Gjest skjønner ikke helt Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Forsvinner kontantstøtta nå som det blir Rød-grønn regjering??? 0 Siter
Gjest sorgens dag Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg er svært bekymret for det. 0 Siter
Gjest hvordan er nå det? Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den er vel fredet i et par år tror jeg, men så kan den forsvinne. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, NÅR det er full barnehagedekning. Men det kan jo ta tid... 0 Siter
Gjest Knoll&tott Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den er vel fredet i et par år tror jeg, men så kan den forsvinne. kontantstøtta er freda til 2008 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 kontantstøtta er freda til 2008 Skal se det fødes en haug med barn nå da som foreldrene skal rekke å få full kontantstøtte til. 0 Siter
illuminatum Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den er vel fredet i et par år tror jeg, men så kan den forsvinne. Er den ikke bare fredet for de som allerede har begynt å få kontaktstøtte? 0 Siter
illuminatum Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Er den ikke bare fredet for de som allerede har begynt å få kontaktstøtte? kontantstøtte er vel riktig navn og ikke kontaktstøtte :-) 0 Siter
Gjest mener jeg å ha lest Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den forsvinner vel ikke, men nå blir det vel mer kontrollerte forhold mener jeg å ha lest. Nå MÅ enten mor eller far virkelig være hjemme med barnet før de har krav på kontantstøtten. 0 Siter
Gjest storøyd Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Er den ikke bare fredet for de som allerede har begynt å få kontaktstøtte? Tror du på det du skriver?? At noen skal få, og andre ikke? 0 Siter
Atene Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den forsvinner vel ikke, men nå blir det vel mer kontrollerte forhold mener jeg å ha lest. Nå MÅ enten mor eller far virkelig være hjemme med barnet før de har krav på kontantstøtten. Det var aldri meningen at det skulle være noe krav. Og hvordan har du tenkt at man skal kontrollere det ? 0 Siter
laban Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det er slett ikke sikkert. Det kan vel hende den forsvinner til slutt, men det vil ta flere år. De som har barn som får kontantstøtte nå, kommer garantert ikke til å miste den - man får den tross alt bare i to år uansett. Kanskje blir reglene litt endret i første omgang, slik at støtten ikke ensidig blir knyttet til barnehageplass, men selv det vil ta lang tid tror 0 Siter
Gjest mener jeg å ha lest Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det var aldri meningen at det skulle være noe krav. Og hvordan har du tenkt at man skal kontrollere det ? Jeg har ikke bestemt dette. Men det er da ikke vanskelig å kontrollere dette .... bare se på ligningen det da, om de har jobbet. Du kan inn på VG sine sider, der står det hvordan hverdagen vår vil bli nå, og deriblant at kontantstøtten på sikt blir utbetalt til de som virkelig er hjemme. 0 Siter
laban Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Den forsvinner vel ikke, men nå blir det vel mer kontrollerte forhold mener jeg å ha lest. Nå MÅ enten mor eller far virkelig være hjemme med barnet før de har krav på kontantstøtten. SP ønsker seg vel en slik endring, men det betyr ikke at den blir realisert. Det er ikke sånn at når det skjer et regjeringsskifte, merker alle landets innbyggere store forandringer etter noen uker. Vi har ikke hatt flertallsregjeringer med stort spillerom her i landet på mange år. Det tar alltid litt tid å endre ting som er vedtatt ved lov, 0 Siter
asterix Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg har ikke bestemt dette. Men det er da ikke vanskelig å kontrollere dette .... bare se på ligningen det da, om de har jobbet. Du kan inn på VG sine sider, der står det hvordan hverdagen vår vil bli nå, og deriblant at kontantstøtten på sikt blir utbetalt til de som virkelig er hjemme. Så folk som faktisk er hjemme med barna hele dagen for så å jobbe på kveldstid mens den andre forelderen så overtar å være hjemme med barna skal ikke få kontantstøtte mener du? 0 Siter
Gjest ikke så enkelt som du skal ha det til Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg har ikke bestemt dette. Men det er da ikke vanskelig å kontrollere dette .... bare se på ligningen det da, om de har jobbet. Du kan inn på VG sine sider, der står det hvordan hverdagen vår vil bli nå, og deriblant at kontantstøtten på sikt blir utbetalt til de som virkelig er hjemme. "Jeg har ikke bestemt dette. Men det er da ikke vanskelig å kontrollere dette .... bare se på ligningen det da, om de har jobbet." Hørt om skiftarbeid eller turnus? Kanskje finnes det foreldre som jobber til forskjellige tider på døgnet? 0 Siter
Atene Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg har ikke bestemt dette. Men det er da ikke vanskelig å kontrollere dette .... bare se på ligningen det da, om de har jobbet. Du kan inn på VG sine sider, der står det hvordan hverdagen vår vil bli nå, og deriblant at kontantstøtten på sikt blir utbetalt til de som virkelig er hjemme. Nei, det er ikke bare å se på ligningen. Det kan jo hende at en av foreldrene jobber dag, og den andre kveld ? Da kan en av dem være hjemme med barna. Skal ikke disse få kontantstøtte ? Det som står i VG, er at SP ønsker en slik endring. Ingenting om hvorvidt det er flertall, og ingenting om hvordan det skulle gjennomføres. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Så folk som faktisk er hjemme med barna hele dagen for så å jobbe på kveldstid mens den andre forelderen så overtar å være hjemme med barna skal ikke få kontantstøtte mener du? Nei det syns jeg faktisk ikke. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nei det syns jeg faktisk ikke. Skjønner ikke hvorfor du er imot at turnusarbeidere skal få kontantstøtte? En av oss foreldre er jo hjemme med barnet og det er jo det som er ønskelig for å få kontantstøtte utbetalt. Vi har på den måten et gode ja, men det er et familieliv som heller ikke er en dans på roser og møtes i døra for oss voksne. Men vi har jo ikke valg for en del yrker er turnus som man bare må ta. Mitt spørsmål er derfor: Er du misunnelig fordi vi får denne støtten? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Skjønner ikke hvorfor du er imot at turnusarbeidere skal få kontantstøtte? En av oss foreldre er jo hjemme med barnet og det er jo det som er ønskelig for å få kontantstøtte utbetalt. Vi har på den måten et gode ja, men det er et familieliv som heller ikke er en dans på roser og møtes i døra for oss voksne. Men vi har jo ikke valg for en del yrker er turnus som man bare må ta. Mitt spørsmål er derfor: Er du misunnelig fordi vi får denne støtten? Nå er jeg helt imot kontantstøtten da. Jeg syns ikke man skal få en yttelse fordi man ikke bruker et gode. Jeg er forøvrig enig i at den ikke bør fjernes før det er full barnehagedekning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.