Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

I dag var jeg på Ul og så hjertet slå for første gang(er 7+3 uker på vei)Gynekologen min sa at fostersekken var stor og fin og at fosteret så bra ut, hjertet så veldig tydelig ut og det slo som det skulle til min store glede.

Allt var bra. Jeg mener å ha lest at hvis man ser hjertet slå og banke på UL at man da har store sjangser for at det skal gå bra vidre(ca 95% sjangse)Jeg mener om sjangsene er små for Missed abortion?Jeg føler nå at jeg kan begynne å glede meg over graviditeten, endelig tør jeg det.

Har ventet i 3 år på dette!!

Hilsen happi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19822-hvor-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Ofte når det gjelder abort, enten den er komplett eller ei, er fosteret ikke levedyktig. Når du nå er engstelig for at du skal abortere, skylles det helt sikkert den sårbarheten som er så typisk for oss kvinner når vi er gravide. Det er ikke så lett å bli offer for en slik sårbarhet når man vanligvis går rundt og har en viss kontroll over livet sitt. Vi er ikke vant til å overlate vår sjebne til naturen, slik man må gjøre i et svangerskap. Det er klart man gjør mye ved å ikke røyke, ikke drikke, spise vitaminer, spise riktig mat og ta vare på seg selv. Til tross for dette kan det verste ramme oss, og det kan vi faktisk ikke kontrollere i det hele tatt. Du har, som du sier 95% sjangse for at dette skal gå bra. Likevel er du redd. Du har sett at det lille fosterhjertet slår, og det er et fantastisk livstegn. Sårbarheten blir kanskje ennå sterkere når du faktisk ser livstegn fra den som snart utvikler seg til et lite barn. Det er klart det er sterkt. Jeg synes det er godt at du forteller at du tør å begynne å glede deg. Det har du all grunn til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19822-hvor-stor/#findComment-86922
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...