Baby Lemonade Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Kan jeg ta annen smertestillende samtidig som jeg tar voltaren? Det virker ikke som de gir nok effekt alene.. Har paracet, paralgin, naproxen og ibuprofen, og prøver og kurere prolapsrygg. Håper noen vet, før smertene tar helt av her.. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Du kan godt ta Paracet sammen med Voltaren. De virker på forskjellige måter og kan kompimentere hverander ved ryggsmerter. 0 Siter
mrxx Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Ja, du kan bruke det. Jeg har problemer med ryggen og har av og til gått på voltaren, og legen sa jeg kunne ta Ibux eller paracet samtidig. Votaren er mer muskelavslappende og ikke så mye smertestillende. Selv om smertene slipper litt når musklaturen slapper av. Har i to uker nå hatt vondt i ryggen igjen, men ikke så ille at jeg trenger noen tabletter. Så har jeg noen berter på jobben her som duller og stryker på meg i tillegg, så jeg har det i grunnen veldig bra. Lurer på om jeg skal vente lenge med å si at jeg er frisk igjen, hehe. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Du kan godt kombinere voltaren med paracet, men ikke med ibux eller naprosyn uten at du har snakket med legen din først. Voltaren, ibux og naprosyn tilhører gruppen NSAIDS og du risikerer magesår om du overdoserer. Som en tommelfingerregel bruker man kun et slag NSAIDS av gangen, evt kombinert med kun et paracetpreparat av gangen. 0 Siter
Aryane Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg fikk beskjed av legen om å ta 1-2 paracet sammen med 1 Voltaren, så det går nok helt fint. 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Det stemmer som kaffepiken sier, Voltaren kan kombineres med paracetamol-preparater (paracet, panodil og noen til), men skal IKKE kombineres med Ibux eller andre ibuprofen-preparater. Det står i pakningsvedlegget at de to ikke skal kombineres, og jeg ringte legen min for å spørre om dette en gang, da fikk jeg det bekreftet. Hold deg til paracetamol, så er du sikker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.