Gjest føler meg hurpete, men irritert Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Er det bare jeg som reagerer på at det skrives så mye feil for tiden. Ikke at jeg er noen ekspert, jeg skriver feil jeg også. Men jeg vet faktisk forskjell på "sloss" og "slåss", men det virker som om de fleste har glemt ordet "slåss". I tillegg er det "sj, skj og kj" lydene. Kanskje ikke så rart at mange tar feil av dem, når de ikke en gang klarer å uttale dem riktig... 0 Siter
Gjest vindpustet Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg irriterer meg også over skrivefeil. På skriv fra sykepleier på jobb var mange skrivefeil.... På plakater i butikker står ord skrevet feil. 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Alt skal man da bekymre seg over! Et godt råd til deg som vi også sier til barna er "pass på deg selv" 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg irriterer meg også over skrivefeil. På skriv fra sykepleier på jobb var mange skrivefeil.... På plakater i butikker står ord skrevet feil. Du også bør nok feie for egen dør først! 0 Siter
Gjest jadajadajada Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg irriterer meg også over skrivefeil. På skriv fra sykepleier på jobb var mange skrivefeil.... På plakater i butikker står ord skrevet feil. ...og i ditt innlegg var det opptil flere feil. 0 Siter
collins Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Når Jens S kom til AP's valgvake, og gikk på talerstolen, så åpnet han med å si: "Skjære partivenner!" 0 Siter
Gjest vindpustet Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 ...og i ditt innlegg var det opptil flere feil. Jeg skriver da heller ikke alltid perfekt. Men jeg gjør så godt jeg kan... 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Jeg irriterer meg ikke over at det skrives litt feil her inne, det hender det jeg selv gjør rett som det er. Det er noe annet når man får skriv fra skolen, offentlige etater osv. med masse skrivefeil, men det er jo så mange med lese- og skrivevansker i dette landet så man kan vel ikke regne med annet. 0 Siter
Gjest vindpustet Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Du også bør nok feie for egen dør først! Du får bare rette på meg. Det er nok enklest å se feilene andre gjør... 0 Siter
snø Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA. Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send". ....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o) Beste hilsen fra 0 Siter
Gjest midia Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Du får bare rette på meg. Det er nok enklest å se feilene andre gjør... Ja det er visst det hos deg ja! 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA. Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send". ....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o) Beste hilsen fra *lol* Tok meg et par sekunder å skjønne hva "byråd" skulle være!! *he he* 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Når Jens S kom til AP's valgvake, og gikk på talerstolen, så åpnet han med å si: "Skjære partivenner!" AP's?? Sikker på at det ikke var APs? *knegg* 0 Siter
Freya Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA. Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send". ....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o) Beste hilsen fra Tidenes beste (eller verste) skrivefeil står innehaveren av skiltmakerforretningen "Skilt Mann" for... Huff. 0 Siter
Gjest vindpustet Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA. Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send". ....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o) Beste hilsen fra Kan ikke de som lager skilt rette på skrivefeil? 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Kan ikke de som lager skilt rette på skrivefeil? Men hvordan skal de kunne vite at det er feil, da? Det er jo noen "bevisste feil" ute og går også. 0 Siter
collins Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 AP's?? Sikker på at det ikke var APs? *knegg* ? 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Tidenes beste (eller verste) skrivefeil står innehaveren av skiltmakerforretningen "Skilt Mann" for... Huff. Kanskje han er det...? 0 Siter
morsan Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 ? skrivemåten - bruk av apostrof. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 ? AP's Man bruker aldri ' i norsk skriftspråk foran s, det gjør man bare på engelsk. Det heter APs Med mindre navnet slutter på s, da kommer ' etterpå. Lars' bilservice AS istedet for Lars sin bilservice AS. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.