collins Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg vil se henne rett som det er gjennom den kommende stortingsperioden, bli konfrontert med uverdige forhold i helsevesenet og eldreomsorgen, avdekket ved førsteoppslag i TV2-nyhetene. Da skal jeg kose meg.;o) 0 Siter
petter smart Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Skole og forsvar kan også gå an. SV vil uansett ikke få penger av AP til sitt urealistiske program. Og da blir det gøy å høre deres unnskyldninger. Ingen andres er jo gode nok. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, dette skal bli interessant. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Unnskyld, men du har vel fått med deg eldreomsorgen de siste fire årene? Med det som utgangspunkt... det kan vel bare bli bedre, tenker jeg. 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Unnskyld, men du har vel fått med deg eldreomsorgen de siste fire årene? Med det som utgangspunkt... det kan vel bare bli bedre, tenker jeg. Det tar nok mer enn 4 år å rette opp for flere tiår med feilslått eldreomsorgspolitikk ja. Nå var man i hvert fall i ferd med å skape et økonomisk grunnlag for det nødvendige løftet her. Men det blir nok raskt stoppet av de som nå legger kursen videre - selv om tanken sikkert er god. Desverre er det ikke alltid nok å bare ønske seg noe...... 0 Siter
collins Skrevet 13. september 2005 Forfatter Skrevet 13. september 2005 Unnskyld, men du har vel fått med deg eldreomsorgen de siste fire årene? Med det som utgangspunkt... det kan vel bare bli bedre, tenker jeg. Eldreomsorgen, og helsevesenet vil ikke få noen store endringer over natten. Den regjeringen vi har hatt de siste årene har ikke hatt noe mindre fokus på å rette opp saker og ting, enn den regjeringen vi får, kommer til å ha. Man må ikke være naiv, å tro at "nu blir alt så meget bedre". Kristin, eller hvilken som helst annen minister som får denne posten, vil nok få son porsjon ubehagelige enkeltsaker å stri med. Det heter å møte seg sjøl i døra. Politikere har en besynderlig mangel på evne til å forutse det. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det tar nok mer enn 4 år å rette opp for flere tiår med feilslått eldreomsorgspolitikk ja. Nå var man i hvert fall i ferd med å skape et økonomisk grunnlag for det nødvendige løftet her. Men det blir nok raskt stoppet av de som nå legger kursen videre - selv om tanken sikkert er god. Desverre er det ikke alltid nok å bare ønske seg noe...... Eh... det er litt underlig at du/dere slakter den nye regjeringens eldre-/helsepolitikk omtrent før stemmene er talt opp og den sittende regjering har forlatt åstedet. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Eldreomsorgen, og helsevesenet vil ikke få noen store endringer over natten. Den regjeringen vi har hatt de siste årene har ikke hatt noe mindre fokus på å rette opp saker og ting, enn den regjeringen vi får, kommer til å ha. Man må ikke være naiv, å tro at "nu blir alt så meget bedre". Kristin, eller hvilken som helst annen minister som får denne posten, vil nok få son porsjon ubehagelige enkeltsaker å stri med. Det heter å møte seg sjøl i døra. Politikere har en besynderlig mangel på evne til å forutse det. Det du sier nå, er jo noe helt annet enn ditt første innlegg, og selvsagt ikke vanskelig å være enig i. 0 Siter
collins Skrevet 13. september 2005 Forfatter Skrevet 13. september 2005 Det du sier nå, er jo noe helt annet enn ditt første innlegg, og selvsagt ikke vanskelig å være enig i. Poenget mitt var at jeg ser fram til å kose meg med at Kristin får de samme nyhets-oppslagene å stri med, som det Ansgar Gabrielsen rett som det er har hatt. Kan ikke se at mitt svar til deg over her, har noe annet budskap enn det. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Poenget mitt var at jeg ser fram til å kose meg med at Kristin får de samme nyhets-oppslagene å stri med, som det Ansgar Gabrielsen rett som det er har hatt. Kan ikke se at mitt svar til deg over her, har noe annet budskap enn det. Det er da ingen grunn til at verken Halvorsen eller andre ministre i den nye regjeringen skal unndras kritikk. Åpen kritikk og diskusjon er en forutsetning og helt nødvendig i et demokrati. En presse som kun skriver kosereportasjer, vil vi ikke ha. 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Eh... det er litt underlig at du/dere slakter den nye regjeringens eldre-/helsepolitikk omtrent før stemmene er talt opp og den sittende regjering har forlatt åstedet. Kanskje fordi vi husker hva de faktisk har gått til valg på, og ikke minst hvordan Ap har vist at de ikke klarer å løse slike grunnleggende problemer tidligere - når de hadde mulighetene til det - en rekke ganger.... 0 Siter
collins Skrevet 13. september 2005 Forfatter Skrevet 13. september 2005 Det er da ingen grunn til at verken Halvorsen eller andre ministre i den nye regjeringen skal unndras kritikk. Åpen kritikk og diskusjon er en forutsetning og helt nødvendig i et demokrati. En presse som kun skriver kosereportasjer, vil vi ikke ha. Nei nettopp. Men det kan kanskje være lurt å ikke spenne buen for høyt når man har en statsrådplass i sikte. Det har Kristin gjort, og da vil det bli dobbelt forsmedelig å bli rævkjørt for det samme som det hun har kritisert andre for. Troverdigheten hennes vil derfor ha større downside enn Ansgar Gabrielsens. 0 Siter
favn Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nei nettopp. Men det kan kanskje være lurt å ikke spenne buen for høyt når man har en statsrådplass i sikte. Det har Kristin gjort, og da vil det bli dobbelt forsmedelig å bli rævkjørt for det samme som det hun har kritisert andre for. Troverdigheten hennes vil derfor ha større downside enn Ansgar Gabrielsens. Valgflesket er likelig fordelt, tror jeg. Det er ikke mitt inntrykk at Halvorsen har vært helt vill i valgkampen, men siden jeg er 'rød' og du er 'blå, er det vel naturlig at vi bokstavelig ser valgresultatet gjennom ulike briller. Personlig både håper og tror jeg at Ap loser oss trygt gjennom de neste fire årene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, det tar nok tid å rette på alle regjeringens fadeser. Tror ikke vi kan vente noe løft over natta nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.