Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, akkurat. De som har mye må finne seg i å bidra med mer enn de som har lite. Helt logisk sør du meg.

Og jeg er vel av dem som pr definisjon "har mye".

Og med tanke på dagens skattesystem for lønnsmottakere, så er det vel nettopp det vi gjør....

Også med flat skatt og et solid bunnfradrag ville de som tjener mye bidra med mest.

Men slike regnestykker ala 1+1=2 kan være vanskelige for noen...:-)

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg mener ikke at Hagen mener det samme som Hitler!! Det er selvfølgelig for ekstremt.

Jeg tror ikke at Hagen har tenkt å gå til krig eller utrydde muslimer eller noe sånt. Men han er flink til å prate, flink til å lodde stemningen i folket og si de riktige tingene på riktig tidspunkt. Flink til å si ting på en måte som begeistrer "massene". Men også flink til å sno seg unna å fortelle om de etter min mening svært negative konsekvensene av politikken deres. Og det var Hitler også.

Og jeg er også såre fornøyd med at han sitter der med sine altfor mange representanter og har NULL innflytelse.

Jeg synes det virker som om du beskriver Stoltenberg jeg :-)

Gjest brrr lurer
Skrevet

Ja, akkurat. De som har mye må finne seg i å bidra med mer enn de som har lite. Helt logisk sør du meg.

Hva synes du om å betale 60% i skatt? Altså, du betaler mer i skatt av det du har tjent enn du sitter igjen med selv.

Gjest nei vet du hva
Skrevet

*lol*

Skrevet

Og med tanke på dagens skattesystem for lønnsmottakere, så er det vel nettopp det vi gjør....

Også med flat skatt og et solid bunnfradrag ville de som tjener mye bidra med mest.

Men slike regnestykker ala 1+1=2 kan være vanskelige for noen...:-)

De røde definerer folk som tjener over 350.000 som "de rike". Disse skal betale mer skatt.

De røde har lovt at innslagspunktet for toppskatt skal reduseres fra 381.000 til 2004-nivå, altså 354.000. All inntekt over dette nivået skal beskattes med ca 50%. I tillegg man anta at trinn 2 i toppskatten vil bli nedjustert slik at lønnsinntekt faktisk kan skattlegges med over 55%.

Toppskatten vil ramme nesten halvparten av alle arbeidstakere i full stillling.

Vi kan jo glede oss til vanlige arbeidsfolk snart får skattetabellen i posten og ser at fan, de må betale mer, jo.

Men man kan ikke bare stemme sosialistisk, den må betales også :-)

Skrevet

Det er like mye lov å håpe på det du her skriver, som det er lov til å håpe på at julenissen skal være snill i år.

Men vi vet vel begge at bak en snill julenisse så befinner det seg noen mennesker som bidrar økonomisk.

De finner du desverre ikke i den kommende regjeringen....

Og jeg tror du er en feilinformert vriompeis som kommer til å få det herlig i Norge de neste årene hvis du klarer å åpne øynene!

Eller du kan flytte til USA, der de har et styre som du sikkert er enig i!

Skrevet

"Det er meg fullstendig ubegripelig at det sitter så mange lettlurte sjeler rundt om i dette landet. Det står visst verre til med det norske folk enn jeg trodde."

Det står faktisk enda verre til, for det er jo faktisk de lettlurte sjeler som har fått det slik de (tror de) vil.

Dog skal det bli morsomt å høre sytingen når de fleste plutselig innser at de likevel ikke får det bedre - men tvert om....

Så at det står galt til med flertallet av det norske folk er jeg for så vidt enig med deg i...:-)

Og rent økonomisk vil det etterhvert stå enda dårligere til med de samme.....

De fleste i Norge trenger ikke bedre privatøkonomi! Det er ikke noe mål at folk som har så de klarer seg og vel så det skal forbruke enda mer!

Dessuten er det ikke snakk om dobling av skatter. Det er snakk om at de som tjener over 400 000 skal betale mer.

det er snakk om å ha et skattenivå som IFJOR.

Men der er vi visst uenige.

Og det er det jeg mener: det står dårlig til i Norge når frp, som er tuftet på en "What's in it for me"-grunnmur får så mange stemmer. Det vil si at det sitter et betydelig antall rundt om i dette landet som ikke tenker på andre enn seg selv. Og det er skremmende!

Skrevet

"De som har mye må finne seg i å bidra med mer enn de som har lite."

Noen som er uenig i det,da? Altså selv flat skatt vil jo gi mer skatt for dem som tjener mer. Prosentregning...?

Skrevet

Noen som er uenig i det,da? Altså selv flat skatt vil jo gi mer skatt for dem som tjener mer. Prosentregning...?

Du må ikke bry folk med slike vanskelige ting.

Skrevet

Du store all verden så forskjellig det går an å oppfatte folk!

Jeg får kvalmeanfall og intens kløe bare jeg ser Hagen. Jeg synes han er falsk, beregnende og slu.

Jens derimot, synes jeg virker som et godt og klokt menneske.

Gjest nei vet du hva
Skrevet

De fleste i Norge trenger ikke bedre privatøkonomi! Det er ikke noe mål at folk som har så de klarer seg og vel så det skal forbruke enda mer!

Dessuten er det ikke snakk om dobling av skatter. Det er snakk om at de som tjener over 400 000 skal betale mer.

Og det er det jeg mener: det står dårlig til i Norge når frp, som er tuftet på en "What's in it for me"-grunnmur får så mange stemmer. Det vil si at det sitter et betydelig antall rundt om i dette landet som ikke tenker på andre enn seg selv. Og det er skremmende!

Så du synes det er "rettferdig" at en som tjener 600000 og en som tjener 200000 skal ha like mye å "rutte" med???

Skrevet

Så du synes det er "rettferdig" at en som tjener 600000 og en som tjener 200000 skal ha like mye å "rutte" med???

Nei! Og det synes ikke den kommende regjeringen heller. Er du ikke glad for det?

Skrevet

Hvis målet er å sørge for at de som ikke har det bra nok får det bedre, så må de pengene komme et sted fra.

Og de kan kun komme fra de som skaper arbeidsplasser gjennom private bedrifter. Og disse igjen må ha de nødvendige rammevilkår for at dette skal være mulig og hensiktsmessig. Og det igjen betyr at det må ligge en mulighet til fortjeneste der.

Det jeg finner merkelig er den norske janteloven og misunnelsen.

Hvorfor det er slik at de som ikke har det så bra synes det er helt OK at de får det enda litt dårligere, bare de som har det enda bedre enn dem får det enda dårligere??

Forstå det den som kan....

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Jeg får kvalmeanfall og intens kløe bare jeg ser Hagen. Jeg synes han er falsk, beregnende og slu.

Nei, Jens får jeg spyfornemelse av å se, likeså kristin.

Skrevet

Du ville visst ikke forstå hva jeg mente. Men men...

Hvis du tenker deg om en gang til forstår du det det nok!

Skrevet

Og jeg tror du er en feilinformert vriompeis som kommer til å få det herlig i Norge de neste årene hvis du klarer å åpne øynene!

Eller du kan flytte til USA, der de har et styre som du sikkert er enig i!

Bare vent å se...

For meg spiller det ikke så stor rolle, for det er ikke meg det vil gå ut over :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hagen bare hamrer og hamrer på det han vet vil gå rett hjem hos de enkleste sjeler i dette landet.

Med dette, greier han å få sofasliterne til også å stemme.De forstår nemlig hva han sier.

Synd for da kunne de heller ha holdt seg hjemme.

Skrevet

Du ville visst ikke forstå hva jeg mente. Men men...

Hvis du tenker deg om en gang til forstår du det det nok!

Takk det samme...

Skrevet

Nei, Jens får jeg spyfornemelse av å se, likeså kristin.

Dette blir jo rarare og rarere!

Kristin, som er en så sympatisk dame. Liker du ikke henne?

Det skulle nesten vært interessant å møte dere som eeelsker de som jeg ikke engang orker å se på med begge øynene, og vil spy når dere ser mine helter!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...