Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venstre er for FLAT skatt. Og f.eks 28% av en million ER faktisk mer enn 28% av 300.000,- eller ? :-)

Av de borgerlige partiene har jeg mest sans for Venstre. Og kanskje hadde flat skatt vært ok. Så jeg argumenterer egentlig ikke mot det.

Men jeg finleste ikke Venstres program i denne valgkampen fordi det viktigste for meg var å få en rødgrønn regjering.

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg gjentok bare det du sa, men ang. andre partier som jeg mente det samme om. Men da var vel du sint da?

Neida. Jeg er blid som ei sol idag. For det har jo blitt rødgrønt flertall på stortinget, må vite!

Skrevet

Venstre er for FLAT skatt. Og f.eks 28% av en million ER faktisk mer enn 28% av 300.000,- eller ? :-)

Akkurat det med flat skatt er jeg faktisk litt for selvom jeg stemte rød-grønt. Da hadde vi sluppet en del adm. kostnader også, men venstre hadde jo aldri fått gjennomslag for dette i en borgerlig regjering da.

Gjest Vi skal ikke til Amerika allikevel...
Skrevet

Helt enig med deg!

Det er så rart at folk ikke legger merke til at INGEN av de andre partiene kunne tenke seg en regjering med Frp... sier ikke det litt hvis de heller vil ha rød-grønt enn noe å gjøre med Frp?

Vi unngikk heldigvis kaos såvidt i natt...

Men du blir vell Rødhette i grønne skogen med masse røde blomster da?

Skrevet

Takk du, jeg sitter med seks års utdannelse og er veldig klar over det ;o)

Men fra spøk til alvor, så lønner det seg definitivt å ta utdannelse både med hensyn til å få jobb og til hvilke jobber man har mulighet til å få. Og da tenker jeg ikke bare på lønn, men også på muligheten til å bruke hodet.

Så kan man heller grine litt over at lønnsnivået i Norge er så flatt at de 6 årene man studerer og ikke har inntekt + studielånet på toppen, gir en et kraftig handikapp lønnsmessig.

Men det er jo litt trist for oss som ikke en gang tror en får sin lønn i himmelen....

Men bare et lite spørsmål: Hvem skal man stemme på om man ønsker at man skal få igjen for å ta utdannelse da. Har liksom ikke sett noen som har "høyere lønn til universitetsutdanna" på programmet ;o)

Beste hilsen fra

Du har tatt feil utdannelse da vet du :o)

Skrevet

Takk du, jeg sitter med seks års utdannelse og er veldig klar over det ;o)

Men fra spøk til alvor, så lønner det seg definitivt å ta utdannelse både med hensyn til å få jobb og til hvilke jobber man har mulighet til å få. Og da tenker jeg ikke bare på lønn, men også på muligheten til å bruke hodet.

Så kan man heller grine litt over at lønnsnivået i Norge er så flatt at de 6 årene man studerer og ikke har inntekt + studielånet på toppen, gir en et kraftig handikapp lønnsmessig.

Men det er jo litt trist for oss som ikke en gang tror en får sin lønn i himmelen....

Men bare et lite spørsmål: Hvem skal man stemme på om man ønsker at man skal få igjen for å ta utdannelse da. Har liksom ikke sett noen som har "høyere lønn til universitetsutdanna" på programmet ;o)

Beste hilsen fra

Jeg har forlengst valgt å se på utdanning som mye mer enn en investering i kroner og øre.

Mitt liv hadde vært utrolig mye fattigere uten de laaaange årene jeg leste og leste og leste og skrev.

Må le litt av det... fordi jeg håper ungene går en atskillig mer matnyttig vei.

Skrevet

Du har tatt feil utdannelse da vet du :o)

Hihihi, nei! Rett utdannelse, men feil jobb ;o)

Man får ikke i pose og sekk når man ønsker å prioritere barna litt, har jeg funnet ut.

Beste hilsen fra

Skrevet

Helt enig med deg!

Det er så rart at folk ikke legger merke til at INGEN av de andre partiene kunne tenke seg en regjering med Frp... sier ikke det litt hvis de heller vil ha rød-grønt enn noe å gjøre med Frp?

Vi unngikk heldigvis kaos såvidt i natt...

Men du blir vell Rødhette i grønne skogen med masse røde blomster da?

Nei, jeg blir nok ikke Rødhette i noe annet enn blåfjell på en stund. I den kommunen jeg bor i er det et mørkeblått kommunestyre.

Jeg ser hvor denne politikken bærer. Det er derfor jeg er Rødhette!

:)

Skrevet

Akkurat det med flat skatt er jeg faktisk litt for selvom jeg stemte rød-grønt. Da hadde vi sluppet en del adm. kostnader også, men venstre hadde jo aldri fått gjennomslag for dette i en borgerlig regjering da.

Men de kan jobbe for det nå! ;:)

Skrevet

Og jeg er ganske enig med deg. Så får du tolke det dit du vil ;o)

Beste hilsen fra

*nikker så den grønne pins'en hopper på puppa*

Skrevet

Jeg har forlengst valgt å se på utdanning som mye mer enn en investering i kroner og øre.

Mitt liv hadde vært utrolig mye fattigere uten de laaaange årene jeg leste og leste og leste og skrev.

Der er vi enige :-) Rent bortsett fra at jeg ikke har tenkt så mye fra eller til på hva jeg ønsker ungene mine skal gjøre.

Håper de velger noe som gir dem et rikt nok liv på alle vis.

Og jeg ville ikke byttet bort studietiden min mot noe som helst :-)

Beste hilsen fra

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Neida. Jeg er blid som ei sol idag. For det har jo blitt rødgrønt flertall på stortinget, må vite!

Varer nok ikke så lenge at du er blid som en sol..

Du vil vel merke realitetene etterhver du også.

Om enn med et brak.

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Hihihi, nei! Rett utdannelse, men feil jobb ;o)

Man får ikke i pose og sekk når man ønsker å prioritere barna litt, har jeg funnet ut.

Beste hilsen fra

Jeg har tatt feil utdannelse jeg også i forhold til lønn bare så det er sagt. Det verste er egentlig at det ikke var mulig å få fast jobb før jeg ble syk (jobbet i videregående skole i 5 år) så nå er jeg sparket ut i usikkerhet :o(

Men jeg sorterer gjerne spiker hvis det får meg i arbeid igjen bare så det er sagt :o)

Skrevet

Det rike livet som følge av lang utdanning, er jo en trøst da, selv om man ikke kjenner alternativet.

Belønning ut over dette, fås i himmelen (eller innover der).

Skrevet

Du skulle sørget for å få barn -uten en mann da du studerte (hva vet jeg - det kan jo hende du gjorde - men det gjorde du vel ikke i og med at du seier du var fattig) - da hadde du fått mye av utdannelsen gratis, barnehageplassen også.

Datteren min fikk vanvittig mye penger da hun gikk på skolen....

Skrevet

Varer nok ikke så lenge at du er blid som en sol..

Du vil vel merke realitetene etterhver du også.

Om enn med et brak.

Lykke til!!!!!!

Du må ikke se så mørkt på det.

Dette går bra, skal du se!

Skrevet

Nei, jeg blir nok ikke Rødhette i noe annet enn blåfjell på en stund. I den kommunen jeg bor i er det et mørkeblått kommunestyre.

Jeg ser hvor denne politikken bærer. Det er derfor jeg er Rødhette!

:)

Du bor kanskje samme sted som meg du da. *grøss*

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Du må ikke se så mørkt på det.

Dette går bra, skal du se!

God bedring!

Skrevet

Du skulle sørget for å få barn -uten en mann da du studerte (hva vet jeg - det kan jo hende du gjorde - men det gjorde du vel ikke i og med at du seier du var fattig) - da hadde du fått mye av utdannelsen gratis, barnehageplassen også.

Datteren min fikk vanvittig mye penger da hun gikk på skolen....

Ja jeg fikk nå tre barn med mann når jeg gikk på skolen og vi var fattige. Vi lå under fattigdomsgrensen, men vi kjøpte ikke et klesplagg til oss selv på over 5 år, ønsket oss klær og utstyr til barna til bursdager og jul og hadde brukt vogn til 200 kroner. Alle møbler ble kjøpt på loppemarked så vi klarte oss bra på luft og kjærlighet :o)

Vi hadde faktisk 7600 kroner i barnehageutgifter for to barn i måneden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...