Gå til innhold

Skrivefeil

Gjest føler meg hurpete, men irritert

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg hurpete, men irritert
Skrevet

Er det bare jeg som reagerer på at det skrives så mye feil for tiden. Ikke at jeg er noen ekspert, jeg skriver feil jeg også. Men jeg vet faktisk forskjell på "sloss" og "slåss", men det virker som om de fleste har glemt ordet "slåss".

I tillegg er det "sj, skj og kj" lydene. Kanskje ikke så rart at mange tar feil av dem, når de ikke en gang klarer å uttale dem riktig...

Gjest vindpustet
Skrevet

Jeg irriterer meg også over skrivefeil. På skriv fra sykepleier på jobb var mange skrivefeil.... På plakater i butikker står ord skrevet feil.

Skrevet

Alt skal man da bekymre seg over!

Et godt råd til deg som vi også sier til barna er "pass på deg selv"

Skrevet

Jeg irriterer meg også over skrivefeil. På skriv fra sykepleier på jobb var mange skrivefeil.... På plakater i butikker står ord skrevet feil.

Du også bør nok feie for egen dør først!

Gjest jadajadajada
Skrevet

...og i ditt innlegg var det opptil flere feil.

Skrevet

Når Jens S kom til AP's valgvake, og gikk på talerstolen, så åpnet han med å si: "Skjære partivenner!"

Gjest vindpustet
Skrevet

...og i ditt innlegg var det opptil flere feil.

Jeg skriver da heller ikke alltid perfekt. Men jeg gjør så godt jeg kan...:)

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke over at det skrives litt feil her inne, det hender det jeg selv gjør rett som det er.

Det er noe annet når man får skriv fra skolen, offentlige etater osv. med masse skrivefeil, men det er jo så mange med lese- og skrivevansker i dette landet så man kan vel ikke regne med annet.

Gjest vindpustet
Skrevet

Du også bør nok feie for egen dør først!

Du får bare rette på meg. Det er nok enklest å se feilene andre gjør...:)

Skrevet

Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA.

Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send".

....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Du får bare rette på meg. Det er nok enklest å se feilene andre gjør...:)

Ja det er visst det hos deg ja!

Skrevet

Vi har tidenes beste skrivefeil her i Stavanger. Her er det en som har startet "Pelle's service byråd". Den er bare KANONBRA.

Jeg er langt fra feilfri selv, særlig ikke her hvor det ikke leses korrektur før man trykker "send".

....men man bør kanskje lese korrektur før man bestiller skilt til bedriften sin.... Og de som laget skiltene har sikkert hatt det ualminnelig festlig mens de laget dem ;o)

Beste hilsen fra

*lol*

Tok meg et par sekunder å skjønne hva "byråd" skulle være!! *he he*

Skrevet

Når Jens S kom til AP's valgvake, og gikk på talerstolen, så åpnet han med å si: "Skjære partivenner!"

AP's??

Sikker på at det ikke var APs?

*knegg*

Skrevet

Beste hilsen fra

Tidenes beste (eller verste) skrivefeil står innehaveren av skiltmakerforretningen "Skilt Mann" for... Huff. :)

Gjest vindpustet
Skrevet

Beste hilsen fra

Kan ikke de som lager skilt rette på skrivefeil?

Skrevet

Kan ikke de som lager skilt rette på skrivefeil?

Men hvordan skal de kunne vite at det er feil, da? Det er jo noen "bevisste feil" ute og går også.

Skrevet

Tidenes beste (eller verste) skrivefeil står innehaveren av skiltmakerforretningen "Skilt Mann" for... Huff. :)

Kanskje han er det...?

Skrevet

?

AP's

Man bruker aldri ' i norsk skriftspråk foran s, det gjør man bare på engelsk.

Det heter APs

Med mindre navnet slutter på s, da kommer ' etterpå.

Lars' bilservice AS istedet for Lars sin bilservice AS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...