jeg var ikke der da :)

Skrevet

Nei - hun der er jo knapt 20 år :) -jeg er jo bestemor for fanken!

hehe, enkelte begynner jo veldig tidlig da. Min kjære er 36 år eldre enn sitt eldste barnebarn, og han har ikke rekorden.

En gammel kjenning døde for flere år siden av kreft. Han var 32 år da han døde, og det sto oppført ikke mindre enn 2 barnebarn i dødsannonsen.

Skrevet

Tror du ikke det er mange av oss som "safet" - vi stemte Ap, bare for å være sikre at Sv skulle få sitt å si de neste fire årene?

Hæ?

En AP stemme vil jo svekke SV-s innflytelse i forhandlingene. Om man stemmer AP eller SV så stemmer man jo rødgrønt uansett.

Skrevet

hehe, enkelte begynner jo veldig tidlig da. Min kjære er 36 år eldre enn sitt eldste barnebarn, og han har ikke rekorden.

En gammel kjenning døde for flere år siden av kreft. Han var 32 år da han døde, og det sto oppført ikke mindre enn 2 barnebarn i dødsannonsen.

Nuvel, -jeg var 39 da jeg fikk den ære :)

Skrevet

Hæ?

En AP stemme vil jo svekke SV-s innflytelse i forhandlingene. Om man stemmer AP eller SV så stemmer man jo rødgrønt uansett.

Men det største slaget stod jo mellom Hagen og Stoltenberg.

Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg tenkte at det var lurt å stemme frem mannen som ønsket å samarbeide med Sv. Stoltenberg er jo uansett en grepa kar :)

Skrevet

Men det største slaget stod jo mellom Hagen og Stoltenberg.

Mulig jeg er helt på bærtur, men jeg tenkte at det var lurt å stemme frem mannen som ønsket å samarbeide med Sv. Stoltenberg er jo uansett en grepa kar :)

Ja jeg vil jo gjerne at folk skal stemme AP så for meg er stemmen din flott.

Men om du egentlig vil ha mest mulig SV-politikk i regjeringa ville jeg heller stemt SV, for slaget sto mellom blått og rødgrønt, og da er det vel det samme hvilket rødgrønt parti man stemmer så lenge man holder seg unna den borgerlige siden.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Meget mulig. Jeg er gammel SVer selv, men stemte Sp denne gangen. :-)

Skrevet

Ja jeg vil jo gjerne at folk skal stemme AP så for meg er stemmen din flott.

Men om du egentlig vil ha mest mulig SV-politikk i regjeringa ville jeg heller stemt SV, for slaget sto mellom blått og rødgrønt, og da er det vel det samme hvilket rødgrønt parti man stemmer så lenge man holder seg unna den borgerlige siden.

Jo, så sant, så sant.

Har alltid stemt Ap, det føles både trygt og fornuftig.

Men har altså veldig sansen for Sv også. Ja, takk - begge deler :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...