Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var vi då endeleg kvitt denne regjeringa som har vore til slik skam og plage for nasjonen dei siste 4 åra: prestefaen, helsekrapylet, utanriksnoldusen, skadedyret i KUD, nautet i kultur, den veglause i samferdsle, den rabiate idioten av ein moderniseringsminister, cowboy-Laila i forsvar,

den kristelege kryptofascisten i justis, harryen i landbruk, og Foss og Dåvøy og Gabrielsen og Ludvigsen og kva dei nå heiter alle saman. Verre snoksamling skal vera vanskeleg å finne.

Spytt og skyll!

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

16

• gripp

4

• andor

2

• fei1365380229

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe. Du får virkelig sagt det, andor. Utrolige karakteristikker.

Ja, vi er kvitt dem! Yeah!

:o)

Skrevet

Ja, for oss som tapte er det tid for tørking, puss og stell av fjør.

Som den positive person eg er, er eg allereie i gang med å leite etter noko positivt i alt elende:

At Bonden er borte for godt, må seiast å vere positivt. Det same gjeld Svarstad Haugland. (Men å få det ekle menneskje Åslaug Hage i standen, er nesten ikkje til å bere).

Det mest positive (og viktigaste) er at SV og SP er redusert frå eit trugande nivå til småparti som blir bikkjer i band etter Jens. No må han vennleg, men bestemt lære sosialistane i SV litt om budsjettbalanse og renter og tvangsorientere bygdenasjonalistane i SP i retning røyndomen.

Eg er mest spent på kva LO skal ha betalt "to even out" alle dei ytingane som dei har gjeve gjennom det siste året.

Men altså; med SV og SP redusert til Jens sine bikkjer, går det nok sin skeive gang utan for store skiplingar for nokon av oss. (Og så kan vi sjå fram til spetakkelet i SV når ikkje noko av eventyra i partiprogrammet blir røyndom, og Kristin får full jobb med å ete kamelar)

Skrevet

he-he....morsomt karakterisert:-)

Og enig er jeg med deg når det gjelder noen av dem.

Uheldigvis går vi mot noe enda verre, så nå er det bare å stramme inn livreima.

De eneste som kan se fremtiden lysere i møte er de trygdede, pensjonistene og de kronisk syke.

For arbeidstakere flest blir nok dette et slag i fjeset etterhvert som de forstår hva det faktisk er de har bedt om - og fått.

Skrevet

Som den positive person eg er, er eg allereie i gang med å leite etter noko positivt i alt elende:

At Bonden er borte for godt, må seiast å vere positivt. Det same gjeld Svarstad Haugland. (Men å få det ekle menneskje Åslaug Hage i standen, er nesten ikkje til å bere).

Det mest positive (og viktigaste) er at SV og SP er redusert frå eit trugande nivå til småparti som blir bikkjer i band etter Jens. No må han vennleg, men bestemt lære sosialistane i SV litt om budsjettbalanse og renter og tvangsorientere bygdenasjonalistane i SP i retning røyndomen.

Eg er mest spent på kva LO skal ha betalt "to even out" alle dei ytingane som dei har gjeve gjennom det siste året.

Men altså; med SV og SP redusert til Jens sine bikkjer, går det nok sin skeive gang utan for store skiplingar for nokon av oss. (Og så kan vi sjå fram til spetakkelet i SV når ikkje noko av eventyra i partiprogrammet blir røyndom, og Kristin får full jobb med å ete kamelar)

Valla er allerede i gang med å instruere den nye regjeringen, og kreve inn det hun har betalt så mye for.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5049082.html

Valla, Haga og Halvorsen kommer til å bli Stoltenbergs mareritt i tiden som kommer - og etterhvert de fleste andres også....

Men folket har talt (selv om den borgerlige siden faktisk fikk flest stemmer, men færrest mandater), og vi får som vi fortjener.

Glad er jeg for at jeg har en økonomi som lett kan bære dette, men jeg synes oppriktig synd på de arbeidstakere som fra før har det trangt - spesielt hvis de har litt større lån.

Og aller mest synes jeg synd på de som faktisk forsøker å skape noen nye arbeidsplasser i landet gjennom opprettelse av nye bedrifter - og de som er ansatt der. Det blomstret blant disse de siste år, men nå vil det visne hen....

Gjest hvordan er nå det?
Skrevet

Hehehe, godt sagt det om eventyr..:-)

Skrevet

Valla er allerede i gang med å instruere den nye regjeringen, og kreve inn det hun har betalt så mye for.

http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5049082.html

Valla, Haga og Halvorsen kommer til å bli Stoltenbergs mareritt i tiden som kommer - og etterhvert de fleste andres også....

Men folket har talt (selv om den borgerlige siden faktisk fikk flest stemmer, men færrest mandater), og vi får som vi fortjener.

Glad er jeg for at jeg har en økonomi som lett kan bære dette, men jeg synes oppriktig synd på de arbeidstakere som fra før har det trangt - spesielt hvis de har litt større lån.

Og aller mest synes jeg synd på de som faktisk forsøker å skape noen nye arbeidsplasser i landet gjennom opprettelse av nye bedrifter - og de som er ansatt der. Det blomstret blant disse de siste år, men nå vil det visne hen....

Pengerikeligheten i dette samfunnet er slik at ingen regjering kan tilfredstille kombinasjonen av en aktiv opposisjon og folks forventninger.

Denne fireårsperioden har jo gitt en økt velstand for folk flest, en økning vi knapt har sett noen gang.

Men alltid vil det være noen som har "for lite", alltid vil det være noen som ikke får behandlingen de ønsker, alltid vil det være misnøye.

Så vi får trøste oss med at dette kun skal vare i fire år.

Gjest hvordan er nå det?
Skrevet

he-he....morsomt karakterisert:-)

Og enig er jeg med deg når det gjelder noen av dem.

Uheldigvis går vi mot noe enda verre, så nå er det bare å stramme inn livreima.

De eneste som kan se fremtiden lysere i møte er de trygdede, pensjonistene og de kronisk syke.

For arbeidstakere flest blir nok dette et slag i fjeset etterhvert som de forstår hva det faktisk er de har bedt om - og fått.

Kan du si noe mer om hvordan du tror det blir? For f.eks. småbarnsfamilier.

Skrevet

Hvis dere har lån er det bare finne frem sparebøssa og havregrøten i alle fall... *sukk* Jeg gleder meg i alle fall IKKE til renteøkningen!

Gjest hvordan er nå det?
Skrevet

Hvis dere har lån er det bare finne frem sparebøssa og havregrøten i alle fall... *sukk* Jeg gleder meg i alle fall IKKE til renteøkningen!

Vi har ikke egen bolig enda. Så da blir det dyrere å kjøpe leilighet/hus?

Skrevet

Vi har ikke egen bolig enda. Så da blir det dyrere å kjøpe leilighet/hus?

neida, ikke om et par år.

når nok folk har måttet selge huset sitt gjennom tvangssalg, så går prisene nedover en stund.

Skrevet

Det er helt avhengig av småbarnsfamilien - for det kan være så mangt.

Hvis det er en familie der mor og far er ordinære arbeidstakere med midlere eller litt lav inntekt, med høyt huslån (relatert til inntekt) og avhengig av bil (vilket vel er en typisk familie i Norge) - så vil de faktorer som vil være viktige for dem rent økonomisk være skatter og avgifter samt rentenivå.

Og da vil den kommende regjering være dårlige nyheter for dem rent økonomisk.

Selv har jeg et par kamerater som har flere planer om å starte nye bedrifter (de eier allerede noen). Den sittende regjering gjorde mye for å bedre rammevilkårene for små bedrifter, og det har gått bra for dem de siste årene. Dette har skapt mange nye arbeidsplasser, som er særdeles viktig for både arbeidsløsheten og statens inntekter.

Men de har vært avventende til et eventuelt regjeringsskifte. Og med dette resultatet så legger de planene på is - nettopp fordi de er bekymret for utviklingen i de rammevilkår de til nå har hatt.

Og det ville overraske meg om ikke dette vil være symptomatisk for mange andre også.

Skrevet

når nok folk har måttet selge huset sitt gjennom tvangssalg, så går prisene nedover en stund.

Det er ikke på langt nær prisen alene som avgjør om det er dyrt å kjøpe bolig.

Det er kostnaden ved å kjøpe bolig som betyr noe.

De fleste vil måtte låne en god del penger ved boligkjøp. Og da er kostanden ved å kjøpe bolig ikke minst sterkt avhengig av rentenivået.

Skrevet

Billigere barnehage

bedre barnehagedekning (med mål om full)

gratis skolemat

gratis skolebøker

Billigere SFO.

Renten kan gå noe høyere opp enn med en borgelig regjering

Tjener du under 400.000 kan du risikere skattelette.

Som normallønnet småbarnsfamilie tror jeg rød/grønn er et bedre alternativ en den sittende regjering.

Skrevet

Pengerikeligheten i dette samfunnet er slik at ingen regjering kan tilfredstille kombinasjonen av en aktiv opposisjon og folks forventninger.

Denne fireårsperioden har jo gitt en økt velstand for folk flest, en økning vi knapt har sett noen gang.

Men alltid vil det være noen som har "for lite", alltid vil det være noen som ikke får behandlingen de ønsker, alltid vil det være misnøye.

Så vi får trøste oss med at dette kun skal vare i fire år.

"Så vi får trøste oss med at dette kun skal vare i fire år."

Hvis det varer så lenge. I så fall vil Jens måtte svelge noen store kameler underveis - vilket igjen vil medføre et potensielt særdeles dårlig valg i 2009 for Jensemann.

Selv har jeg nettopp betalt ut et lån vesentlig raskere enn opprinnelig planlagt. Lave renter gav meg en god mulighet til det, og slik den politiske opposisjonsvinden har blåst siste år så vurderte jeg det dit hen at det kunne være vel anvendte penger.

Så nå kan jeg heller spare litt en stund, og ha muligheter for litt rente på oppspart kapital - uten at det betyr all verden.

Eventuelt investere i en bolig for utleie hvis/når renteøkningen kommer og folk må selge for å klare rente/skatte/avgiftsøkningene?

Burde fint klare å spare opp nok kapital til det innen effekten av den kommende politikken gjør seg gjeldende - la oss si om et par tre år.

Og så kan jeg igjen nye enda bedre av høykonjunkturen som så kommer med en ny regjering i 2009.

Litt langsiktig planlegging kan være greit såpass forutsigbart som dette sansynligvis vil være:-)

Skrevet

"Så vi får trøste oss med at dette kun skal vare i fire år."

Hvis det varer så lenge. I så fall vil Jens måtte svelge noen store kameler underveis - vilket igjen vil medføre et potensielt særdeles dårlig valg i 2009 for Jensemann.

Selv har jeg nettopp betalt ut et lån vesentlig raskere enn opprinnelig planlagt. Lave renter gav meg en god mulighet til det, og slik den politiske opposisjonsvinden har blåst siste år så vurderte jeg det dit hen at det kunne være vel anvendte penger.

Så nå kan jeg heller spare litt en stund, og ha muligheter for litt rente på oppspart kapital - uten at det betyr all verden.

Eventuelt investere i en bolig for utleie hvis/når renteøkningen kommer og folk må selge for å klare rente/skatte/avgiftsøkningene?

Burde fint klare å spare opp nok kapital til det innen effekten av den kommende politikken gjør seg gjeldende - la oss si om et par tre år.

Og så kan jeg igjen nye enda bedre av høykonjunkturen som så kommer med en ny regjering i 2009.

Litt langsiktig planlegging kan være greit såpass forutsigbart som dette sansynligvis vil være:-)

Det er en god strategi.

Det som kan forstyrre dette er at de røde får vansker med å innfri forventningene og går bananas i oljepengebingen.

Man må huske at vi har 1 million mennesker på trygd i dette landet samt over 700.000 ansatt i offentlig sektor. Til sammen er det altså soleklart flertall i folket av mennesker som lever av kontantstrømmen fra det private næringsliv.

Hvis Jens pøser ut penger til mottakerne (slik det ser ut), vil han kunne bevare en tilstrekkelig popularitet til å bli sittende...inntil pengene er svidd av, og det kan jo ta noen år.

Skrevet

da har ikke folk lært mye av 80 tallets rentecrash (i en tid hvor forøvrig det var høyreregjering)

Om du låner så mye at du til tross for alle advarsler må basere deg på en rente som garantert ikke er så lav over tid, vel.. tough luck.

Skrevet

*lol* mye morsomme karakteristikker! Min personlige favoritt denne gangen var Cowboy-Laila! *ha ha*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...