Gå til innhold

Flisehjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en flisebord på badet som går i gull, rødt og blått(!)

Dette stemmer ikke helt med mitt drømmebad, så nå undres jeg:

Finnes det en slags film eller noe jeg kan klistre over dem, med et pent resultat? Går det an å kamuflere jævelskapet på noen måte? Male over? Noen som har erfaringer eller kunnskap?

Hjelp!

Skrevet

Du kan male dem. Lurt å bruke litt fint sandpapir først, så malingen fester seg.

Skrevet

Vi har malt, med godt resultat.

Kjøpte blå maskeringstape (slik som slipper lettere), og tapet over og under flisrekken (dekket akkurat fugen, det var pirkearbeid, viktig å være nøyaktig). Så tapet vi rundt annehver flis bortover (med fugene), og når disse flisene var malt og tørre, tok vi vekk de vertikale tapene, og tapet rundt de andre flisene (inkl. fugen rundt), slik at vi fikk malt de resterende flisene. På denne måten malte vil ikke fugene, det ble penest slik.

Vi vasket med spesialvask kjøpt i malebutikk først, og brukte også maling som malebutikken anbefalte.

Er fire år siden nå, og ser like pent ut!

Skrevet

Du kan male dem. Lurt å bruke litt fint sandpapir først, så malingen fester seg.

Altså pusse over bordeflisene med fint sandpapir? Kan man evt. bruke heftegrunning?

Hvilken maling skal jeg bruke?

Vet du det også, o` kloke du?

:)

Skrevet

Vi har malt, med godt resultat.

Kjøpte blå maskeringstape (slik som slipper lettere), og tapet over og under flisrekken (dekket akkurat fugen, det var pirkearbeid, viktig å være nøyaktig). Så tapet vi rundt annehver flis bortover (med fugene), og når disse flisene var malt og tørre, tok vi vekk de vertikale tapene, og tapet rundt de andre flisene (inkl. fugen rundt), slik at vi fikk malt de resterende flisene. På denne måten malte vil ikke fugene, det ble penest slik.

Vi vasket med spesialvask kjøpt i malebutikk først, og brukte også maling som malebutikken anbefalte.

Er fire år siden nå, og ser like pent ut!

Takk skal du ha!

Nå ble jeg glad, så glad!

Skrevet

Altså pusse over bordeflisene med fint sandpapir? Kan man evt. bruke heftegrunning?

Hvilken maling skal jeg bruke?

Vet du det også, o` kloke du?

Heftegrunning kan du også bruke. Du kan høre på en fargehandel, men ser ingen grunn til at du ikke kan bruke vanlig maling.

Skrevet

Styrtet jo til jeg, trodde du tengte meg :)

men - joda - det finnes flismaling:-)

Skrevet

Styrtet jo til jeg, trodde du tengte meg :)

men - joda - det finnes flismaling:-)

Der ser du - jeg trengte deg jo :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...