Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

De røde definerer folk som tjener over 350.000 som "de rike". Disse skal betale mer skatt.

De røde har lovt at innslagspunktet for toppskatt skal reduseres fra 381.000 til 2004-nivå, altså 354.000. All inntekt over dette nivået skal beskattes med ca 50%. I tillegg man anta at trinn 2 i toppskatten vil bli nedjustert slik at lønnsinntekt faktisk kan skattlegges med over 55%.

Toppskatten vil ramme nesten halvparten av alle arbeidstakere i full stillling.

Vi kan jo glede oss til vanlige arbeidsfolk snart får skattetabellen i posten og ser at fan, de må betale mer, jo.

Men man kan ikke bare stemme sosialistisk, den må betales også :-)

Den stemmen blir nok dyr for mange ja :-)

Merkelig at ikke "folk flest" forstår at med "rike lønnsmottakere" så mener Ap de aller fleste lønnsmottakere.

Folk flest tror visst at det vil monne i statlige inntekter om det kun var de som faktisk kan defineres som rike som må betale mer i skatt. Det de ikke har forstått er at det vil monne svært lite, nettopp fordi det ikke finnes så mange av dem.

Og en del fra noen få blir ikke særlig mye.

Men litt mindre fra de fleste monner stort - og det er jo det hele Ap og SVs skattepolitikk er tuftet på.

Som du sier - folk flest vil merke det når det nye statsbudsjettet er vedtatt og skattekortene kommer til neste år.

Og så kan vi jo spe på med litt "hva var det jeg sa" når den tid kommer:-)

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hagen bare hamrer og hamrer på det han vet vil gå rett hjem hos de enkleste sjeler i dette landet.

Med dette, greier han å få sofasliterne til også å stemme.De forstår nemlig hva han sier.

Synd for da kunne de heller ha holdt seg hjemme.

Amen!!

Skrevet

Nei, Jens får jeg spyfornemelse av å se, likeså kristin.

Jens og Kristin er jo bare så sympatiske. Har også fått et godt inntrykk av Aslaug etterhvert.

Trenger jeg noen å spy etter så ser jeg på Bondevik og Høybråten.

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Hagen bare hamrer og hamrer på det han vet vil gå rett hjem hos de enkleste sjeler i dette landet.

Med dette, greier han å få sofasliterne til også å stemme.De forstår nemlig hva han sier.

Synd for da kunne de heller ha holdt seg hjemme.

Synd at ikke pikenes jens hadde hatt den virkningen, at de som stempe på han hadde holdt seg hjemme.

Ærlig talt, det er nå tross alt et demokrati her i landet. Synes du virkelig at de som stemmer noe ikke du synes om skulle holdt seg hjemme?

Skrevet

Du ville visst ikke forstå hva jeg mente. Men men...

Hvis du tenker deg om en gang til forstår du det det nok!

Hva mente du da?

Skrevet

jeg TROR at mange av de som stemte Frp gjorde det for å bli kvitt Bondevik -det samme med alle de som plutselig ble røde.

Sitter med blandede følelser i dag jeg :) - men mest glad for Venstres del...

Herregud, Bondevik er jo en kjekk kar i forhold til Hagen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Den stemmen blir nok dyr for mange ja :-)

Merkelig at ikke "folk flest" forstår at med "rike lønnsmottakere" så mener Ap de aller fleste lønnsmottakere.

Folk flest tror visst at det vil monne i statlige inntekter om det kun var de som faktisk kan defineres som rike som må betale mer i skatt. Det de ikke har forstått er at det vil monne svært lite, nettopp fordi det ikke finnes så mange av dem.

Og en del fra noen få blir ikke særlig mye.

Men litt mindre fra de fleste monner stort - og det er jo det hele Ap og SVs skattepolitikk er tuftet på.

Som du sier - folk flest vil merke det når det nye statsbudsjettet er vedtatt og skattekortene kommer til neste år.

Og så kan vi jo spe på med litt "hva var det jeg sa" når den tid kommer:-)

Hva så? Man kan se det som en måte å spare på.Spare til felles goder.

Skatteøkningen vil lønnsmotakere som du og jeg merke. De som tjener aller minst vil ikke merke noe.

Du og jeg greier kansje sette av penger til nødvendige goder. Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig. Da er det viktig at det aller nødvendigste er på plass.

I dette lille landet skal vi kunne greie å ta vare på de svakeste, noe en høyreregjering ikke greier.

Skrevet

Jens og Kristin er jo bare så sympatiske. Har også fått et godt inntrykk av Aslaug etterhvert.

Ja, for ikke å snakke om "Young snotty- Hareide"!

Skrevet

Helt seriøst, skjønner ikke at det går an å holde på sånn som du.

Kan ikke folk få stemme det de vil uten å få full kritikk for hva de har stemt? Jammen godt det er hemmelig valg her i landet ja.

Så sammenligner du Hagen med Hitler????!!! Alvorlig talt, Hitler var en mann som utryddet 6 millioner mennesker, skjønner ikke hvordan de to kan ha noe til felles.

Jeg synes IKKE det er rettferdig at folk som tjener bra skal skatte så masse som AP mener. De fleste som tjener bra har faktisk strevd seg gjennom flere år på skole og jobbet hardt for å oppnå det de har oppnådd.

Og då er det liksom rettferdig at folk som ikke gidder ta noe særlig utdannelse skal kunne "leve" på de som faktisk strever.

Norge er et land med full ytringsfrihet, ser ikke poenget med å slenge med lippen til de som ikke mener det samme som deg, nei det synes jeg blir for dumt!

Skrevet

Herregud, Bondevik er jo en kjekk kar i forhold til Hagen.

Men det syns ikke folk -sies det ;.(

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Kan ikke folk få stemme det de vil uten å få full kritikk for hva de har stemt? Jammen godt det er hemmelig valg her i landet ja.

Så sammenligner du Hagen med Hitler????!!! Alvorlig talt, Hitler var en mann som utryddet 6 millioner mennesker, skjønner ikke hvordan de to kan ha noe til felles.

Jeg synes IKKE det er rettferdig at folk som tjener bra skal skatte så masse som AP mener. De fleste som tjener bra har faktisk strevd seg gjennom flere år på skole og jobbet hardt for å oppnå det de har oppnådd.

Og då er det liksom rettferdig at folk som ikke gidder ta noe særlig utdannelse skal kunne "leve" på de som faktisk strever.

Norge er et land med full ytringsfrihet, ser ikke poenget med å slenge med lippen til de som ikke mener det samme som deg, nei det synes jeg blir for dumt!

*Applaus*

Godt skrevet

Skrevet

Dette blir jo rarare og rarere!

Kristin, som er en så sympatisk dame. Liker du ikke henne?

Det skulle nesten vært interessant å møte dere som eeelsker de som jeg ikke engang orker å se på med begge øynene, og vil spy når dere ser mine helter!

Går ikke an å LIKE henne? - sutre, skrike

Skrevet

Hva mente du da?

Det forstår hun nok faktisk ikke helt selv...:-)

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Dette blir jo rarare og rarere!

Kristin, som er en så sympatisk dame. Liker du ikke henne?

Det skulle nesten vært interessant å møte dere som eeelsker de som jeg ikke engang orker å se på med begge øynene, og vil spy når dere ser mine helter!

Har jeg sagt at jeg ELSKER noen politikere da?

Hvem og hvor?

Skrevet

Men det syns ikke folk -sies det ;.(

Jeg ser det. I snitt er altså en av fire rundt meg tilhenger av Hagen. Som om ikke jeg er paranoid nok fra før, uff... ;-)

Skrevet

Det forstår hun nok faktisk ikke helt selv...:-)

Hehe...

Apropos valg: Det er forresten ufattelig mange som ikke vet forskjell på prosent og prosentpoeng...

Skrevet

Hva så? Man kan se det som en måte å spare på.Spare til felles goder.

Skatteøkningen vil lønnsmotakere som du og jeg merke. De som tjener aller minst vil ikke merke noe.

Du og jeg greier kansje sette av penger til nødvendige goder. Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig. Da er det viktig at det aller nødvendigste er på plass.

I dette lille landet skal vi kunne greie å ta vare på de svakeste, noe en høyreregjering ikke greier.

En høyreregjering greide å øke statens skatteinntekter samtidig som de reduserte skattetrykket. For de som mener det er negativt så kan jeg ikke si noe annet enn "god bedring".

Og den kommunistpropagandaen om at det er "staten som vet hva som er best for deg" er ren RV svada. Du kan jo bare sjele litt til de land der dette har vært forsøkt gjennomført.....

Det er ikke snakk om "enten eller", men "både og" - og den ballansen var vi på god vei til å finne.

Nå ender vi opp med en periode av "verken eller" - vilhet ikke kommer noen til gode, og aller minst de som har det dårligst fra før.....

Skrevet

Det får du lov til å mene!

Men jeg er oppriktig bekymret for det norske folk.

Jeg synes det er ille at at det er så mange som lar seg lure. For det er det jeg mener de blir.

Alle de andre partiene på Stortinget er anstendige, og jeg bekymrer meg ikke over at folk stemmer på et av dem. Men når frp har en så formidabel vekst, da synes jeg det er rett og slett nifst!

Se litt lenger ned ang. sammenligningen med Hitler. Jeg mente det ikke så ille som det kunne virke som ved første øyekast.

Skrevet

Jeg liker igrunnen ingen av de der...

Skrevet

Hehe...

Apropos valg: Det er forresten ufattelig mange som ikke vet forskjell på prosent og prosentpoeng...

Det overrasker meg ikke det minste, for jeg tror det står svært dårlig til med økonomi- og tallforståelsen til svært mange norske velgere.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...