Gå til innhold

Gudskjelov og takk!!

Gjest Rødhette i blåfjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da sier du at jeg lyver. Min datter fikk dekket 30% av barnehagen - fikk bostøtte, overgangsstønad, barnetrygd for en ekstra, barnebidrag, studiestipend. Tilsammen 21000. Banna bein!

Jeg tror deg. Men alt dette er jo ikke spesielt knyttet til enslige, forsørgende studenter.

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• flisa

16

• favn

12

• fei1365380229

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror deg. Men alt dette er jo ikke spesielt knyttet til enslige, forsørgende studenter.

Jo . det er det da? hva skulle det ellers vært?

Skrevet

Jo . det er det da? hva skulle det ellers vært?

Det er ikke STUDENTspesifikke ting du snakker om:

'dekket 30% av barnehagen'

Alle enslige forsørgere med lav/ingen inntekt kan få stønad til barnetilsyn.

'fikk bostøtte'

Alle i Norge med lav nok inntekt kan få bostøtte.

'overgangsstønad'

Alle enslige forsørgere med lav/ingen inntekt kan som en hovedregel få overgangsstønad i inntil 3 år.

'barnetrygd for en ekstra'

Alle enslige forsørgere får en ekstra barnetrygd - også der foreldrene bare deler ungene på papiret.

'barnebidrag'

Dette er jo den andre forelderens skjerv til barnet/-a, og ingen stønad fra det offentlige eller for den saks skyld lånekassen. Mao slik din mann betaler for hus, strøm, klær og brød til deres barn... I de tilfeller der bidragsforelderen gir faen, trer folketrygden inn med et minimumsbidrag. Bidragsforelderen får da gjeld til staten.

'studiestipend'

Dette er det eneste du ramser opp som er spesifikt knyttet til studenter. Alle studenter får stipend - noen littegranne, andre mer, slik som de yngste studentene (borteboerstipend) og de som har forsørgeransvar. Dessuten opererer Lånekassen med et system der ulike kriterier og søknader avgjør hvorvidt lån kan omgjøres til stipend.

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Du mener at jeg kommer til å skifte mening så snart politikken er satt ut i livet?

Vi får se, vi får se. Kanskje det er du som forandrer mening.

Men hvis du er så bunn ulykkelig over resultatet, og tror at Norge kommer til å være umulig å bo i de neste 4 årene, så kanskje du skulle tenke på å emigrere?

Vi slipper heldigvis det, siden Hagen er parkert på sidelinja, og ikke får noen maktposisjon.

Ja, kanskje det.

Mulig firmaet jeg jobber i kommer til å flytte ut av landet, så da er det mulig vi flytter vi og. Og gjett hvorfor firmaet muligens flytter!

Skrevet

Det er ikke STUDENTspesifikke ting du snakker om:

'dekket 30% av barnehagen'

Alle enslige forsørgere med lav/ingen inntekt kan få stønad til barnetilsyn.

'fikk bostøtte'

Alle i Norge med lav nok inntekt kan få bostøtte.

'overgangsstønad'

Alle enslige forsørgere med lav/ingen inntekt kan som en hovedregel få overgangsstønad i inntil 3 år.

'barnetrygd for en ekstra'

Alle enslige forsørgere får en ekstra barnetrygd - også der foreldrene bare deler ungene på papiret.

'barnebidrag'

Dette er jo den andre forelderens skjerv til barnet/-a, og ingen stønad fra det offentlige eller for den saks skyld lånekassen. Mao slik din mann betaler for hus, strøm, klær og brød til deres barn... I de tilfeller der bidragsforelderen gir faen, trer folketrygden inn med et minimumsbidrag. Bidragsforelderen får da gjeld til staten.

'studiestipend'

Dette er det eneste du ramser opp som er spesifikt knyttet til studenter. Alle studenter får stipend - noen littegranne, andre mer, slik som de yngste studentene (borteboerstipend) og de som har forsørgeransvar. Dessuten opererer Lånekassen med et system der ulike kriterier og søknader avgjør hvorvidt lån kan omgjøres til stipend.

Ja, jeg har ikke sagt noe annet - da hun sluttet skolen datt stipendet vekk og hun fikk bare rndt 17 - 18000

Skrevet

Ja, jeg har ikke sagt noe annet - da hun sluttet skolen datt stipendet vekk og hun fikk bare rndt 17 - 18000

Ok, men det virket som du snakket om studenter med barn:

'Du skulle sørget for å få barn -uten en mann da du studerte (hva vet jeg - det kan jo hende du gjorde - men det gjorde du vel ikke i og med at du seier du var fattig) - da hadde du fått mye av utdannelsen gratis, barnehageplassen også.

Datteren min fikk vanvittig mye penger da hun gikk på skolen....'

Gjest nei vet du hva
Skrevet

Det mener så klart jeg også.

Bare så synd ar FRP-ere ikke skjønner sitt eget beste.

Hvordan i h.... kan du si at folk som stemmer annet enn deg ikke vet sitt eget beste???

Fy for en arrogant person du er!

Jeg stemmer forøvrig _ikke_ frp, så det er sagt.

Skrevet

Så du er også en av de røde som forrakter demokratiet ja....

Overrasker meg i grunnen ikke med de holdninger du viser her.

'Så du er også en av de røde som forrakter demokratiet ja....'

Jeg har alltid lurt på hvorfor du/dere snakker slik? Altså, hva er egentlig meningen med den type utsagn?

På antipsykopat.net henstilles høyreekstremister til å bruke et alldeles vanvittig språk, men jeg har vondt for å tro at dannede dolere sympatiserer med dette.

http://antipsykopat.net/

Skrevet

Jeg stemmer Arbeiderpartiet.

Eneste fornuftige;)

Ap er ikke så ille, og de viser sunn fornuft også når det gjelder deler av finans- og næringspolitikken (jeg ser i en annen tråd at du tydligvis har missoppfattet meg på det punktet).

Det er i første rekke SV og til en viss grad Sp som jeg er kritisk til på det punktet.

Og så håper jeg bare at Jensemann klarer å holde styr på disse samt Vallaspøkelset - tre kvinner som må holdes ekstra godt i øra:-)

Men jeg er litt skeptisk til hvor godt han vil klare det....

Skrevet

'Så du er også en av de røde som forrakter demokratiet ja....'

Jeg har alltid lurt på hvorfor du/dere snakker slik? Altså, hva er egentlig meningen med den type utsagn?

På antipsykopat.net henstilles høyreekstremister til å bruke et alldeles vanvittig språk, men jeg har vondt for å tro at dannede dolere sympatiserer med dette.

http://antipsykopat.net/

Nå gjør du vel egentlig nøyaktig det samme som du beskylder meg for - eller hva?

Titt litt i speilet favn - og misslik det du ser om du står for hva du nå sier.

Min kommentar var en tilbakemelding til de som mente at Frps velgere burde sitte hjemme i sofaen under valget - fordi de er de "enkleste sjeler" i dette landet, og de eneste som forstår hva Hagen sier.

Men du er kanskje enig i slike utsagn, uten å forstå at det klassifiserer deg mitt blant de du henviser til antipsykopat.net?

Eller tok du deg bare ikke tid til å se hva slags utsagn jeg faktisk svarte på?

Skrevet

Nå gjør du vel egentlig nøyaktig det samme som du beskylder meg for - eller hva?

Titt litt i speilet favn - og misslik det du ser om du står for hva du nå sier.

Min kommentar var en tilbakemelding til de som mente at Frps velgere burde sitte hjemme i sofaen under valget - fordi de er de "enkleste sjeler" i dette landet, og de eneste som forstår hva Hagen sier.

Men du er kanskje enig i slike utsagn, uten å forstå at det klassifiserer deg mitt blant de du henviser til antipsykopat.net?

Eller tok du deg bare ikke tid til å se hva slags utsagn jeg faktisk svarte på?

'Eller tok du deg bare ikke tid til å se hva slags utsagn jeg faktisk svarte på?'

Stemmer. Beklager.

*forsoningskleeeeem*

:)

Skrevet

'Eller tok du deg bare ikke tid til å se hva slags utsagn jeg faktisk svarte på?'

Stemmer. Beklager.

*forsoningskleeeeem*

:)

Klemmer tilbake....:-)

Og lover at jeg skal gjøre hva jeg kan for ikke å komme med denne type utsagn til de som ikke først har bedt om det....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...