Gå til innhold

Velkomstdrink m. Vodka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 flaske vodka (pleier å bruke Hammerlime)

1 flaske Dione

ca 3-4 liter sitronbrus (etter smak)

ca 1 dl lime

Dette er en oppskrift som er beregnet på mange, men du kan dele den opp etter ønske.

Den er veldig frisk og god, har alltid vært en sukksess når jeg har servert den.

1 flaske vodka (pleier å bruke Hammerlime)

1 flaske Dione

ca 3-4 liter sitronbrus (etter smak)

ca 1 dl lime

Dette er en oppskrift som er beregnet på mange, men du kan dele den opp etter ønske.

Den er veldig frisk og god, har alltid vært en sukksess når jeg har servert den.

Det blir jo en rimelig streit lime-drink - nesten umulig å mislike sånt :-)

"........................................"

Annonse

lalala1365380457

laget en kjempegod drink til venninner sist fredag. kjøpte strawberry daqury (?hehe) mix, og hadde i ca 1/4 del av den og resten tropisk nektar, pluss 4cl vodka. ble utrolig god, beste jeg har smakt på lenge (har nettopp vært i syden og drukket mange forskjellige drinker der).. enkelt og lage oxo ;) for å få det litt mere fænci frøys jeg isbiter med en bit ananas midt i, ser veldig fint ut!

Gjest Lille bethen

Har du en oppskrift på den mye omtalte geléen, eller? :)

Lag gele som vanlig, men bare med halvparten av vannet. La det kjøles litt ned før du tilsetter vodkaen som siste halvpart av væsken. Deretter er det bare å avkjøle som vanlig, gjerne i en avlang form slik at du kan dele geleen i passelige terninger før servering.

Gjest M.Angelica

Har du en oppskrift på den mye omtalte geléen, eller? :)

I motsetning til Lille bethen bruker jeg ikke halve vann og halve sprit. Har gjort det før, og det smaker ikke godt!

Jeg bruker 1 dl sprit og 4 dl vann (det skal egentlig være 5dl til sammen)

Jeg koker først opp vannet, lar det avkjøle seg litt. Tar opp i spriten, har i gelepulveret og rører.

Et tips: kjøpe sånne plastikk-kopper. Ha i gele, la det stivne. Før du får gjester så har du i litt vaniljesaus =)

I motsetning til Lille bethen bruker jeg ikke halve vann og halve sprit. Har gjort det før, og det smaker ikke godt!

Jeg bruker 1 dl sprit og 4 dl vann (det skal egentlig være 5dl til sammen)

Jeg koker først opp vannet, lar det avkjøle seg litt. Tar opp i spriten, har i gelepulveret og rører.

Et tips: kjøpe sånne plastikk-kopper. Ha i gele, la det stivne. Før du får gjester så har du i litt vaniljesaus =)

Og dette smeller bra, regner jeg med? ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...