Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 For en ulidelig spennende kveld. Og så gikk det bra til slutt. Rød-grønt flertall. HURRA!!!!!!!!!!!!! Men skåret i gleden er jo selvfølgelig at Hagen og hans nissegjeng har fått så mange stemmer. Det er meg fullstendig ubegripelig at det sitter så mange lettlurte sjeler rundt om i dette landet. Det står visst verre til med det norske folk enn jeg trodde. Men dette har vi jo sett før! Hitler ble faktisk valgt av det tyske folk (riktignok med litt juks på bakrommet, men...) Jeg synes Hagen har mye felles med Hitler, jeg. En dyktig retoriker med evne til å begeistre massene med enkle budskap,- og mørke og ødeleggende konsekvenser av politikken! Men nå er det jubeldag likevel, for de rødgrønne er i flertall. Yess!! 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg er også veldig glad i dag ), men Hagen er jo kjørt ut på sidelinjen på tross av alle mandatene. De rød-grønne har jo flertall og er ikke avhengig av noen av de andre. Det å sammenligne Hagen med Hitler blir vel litt vel ekstremt. Det jeg ikke skjønner er at det ofte er eldre og trygdede som stemmer Frp og det blir vel helt feil eller? 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg er også veldig glad i dag ), men Hagen er jo kjørt ut på sidelinjen på tross av alle mandatene. De rød-grønne har jo flertall og er ikke avhengig av noen av de andre. Det å sammenligne Hagen med Hitler blir vel litt vel ekstremt. Det jeg ikke skjønner er at det ofte er eldre og trygdede som stemmer Frp og det blir vel helt feil eller? Jeg mener ikke at Hagen mener det samme som Hitler!! Det er selvfølgelig for ekstremt. Jeg tror ikke at Hagen har tenkt å gå til krig eller utrydde muslimer eller noe sånt. Men han er flink til å prate, flink til å lodde stemningen i folket og si de riktige tingene på riktig tidspunkt. Flink til å si ting på en måte som begeistrer "massene". Men også flink til å sno seg unna å fortelle om de etter min mening svært negative konsekvensene av politikken deres. Og det var Hitler også. Og jeg er også såre fornøyd med at han sitter der med sine altfor mange representanter og har NULL innflytelse. 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå var det jo _egentlig_ ikke rød-grønt flertall.... De blå fikk faktisk flest stemmer. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/valg2005/article455398.ece Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Nå var det jo _egentlig_ ikke rød-grønt flertall.... De blå fikk faktisk flest stemmer. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/politikk/valg2005/article455398.ece Beste hilsen fra Jaja, men dette er jo et system som man ble enige om på forhånd. Og i STORTINGET har de rødgrønne flertall, og det er det som teller! 0 Siter
Gjest nei vet du hva Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg synes det er helt ubegripelig at så mange stemmer rødt. Spørs hva de sier når det har gått en stund, renta øker mye, skatten øker. For det kan jo ikke være bare arbeidsledige og folk uten gjeld som har stemt rødt? Kanskje Jens må kaste inn håndkleet før 4-årsperioden er over, han har jo måttet gjøre det tidligere. Kan jo hende han skjønner at han skakk kjører landet før det er gått 4- år. Jeg synes heller ikke om en LO-styrt regjering, det vil vi få nå. Lo har allerede kommet med en del "krav". Nei, dere kommer dere nok ned etterhvert dere også, om enn med et brak. 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jaja, men dette er jo et system som man ble enige om på forhånd. Og i STORTINGET har de rødgrønne flertall, og det er det som teller! Jeg sier ikke at det ikke er et system man var enig om på forhånd. Jeg sier bare at det ikke stemmer at det var rød-grønt flertall, hvis man teller stemmer en for en. Da var det flere som stemte blått. Så du kan si gudskjelov for at vi har en valgordning hvor en stemme ikke er en stemme ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg synes det er helt ubegripelig at så mange stemmer rødt. Spørs hva de sier når det har gått en stund, renta øker mye, skatten øker. For det kan jo ikke være bare arbeidsledige og folk uten gjeld som har stemt rødt? Kanskje Jens må kaste inn håndkleet før 4-årsperioden er over, han har jo måttet gjøre det tidligere. Kan jo hende han skjønner at han skakk kjører landet før det er gått 4- år. Jeg synes heller ikke om en LO-styrt regjering, det vil vi få nå. Lo har allerede kommet med en del "krav". Nei, dere kommer dere nok ned etterhvert dere også, om enn med et brak. Jeg tror du tar helt feil her! Du skal se at landet IKKE skakkjøres, at renter og skatter og avgifter IKKE stiger til himmels, og at ting egentlig går bra. Og du har rett, det er ikke bare trygdede og arbeidsledige som stemmer rødt. Undertegnede er en av dem. 0 Siter
flisa Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 jeg TROR at mange av de som stemte Frp gjorde det for å bli kvitt Bondevik -det samme med alle de som plutselig ble røde. Sitter med blandede følelser i dag jeg - men mest glad for Venstres del... 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 jeg TROR at mange av de som stemte Frp gjorde det for å bli kvitt Bondevik -det samme med alle de som plutselig ble røde. Sitter med blandede følelser i dag jeg - men mest glad for Venstres del... Og jeg kjenner en innvandrerfamilie som tidligere har stemt på Bondevik, men som stemte AF i år, fordi de fryktet et samarbeid med Frp... Tror det er mange som har gjort rare krumspring i år... Beste hilsen fra 0 Siter
Katt-ja Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 jeg TROR at mange av de som stemte Frp gjorde det for å bli kvitt Bondevik -det samme med alle de som plutselig ble røde. Sitter med blandede følelser i dag jeg - men mest glad for Venstres del... Gratulerer med Venstres framgang, Flisa Vi stemte V, men dessverre slo det ikke ut på noe mandat fra vår kommune 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg tror du tar helt feil her! Du skal se at landet IKKE skakkjøres, at renter og skatter og avgifter IKKE stiger til himmels, og at ting egentlig går bra. Og du har rett, det er ikke bare trygdede og arbeidsledige som stemmer rødt. Undertegnede er en av dem. Min mann stemmer rødt til tross for at skatten hans (vår) kommer til å øke ). Vi er for et løft i fellesskap og at folk som tjener mye må betale litt mer enn de som tjener lite. 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Min mann stemmer rødt til tross for at skatten hans (vår) kommer til å øke ). Vi er for et løft i fellesskap og at folk som tjener mye må betale litt mer enn de som tjener lite. Ja, akkurat. De som har mye må finne seg i å bidra med mer enn de som har lite. Helt logisk sør du meg. Og jeg er vel av dem som pr definisjon "har mye". 0 Siter
flisa Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Gratulerer med Venstres framgang, Flisa Vi stemte V, men dessverre slo det ikke ut på noe mandat fra vår kommune Nei -Østfoldbenken ble også uten vår Rita. DET er et tap for oss - men vi kommer sterkere tilbake - og jeg har grønn genser og pins på meg i dag også! 0 Siter
Gjest Rødhette i blåfjell Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg sier ikke at det ikke er et system man var enig om på forhånd. Jeg sier bare at det ikke stemmer at det var rød-grønt flertall, hvis man teller stemmer en for en. Da var det flere som stemte blått. Så du kan si gudskjelov for at vi har en valgordning hvor en stemme ikke er en stemme ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest nei vet du hva Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg tror du tar helt feil her! Du skal se at landet IKKE skakkjøres, at renter og skatter og avgifter IKKE stiger til himmels, og at ting egentlig går bra. Og du har rett, det er ikke bare trygdede og arbeidsledige som stemmer rødt. Undertegnede er en av dem. Jeg håper virkelig jeg tar feil, slik at jeg slipper noe ala boligkrakket i 90. Nå som vi endelig har kommet oss opp igjen. 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg skulle i grunnen ønske at en stemme var en stemme, jeg da ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 "Det er meg fullstendig ubegripelig at det sitter så mange lettlurte sjeler rundt om i dette landet. Det står visst verre til med det norske folk enn jeg trodde." Det står faktisk enda verre til, for det er jo faktisk de lettlurte sjeler som har fått det slik de (tror de) vil. Dog skal det bli morsomt å høre sytingen når de fleste plutselig innser at de likevel ikke får det bedre - men tvert om.... Så at det står galt til med flertallet av det norske folk er jeg for så vidt enig med deg i...:-) Og rent økonomisk vil det etterhvert stå enda dårligere til med de samme..... 0 Siter
Goliath Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg tror du tar helt feil her! Du skal se at landet IKKE skakkjøres, at renter og skatter og avgifter IKKE stiger til himmels, og at ting egentlig går bra. Og du har rett, det er ikke bare trygdede og arbeidsledige som stemmer rødt. Undertegnede er en av dem. Det er like mye lov å håpe på det du her skriver, som det er lov til å håpe på at julenissen skal være snill i år. Men vi vet vel begge at bak en snill julenisse så befinner det seg noen mennesker som bidrar økonomisk. De finner du desverre ikke i den kommende regjeringen.... 0 Siter
Gjest nei vet du hva Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg skulle i grunnen ønske at en stemme var en stemme, jeg da ;o) Beste hilsen fra Enig i det. Alle stemmer burde være like mye verd, uansett i hvilken favør det måtte gå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.