Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå er jeg helt imot kontantstøtten da. Jeg syns ikke man skal få en yttelse fordi man ikke bruker et gode. Jeg er forøvrig enig i at den ikke bør fjernes før det er full barnehagedekning. Jeg er også i mot kontantstøtten. Tullete ordning. Bra at den forsvinner, slik at det kan bli fart på barnehageutbyggingen igjen. 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg er også i mot kontantstøtten. Tullete ordning. Bra at den forsvinner, slik at det kan bli fart på barnehageutbyggingen igjen. Mener du at det er en tullete ordning når faktisk foreldrene er hjemme med ungen, og ikke er hos dagmamma? Hvorfor det? 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg er også i mot kontantstøtten. Tullete ordning. Bra at den forsvinner, slik at det kan bli fart på barnehageutbyggingen igjen. dessuten er det ikke sikkert at den forsvinnger. Senterpartiet har sagt at de skal stå på bakbeina for å beholde den 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Mener du at det er en tullete ordning når faktisk foreldrene er hjemme med ungen, og ikke er hos dagmamma? Hvorfor det? Det er tullete fordi ordningen har satt full brems på barnehageutbyggingen! Den har medført en oppblomstring dagmammaer. Saken er at det er dette som har blitt resultatet av kontantstøtteordningen. Ikke at mange flere er hjemme med barna sine. Så hensikten var god, men ordningen har ikke virket! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det er tullete fordi ordningen har satt full brems på barnehageutbyggingen! Den har medført en oppblomstring dagmammaer. Saken er at det er dette som har blitt resultatet av kontantstøtteordningen. Ikke at mange flere er hjemme med barna sine. Så hensikten var god, men ordningen har ikke virket! Jeg ser ikke helt hensikten i at mange flere kvinner skal være hjemme i årevis med barna sine heller jeg da, det er ødeleggende for likestillingen, kvinner taper pensjonspoeng og status i arbeidslivet. 0 Siter
Gjest jordrotta Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå er jeg helt imot kontantstøtten da. Jeg syns ikke man skal få en yttelse fordi man ikke bruker et gode. Jeg er forøvrig enig i at den ikke bør fjernes før det er full barnehagedekning. Nå jobber jeg redusert stilling, er hjemme på dagtid og vi klarer oss økonomisk nettopp fordi vi får denne støtten. Når den opphører må jeg ut i full stilling og kanskje slutte i den jeg har for å jobbe om dagen. Men da er barnet ihvertfall blitt 3 år. Ditt syn er at jeg nå skulle vært ute i full jobb og latt mitt barn være i barnehage fra ungen var 1 år gammel. Det synes du da er best for oss og barnet vårt. Det er jo slik du må mene? Jeg mener at det ikke er valgfrihet i det hele tatt!! 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det er tullete fordi ordningen har satt full brems på barnehageutbyggingen! Den har medført en oppblomstring dagmammaer. Saken er at det er dette som har blitt resultatet av kontantstøtteordningen. Ikke at mange flere er hjemme med barna sine. Så hensikten var god, men ordningen har ikke virket! Jeg er imot at dagmammaer skal stikke av med pengene, men jeg fullt for at de som vil være hjemme med ungene når de er 1 og 2 år, skal få muligheten til det. Det er snakk om valgfrihet. Jeg var hjemme et halvt år ekstra etter at permisjonstiden var ferdig. Det tror jeg ungen hadde godt av. Han var altfor liten til å begynne i barnehage når han ikke engang var fyllt ett! Vi hadde ikke klart oss hvis det ikke hadde vært for kontantstøtten. 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå jobber jeg redusert stilling, er hjemme på dagtid og vi klarer oss økonomisk nettopp fordi vi får denne støtten. Når den opphører må jeg ut i full stilling og kanskje slutte i den jeg har for å jobbe om dagen. Men da er barnet ihvertfall blitt 3 år. Ditt syn er at jeg nå skulle vært ute i full jobb og latt mitt barn være i barnehage fra ungen var 1 år gammel. Det synes du da er best for oss og barnet vårt. Det er jo slik du må mene? Jeg mener at det ikke er valgfrihet i det hele tatt!! Dette er nettopp hva de rødgrønne mener med valgfrihet. Du skal kunne velge det som staten mener er best for deg.... 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg ser ikke helt hensikten i at mange flere kvinner skal være hjemme i årevis med barna sine heller jeg da, det er ødeleggende for likestillingen, kvinner taper pensjonspoeng og status i arbeidslivet. kjære deg, kontantstøtten gjelder også fedrene. Og vi er jo ikke helt molbo heller. Vi skjønner jo at det går utover pensjonspoeng, men det må jo være opp til hver enkelt hva en synes veier tyngst. Skal staten bestemme at vi må ha de i barnehage med en gang barnet blir ett år? Valgfriheten blir bare større når en har kontantstøtten 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Dette er nettopp hva de rødgrønne mener med valgfrihet. Du skal kunne velge det som staten mener er best for deg.... Jeg likte jens før, men nå bare gjør han meg forbanna. Med hvilken rett har han å bestemme at mitt barn har det bedre i barnehagen fra det er ett år. Og så utvide den obligatoriske skoledagen, slik at ungene skal være ENDA mer borte fra barna!! Jeg blir så sint! Og så blir jeg enda sintere når folk jeg kjenner har valgt ap av gammel vane, uten at de visste dette med utvidet skoletid og andre ting. 0 Siter
Gjest smilekopp Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg likte jens før, men nå bare gjør han meg forbanna. Med hvilken rett har han å bestemme at mitt barn har det bedre i barnehagen fra det er ett år. Og så utvide den obligatoriske skoledagen, slik at ungene skal være ENDA mer borte fra barna!! Jeg blir så sint! Og så blir jeg enda sintere når folk jeg kjenner har valgt ap av gammel vane, uten at de visste dette med utvidet skoletid og andre ting. enda mer borte fra FORELDRENE mente jeg 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg likte jens før, men nå bare gjør han meg forbanna. Med hvilken rett har han å bestemme at mitt barn har det bedre i barnehagen fra det er ett år. Og så utvide den obligatoriske skoledagen, slik at ungene skal være ENDA mer borte fra barna!! Jeg blir så sint! Og så blir jeg enda sintere når folk jeg kjenner har valgt ap av gammel vane, uten at de visste dette med utvidet skoletid og andre ting. Det er nok mange som vil få seg en oppvekker etter dette valget. Som jeg har sagt i noen andre tråder her - vi får som vi fortjener:-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 kjære deg, kontantstøtten gjelder også fedrene. Og vi er jo ikke helt molbo heller. Vi skjønner jo at det går utover pensjonspoeng, men det må jo være opp til hver enkelt hva en synes veier tyngst. Skal staten bestemme at vi må ha de i barnehage med en gang barnet blir ett år? Valgfriheten blir bare større når en har kontantstøtten Valgfrihet har man da uten kontantstøtte også. Kontantstøtten er en reform som passer dem med høy inntekt best, dessverre går den også ut over de barna som lever i grenseland mellom omsorg og omsorgsvikt i økonomisk vanskeligstilte familier. Disse barna ville nytt svært godt av en barnehageplass, men foreldrene tar seg nå langt sjeldnere råd til det da prisforskjellen blir nesten 6000,-. Det er et tankekors! Intensjonen med kontantstøtten har ikke vært dette, men likevel er dette en av de uønskede konsekvensene den har fått. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg likte jens før, men nå bare gjør han meg forbanna. Med hvilken rett har han å bestemme at mitt barn har det bedre i barnehagen fra det er ett år. Og så utvide den obligatoriske skoledagen, slik at ungene skal være ENDA mer borte fra barna!! Jeg blir så sint! Og så blir jeg enda sintere når folk jeg kjenner har valgt ap av gammel vane, uten at de visste dette med utvidet skoletid og andre ting. Utvidelse av skoledagen høres i grunnen OK ut, synes jeg - hvis de dermed slipper lekser... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 kjære deg, kontantstøtten gjelder også fedrene. Og vi er jo ikke helt molbo heller. Vi skjønner jo at det går utover pensjonspoeng, men det må jo være opp til hver enkelt hva en synes veier tyngst. Skal staten bestemme at vi må ha de i barnehage med en gang barnet blir ett år? Valgfriheten blir bare større når en har kontantstøtten Skulle gjerne likt å se tallet på hvor mange fedre som er hjemme med kontantstøtte, har du noe tall på det? 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Utvidelse av skoledagen høres i grunnen OK ut, synes jeg - hvis de dermed slipper lekser... Neei da ryker kanskje litt av jobben min.(sfo) 0 Siter
....AV Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå jobber jeg redusert stilling, er hjemme på dagtid og vi klarer oss økonomisk nettopp fordi vi får denne støtten. Når den opphører må jeg ut i full stilling og kanskje slutte i den jeg har for å jobbe om dagen. Men da er barnet ihvertfall blitt 3 år. Ditt syn er at jeg nå skulle vært ute i full jobb og latt mitt barn være i barnehage fra ungen var 1 år gammel. Det synes du da er best for oss og barnet vårt. Det er jo slik du må mene? Jeg mener at det ikke er valgfrihet i det hele tatt!! Dere klarer dere økonomisk pga. kontantstøtten, ja, men det er det ikke alle som gjør. Kontantstøtten gir valgfrihet for noen, men ikke for alle. Arbeiderpartiet ønsker utvidet fødselspermisjon, det vil også være et gode for barnefamiliene. Valgfriheten som de borgerlige representerer, kan du f.eks. også finne forslaget til ny barnehagelov hvor kommunene selv skulle kunne bestemme arealbehov og bemanningstall i forhold til antall barn og om det var behov for å ha pedagogisk ansatt personale. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det er slett ikke sikkert. Det kan vel hende den forsvinner til slutt, men det vil ta flere år. De som har barn som får kontantstøtte nå, kommer garantert ikke til å miste den - man får den tross alt bare i to år uansett. Kanskje blir reglene litt endret i første omgang, slik at støtten ikke ensidig blir knyttet til barnehageplass, men selv det vil ta lang tid tror Det får vi da håpe. Kriteriene for å få denne summen på konto nå er at du ikke har barn i barnehage. Betaling for ikke å bruke barnehager? Latterlig. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det får vi da håpe. Kriteriene for å få denne summen på konto nå er at du ikke har barn i barnehage. Betaling for ikke å bruke barnehager? Latterlig. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det er slett ikke sikkert. Det kan vel hende den forsvinner til slutt, men det vil ta flere år. De som har barn som får kontantstøtte nå, kommer garantert ikke til å miste den - man får den tross alt bare i to år uansett. Kanskje blir reglene litt endret i første omgang, slik at støtten ikke ensidig blir knyttet til barnehageplass, men selv det vil ta lang tid tror Feilpostering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.