Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bor kanskje samme sted som meg du da. *grøss*

Ja, kanskje det? :)

En tidligere nevnt slu rev bor også der!

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, kanskje det? :)

En tidligere nevnt slu rev bor også der!

Ja da bor jeg i nabokommunen :o)

Skrevet

God bedring!

Du mener at jeg kommer til å skifte mening så snart politikken er satt ut i livet?

Vi får se, vi får se. Kanskje det er du som forandrer mening.

Men hvis du er så bunn ulykkelig over resultatet, og tror at Norge kommer til å være umulig å bo i de neste 4 årene, så kanskje du skulle tenke på å emigrere?

Vi slipper heldigvis det, siden Hagen er parkert på sidelinja, og ikke får noen maktposisjon.

Skrevet

Ja da bor jeg i nabokommunen :o)

Akkurat!

Ja, så vidt jeg vet er det ikke noe bedre der!

Skrevet

Akkurat!

Ja, så vidt jeg vet er det ikke noe bedre der!

Nei, men vi får trøste oss med at fylke ble rødere :)

Skrevet

Du skulle sørget for å få barn -uten en mann da du studerte (hva vet jeg - det kan jo hende du gjorde - men det gjorde du vel ikke i og med at du seier du var fattig) - da hadde du fått mye av utdannelsen gratis, barnehageplassen også.

Datteren min fikk vanvittig mye penger da hun gikk på skolen....

Nå sier du mye rart her...

Jeg fikk barn da jeg studerte (sammen med mann).

Det var ingen utdanningsstøtte å få (søkte flere ganger).

Og barnehageplassen var ikke gratis (kostet to-tre tusen). Hvorfor tror du studenter har gratis barnehageplass?

Skrevet

Nei, men vi får trøste oss med at fylke ble rødere :)

Ja, og så får vi håpe at det samme skjer med kommunene vår om to år.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Men du glemmer å tenke på at ikke alle er like ressurssterke og like flinke til å forvalte pengene sine riktig."

Helt ærlig?!? Jeg synes helt klart at vi skal ta oss av de som ikke er ressurssterke fordi de ikke har helse eller hode til å kunne arbeide (fullt). Men derfra til at vi skal ta oss av alle dem som "ikke kan forvalte pengene sine riktig"???? HALLO?!??

Det ER et problem at vi har 1,7 mill på trygd her i landet. Arbeidsløshet er et problem. Men løsningen er IKKE høyere arbeidsledighetstrygd, men flere arbeidsplasse!

Hvis vi får alle de som KAN jobbe ut i arbeid, så kan vi heller bruke mer penger på de som IKKE kan jobbe. Men det nytter ikke å bare _love_ alle en jobb. Det må skapes arbeidsplasser også.....

Men jeg vil IKKE at mine skattepenger skal brukes til å sy puter under armene til "de som ikke er like flinke til å forvalte pengene sine riktig". Sorry!

Når trygden er så høy at det ikke lønner seg å jobbe, da har vi et problem. Hvem som helst vil vel heller gå hjemme enn å ta en skikkelig kjedelig og dårlig betalt jobb. Men sorry, det bør ikke være et alternativ å IKKE ta den kjedelige og dårlig betalte jobben.

Det skal lønne seg å jobbe. Det skal lønne seg å ta udannelse. Det skal IKKE lønne seg å være arbeidsledig. Og du skal ha det godt som ufør. Men for at det skal være mulig, må det være "vanskelig" å bli det.

Jeg betaler svært gjerne for at de som virkelig trenger hjelp. Men jeg vil ikke betale for de som gidder. Og dessvere er det nå en gang slik at hvis det blir for lett og godt å ikke gjøre noe. Så vil alt for mange velge det alternativet :-(

Beste hilsen fra

"Helt ærlig?!? Jeg synes helt klart at vi skal ta oss av de som ikke er ressurssterke fordi de ikke har helse eller hode til å kunne arbeide (fullt). Men derfra til at vi skal ta oss av alle dem som "ikke kan forvalte pengene sine riktig"???? HALLO?!??"

Det jeg mener er at betaler man betaler på forhånd, før "lønningsposen" kommer, det vi trenger av nødvendige goder.

Både du og de som ikke greier å forvalte pengene sine på en god måte.

Herregud, alle skal betale skatt.

Også Herr Johnsen, som kanskje heller ville brukt opp pengene på alkohol og røyk, og glemmer at han dag kan bli syk.

Han skal betale skatt, så har han sørget for dette på forhånd, slik at også han kan bli tatt vare på, om han skulle bli syk.

Jeg betaler min skatt med glede.

Min sønn er koster staten 6000 kr måneden i medsisinutgifter. Det vil han gjøre så lenge han lever. Og nå vil han forhåpentligvis få et langt liv også.

Jeg vil betale disse pengene på forhånd, før "lønningsposen" kommer så slipper jeg tenke mer på hvor jeg skal hente pengene.

Skjønner du?

"Det skal lønne seg å jobbe. Det skal lønne seg å ta udannelse. Det skal IKKE lønne seg å være arbeidsledig. Og du skal ha det godt som ufør. Men for at det skal være mulig, må det være "vanskelig" å bli det"

Så du mener arbeiderpartiet ikke har samme syn som deg her? Det tror jeg ikke.

Man hva har skjedd med høreregjering?

Arbeidsløsheten har steget. Antall trygdede har øket.

Mindre i trygd har ikke hjulpet.

Det er de som trenger den trygden det går utover.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg ser at du både forfekter ren RV politikk i tillegg til at du forakter demokratiet også.

Men det er vel egentlig to sider av samme sak....

Jeg stemmer Arbeiderpartiet.

Eneste fornuftige;)

Skrevet

Nå sier du mye rart her...

Jeg fikk barn da jeg studerte (sammen med mann).

Det var ingen utdanningsstøtte å få (søkte flere ganger).

Og barnehageplassen var ikke gratis (kostet to-tre tusen). Hvorfor tror du studenter har gratis barnehageplass?

MED mann får du ingenting -det er det som er saken. - ellers ville du fått dekket alt. Min datter hadde 21000 utbetalt med alt -i mnd. det syns jeg er galt.

Skrevet

"Helt ærlig?!? Jeg synes helt klart at vi skal ta oss av de som ikke er ressurssterke fordi de ikke har helse eller hode til å kunne arbeide (fullt). Men derfra til at vi skal ta oss av alle dem som "ikke kan forvalte pengene sine riktig"???? HALLO?!??"

Det jeg mener er at betaler man betaler på forhånd, før "lønningsposen" kommer, det vi trenger av nødvendige goder.

Både du og de som ikke greier å forvalte pengene sine på en god måte.

Herregud, alle skal betale skatt.

Også Herr Johnsen, som kanskje heller ville brukt opp pengene på alkohol og røyk, og glemmer at han dag kan bli syk.

Han skal betale skatt, så har han sørget for dette på forhånd, slik at også han kan bli tatt vare på, om han skulle bli syk.

Jeg betaler min skatt med glede.

Min sønn er koster staten 6000 kr måneden i medsisinutgifter. Det vil han gjøre så lenge han lever. Og nå vil han forhåpentligvis få et langt liv også.

Jeg vil betale disse pengene på forhånd, før "lønningsposen" kommer så slipper jeg tenke mer på hvor jeg skal hente pengene.

Skjønner du?

"Det skal lønne seg å jobbe. Det skal lønne seg å ta udannelse. Det skal IKKE lønne seg å være arbeidsledig. Og du skal ha det godt som ufør. Men for at det skal være mulig, må det være "vanskelig" å bli det"

Så du mener arbeiderpartiet ikke har samme syn som deg her? Det tror jeg ikke.

Man hva har skjedd med høreregjering?

Arbeidsløsheten har steget. Antall trygdede har øket.

Mindre i trygd har ikke hjulpet.

Det er de som trenger den trygden det går utover.

Er så enig med deg. Har man dårlig råd så velger man bort forsikringer og så sitter man der hvis uhellet/sykdommen eller arbeidsløshet skulle komme.

Det er bare å se på USA, sånn vil vi IKKE ha det. Det er det som er Frp politikk. Jeg vil ikke at man skal måtte vise om forsikringen er i orden før man blir operert f.eks.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var en liten humoristisk snert i det "amen". Men det kommer jo ikke fram på trykk.

Selvfølgelig skal folk stemme på det de tror på.

Jeg skulle bare ønske at ikke så mange var så lettlurte og enkle i toppetasjen at de stemte frp.

Det mener så klart jeg også.

Bare så synd ar FRP-ere ikke skjønner sitt eget beste.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Er så enig med deg. Har man dårlig råd så velger man bort forsikringer og så sitter man der hvis uhellet/sykdommen eller arbeidsløshet skulle komme.

Det er bare å se på USA, sånn vil vi IKKE ha det. Det er det som er Frp politikk. Jeg vil ikke at man skal måtte vise om forsikringen er i orden før man blir operert f.eks.

Godt å høre at noen er enig med meg;)

Trodde ikke det var så mange av dem her.

Men valget i går viser jo at det mange som er enig med oss da.

Med det mannen min driver med, hadde det absolutt lønt seg å stemme på høyre. Men han også stemmer Ap heldigvis.

Så at til og med Røkke skulle stemme på Arbeiderpartiet.

Ser at Goliat mener at Ap, ikke er opptatt av næringspolitikk.

Det stemmer jo ikke.

Skrevet

Det får du lov til å mene!

Men jeg er oppriktig bekymret for det norske folk.

Jeg synes det er ille at at det er så mange som lar seg lure. For det er det jeg mener de blir.

Alle de andre partiene på Stortinget er anstendige, og jeg bekymrer meg ikke over at folk stemmer på et av dem. Men når frp har en så formidabel vekst, da synes jeg det er rett og slett nifst!

Se litt lenger ned ang. sammenligningen med Hitler. Jeg mente det ikke så ille som det kunne virke som ved første øyekast.

Det er skikkelig skummelt at frp fikk så stor oppsluttning

Skrevet

MED mann får du ingenting -det er det som er saken. - ellers ville du fått dekket alt. Min datter hadde 21000 utbetalt med alt -i mnd. det syns jeg er galt.

Nei, det er heller ikke riktig at enslige får dekket alt vedr utdanningen.

Enslige, studerende forsørgere må søke om utdanningsstøtte og kan få, eller ikke få støtte.

Enslige, studerende forsørgere har definitivt ikke gratis barnehageplass. De kan søke om stønad til barnetilsyn og kan få dekket en prosentvis andel av utgifter til barnehage og/eller SFO.

Enslige, studerende forsørgere lever ellers på lån, stipend og lønn... som andre studerende. Samt bidrag og evt overgangsstønad.

Dette er ikke noe jeg tror.

Skrevet

Da jeg gikk på overgangsstønad fikk jeg 4500 kr + bidrag og en ekstra barnetrygd.

Så store summer som du snakker om har jeg aldri mottatt.

Skrevet

Godt å høre at noen er enig med meg;)

Trodde ikke det var så mange av dem her.

Men valget i går viser jo at det mange som er enig med oss da.

Med det mannen min driver med, hadde det absolutt lønt seg å stemme på høyre. Men han også stemmer Ap heldigvis.

Så at til og med Røkke skulle stemme på Arbeiderpartiet.

Ser at Goliat mener at Ap, ikke er opptatt av næringspolitikk.

Det stemmer jo ikke.

Jeg er en av dem som er enig med deg.

(Selvfølgelig er jeg det, jeg startet jo tråden)

Jeg er faktisk skuffet over at DOL ser ut til å være en mørkeblå pøl (med visse hederlige unntak)

Skrevet

Nei, det er heller ikke riktig at enslige får dekket alt vedr utdanningen.

Enslige, studerende forsørgere må søke om utdanningsstøtte og kan få, eller ikke få støtte.

Enslige, studerende forsørgere har definitivt ikke gratis barnehageplass. De kan søke om stønad til barnetilsyn og kan få dekket en prosentvis andel av utgifter til barnehage og/eller SFO.

Enslige, studerende forsørgere lever ellers på lån, stipend og lønn... som andre studerende. Samt bidrag og evt overgangsstønad.

Dette er ikke noe jeg tror.

Da sier du at jeg lyver. Min datter fikk dekket 30% av barnehagen - fikk bostøtte, overgangsstønad, barnetrygd for en ekstra, barnebidrag, studiestipend. Tilsammen 21000. Banna bein!

Skrevet

Da jeg gikk på overgangsstønad fikk jeg 4500 kr + bidrag og en ekstra barnetrygd.

Så store summer som du snakker om har jeg aldri mottatt.

HUn fikk over 7000 i overgangsstønad.

Skrevet

HUn fikk over 7000 i overgangsstønad.

Jeg vet det har økt men ikke hvor mye.

Hihi, da mine unger var små og jeg ville ta en utdannelse så fikk jeg avslag. Kun menn som fikk ta høyere utdannelse den gangen og siden jeg allerede hadde examen artium så kunne de ikke gi meg utdanningsstønad. Jeg er glad at likestillingen har kommet litt lenger i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...