Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva så? Man kan se det som en måte å spare på.Spare til felles goder.

Skatteøkningen vil lønnsmotakere som du og jeg merke. De som tjener aller minst vil ikke merke noe.

Du og jeg greier kansje sette av penger til nødvendige goder. Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig. Da er det viktig at det aller nødvendigste er på plass.

I dette lille landet skal vi kunne greie å ta vare på de svakeste, noe en høyreregjering ikke greier.

For noe skvalder du presterer nå, kari. Du vet like godt som meg at klagingen på offentlige tjenester vil fortsette uavhengig av hvilken regjering vi har, og at ingen regjering kan matche folks forventninger og trykket fra en "løfterik" opposisjon.

Norge kan selvsagt sørge for levelige forhold for alle uten å skattlegge ærlig opptjent lønn med over 50%.

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du store all verden så forskjellig det går an å oppfatte folk!

Jeg får kvalmeanfall og intens kløe bare jeg ser Hagen. Jeg synes han er falsk, beregnende og slu.

Jens derimot, synes jeg virker som et godt og klokt menneske.

Det var vel nettopp det som naive tyskere mente om Hitler også...eller hva? :-)

Skrevet

Hagen bare hamrer og hamrer på det han vet vil gå rett hjem hos de enkleste sjeler i dette landet.

Med dette, greier han å få sofasliterne til også å stemme.De forstår nemlig hva han sier.

Synd for da kunne de heller ha holdt seg hjemme.

Jeg ser at du både forfekter ren RV politikk i tillegg til at du forakter demokratiet også.

Men det er vel egentlig to sider av samme sak....

Skrevet

Hva så? Man kan se det som en måte å spare på.Spare til felles goder.

Skatteøkningen vil lønnsmotakere som du og jeg merke. De som tjener aller minst vil ikke merke noe.

Du og jeg greier kansje sette av penger til nødvendige goder. Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig. Da er det viktig at det aller nødvendigste er på plass.

I dette lille landet skal vi kunne greie å ta vare på de svakeste, noe en høyreregjering ikke greier.

"Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig."

Helt ærlig?!? Jeg synes helt klart at vi skal ta oss av de som ikke er ressurssterke fordi de ikke har helse eller hode til å kunne arbeide (fullt). Men derfra til at vi skal ta oss av alle dem som "ikke kan forvalte pengene sine riktig"???? HALLO?!??

Det ER et problem at vi har 1,7 mill på trygd her i landet. Arbeidsløshet er et problem. Men løsningen er IKKE høyere arbeidsledighetstrygd, men flere arbeidsplasse!

Hvis vi får alle de som KAN jobbe ut i arbeid, så kan vi heller bruke mer penger på de som IKKE kan jobbe. Men det nytter ikke å bare _love_ alle en jobb. Det må skapes arbeidsplasser også.....

Men jeg vil IKKE at mine skattepenger skal brukes til å sy puter under armene til "de som ikke er like flinke til å forvalte pengene sine riktig". Sorry!

Når trygden er så høy at det ikke lønner seg å jobbe, da har vi et problem. Hvem som helst vil vel heller gå hjemme enn å ta en skikkelig kjedelig og dårlig betalt jobb. Men sorry, det bør ikke være et alternativ å IKKE ta den kjedelige og dårlig betalte jobben.

Det skal lønne seg å jobbe. Det skal lønne seg å ta udannelse. Det skal IKKE lønne seg å være arbeidsledig. Og du skal ha det godt som ufør. Men for at det skal være mulig, må det være "vanskelig" å bli det.

Jeg betaler svært gjerne for at de som virkelig trenger hjelp. Men jeg vil ikke betale for de som gidder. Og dessvere er det nå en gang slik at hvis det blir for lett og godt å ikke gjøre noe. Så vil alt for mange velge det alternativet :-(

Beste hilsen fra

Skrevet

Amen!!

Så du er også en av de røde som forrakter demokratiet ja....

Overrasker meg i grunnen ikke med de holdninger du viser her.

Skrevet

"Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig."

Helt ærlig?!? Jeg synes helt klart at vi skal ta oss av de som ikke er ressurssterke fordi de ikke har helse eller hode til å kunne arbeide (fullt). Men derfra til at vi skal ta oss av alle dem som "ikke kan forvalte pengene sine riktig"???? HALLO?!??

Det ER et problem at vi har 1,7 mill på trygd her i landet. Arbeidsløshet er et problem. Men løsningen er IKKE høyere arbeidsledighetstrygd, men flere arbeidsplasse!

Hvis vi får alle de som KAN jobbe ut i arbeid, så kan vi heller bruke mer penger på de som IKKE kan jobbe. Men det nytter ikke å bare _love_ alle en jobb. Det må skapes arbeidsplasser også.....

Men jeg vil IKKE at mine skattepenger skal brukes til å sy puter under armene til "de som ikke er like flinke til å forvalte pengene sine riktig". Sorry!

Når trygden er så høy at det ikke lønner seg å jobbe, da har vi et problem. Hvem som helst vil vel heller gå hjemme enn å ta en skikkelig kjedelig og dårlig betalt jobb. Men sorry, det bør ikke være et alternativ å IKKE ta den kjedelige og dårlig betalte jobben.

Det skal lønne seg å jobbe. Det skal lønne seg å ta udannelse. Det skal IKKE lønne seg å være arbeidsledig. Og du skal ha det godt som ufør. Men for at det skal være mulig, må det være "vanskelig" å bli det.

Jeg betaler svært gjerne for at de som virkelig trenger hjelp. Men jeg vil ikke betale for de som gidder. Og dessvere er det nå en gang slik at hvis det blir for lett og godt å ikke gjøre noe. Så vil alt for mange velge det alternativet :-(

Beste hilsen fra

Godt sagt!

(Nok en gang:-)

Skrevet

Hva mente du da?

At høytlønte kan tåle å ha en høyere skatteprosent enn de som har lav inntekt.

Jeg trodde i min naivitet at det var ganske enkelt, jeg.

Forresten Flisa: Gratulerer med det gode valgresulatet til Venstre!

Har forstått at du er engasjert i det partiet.

Mange dyktige politikere i deres rekker!

Skrevet

Beste hilsen fra

'Det skal lønne seg å ta utdannelse.'

Det lønner seg definitivt IKKE.

Skrevet

Og hvis faren truer (med at utdanning skal lønne seg), skal den "lønnsomheten" i alle fall skattes til døde.

Skrevet

Så du er også en av de røde som forrakter demokratiet ja....

Overrasker meg i grunnen ikke med de holdninger du viser her.

Det var en liten humoristisk snert i det "amen". Men det kommer jo ikke fram på trykk.

Selvfølgelig skal folk stemme på det de tror på.

Jeg skulle bare ønske at ikke så mange var så lettlurte og enkle i toppetasjen at de stemte frp.

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Det var en liten humoristisk snert i det "amen". Men det kommer jo ikke fram på trykk.

Selvfølgelig skal folk stemme på det de tror på.

Jeg skulle bare ønske at ikke så mange var så lettlurte og enkle i toppetasjen at de stemte frp.

Jeg skulle bare ønske at ikke så mange var så lettlurte og enkle i toppetasjen at de stemte ap og sv

Skrevet

Jeg skulle bare ønske at ikke så mange var så lettlurte og enkle i toppetasjen at de stemte ap og sv

:-)

Skrevet

At høytlønte kan tåle å ha en høyere skatteprosent enn de som har lav inntekt.

Jeg trodde i min naivitet at det var ganske enkelt, jeg.

Forresten Flisa: Gratulerer med det gode valgresulatet til Venstre!

Har forstått at du er engasjert i det partiet.

Mange dyktige politikere i deres rekker!

Venstre er for FLAT skatt. Og f.eks 28% av en million ER faktisk mer enn 28% av 300.000,- eller ? :-)

Skrevet

Hehe...

Apropos valg: Det er forresten ufattelig mange som ikke vet forskjell på prosent og prosentpoeng...

Ja det også! .)

Skrevet

Er du sint?

Skrevet

Beste hilsen fra

Helt enig med deg! :)

Skrevet

Takk du, jeg sitter med seks års utdannelse og er veldig klar over det ;o)

Men fra spøk til alvor, så lønner det seg definitivt å ta utdannelse både med hensyn til å få jobb og til hvilke jobber man har mulighet til å få. Og da tenker jeg ikke bare på lønn, men også på muligheten til å bruke hodet.

Så kan man heller grine litt over at lønnsnivået i Norge er så flatt at de 6 årene man studerer og ikke har inntekt + studielånet på toppen, gir en et kraftig handikapp lønnsmessig.

Men det er jo litt trist for oss som ikke en gang tror en får sin lønn i himmelen....

Men bare et lite spørsmål: Hvem skal man stemme på om man ønsker at man skal få igjen for å ta utdannelse da. Har liksom ikke sett noen som har "høyere lønn til universitetsutdanna" på programmet ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Helt enig med deg! :)

Og jeg er ganske enig med deg. Så får du tolke det dit du vil ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Og hvis faren truer (med at utdanning skal lønne seg), skal den "lønnsomheten" i alle fall skattes til døde.

Jeg må bare sitere en stripe fra Karine Haaland:

To litt tuslete fyrer sukker og stønner etter endt utdanningog med skjegget i lånekassa:

'Tenk hvor jeg hadde vært i dag hvis jeg hadde brukt 300.000 på kroppen min istedet for på hodet!'

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Er du sint?

Nei, jeg gjentok bare det du sa, men ang. andre partier som jeg mente det samme om. Men da var vel du sint da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...