Gå til innhold

Siden vi snakker om språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det barnevogn det er snakk om? Jeg så for meg en prærievogn... Annegunn tenker bare i babybaner om dagen, men det er ikke hun som er trådstarter.

"En enkel vogn", "En enkelt vogn" *Smaker på begger deler*

Mulig jeg tar feil, men for meg blir "en enkel vogn" en vogn med lite utstyr, mens "en enkelt vogn" blir bare en vogn, for å presisere antallet.

"Mulig jeg tar feil, men for meg blir "en enkel vogn" en vogn med lite utstyr, mens "en enkelt vogn" blir bare en vogn, for å presisere antallet. "

Enig med du! ;-)

Ellers så fikk jeg følgende assossiasjon - av en eller annen merkelig grunn - av kommentaren din om prærievogner og enslige vogner:

Den svenske western-forfatteren skrev følgende åpningslinje i sin roman:

"Prærien var helt stille. Ikke en lyd. Ikke et menneske. Bare den brennende solen var å se. Så dukket det opp en ensom rytter i horisonten. Og så dukket det opp enda en, og enda en og ENDA en, og snart var hele horisonten fylt av ensomme ryttere..."

Skrevet

"Mulig jeg tar feil, men for meg blir "en enkel vogn" en vogn med lite utstyr, mens "en enkelt vogn" blir bare en vogn, for å presisere antallet. "

Enig med du! ;-)

Ellers så fikk jeg følgende assossiasjon - av en eller annen merkelig grunn - av kommentaren din om prærievogner og enslige vogner:

Den svenske western-forfatteren skrev følgende åpningslinje i sin roman:

"Prærien var helt stille. Ikke en lyd. Ikke et menneske. Bare den brennende solen var å se. Så dukket det opp en ensom rytter i horisonten. Og så dukket det opp enda en, og enda en og ENDA en, og snart var hele horisonten fylt av ensomme ryttere..."

*LOL*

En hel trengsel av ensomme ryttere! Den var god!

Ellers så er det fint at flere har samme språkfølelse som meg her :)

Skrevet

Så fint at du meldte deg frivillig :-)

Hva sa du forresten til annegunn i tråden om hva man gleder seg til? *Nysgjerrig*

Skrevet

Så fint at du meldte deg frivillig :-)

LilleVill var nok allerede unnfanget da du kom med påstanden :)

Men jeg har klart å holde meg unna forumet allikevel.

Skrevet

Hva sa du forresten til annegunn i tråden om hva man gleder seg til? *Nysgjerrig*

Kort sammendrag:

Hun antydet at hun gledet seg mest til å drikke rødvin førstkommende sommer, og jeg antydet at DOLs ammepoliti ville stå klart til utrykning dersom hun overdrev.

Skrevet

LilleVill var nok allerede unnfanget da du kom med påstanden :)

Men jeg har klart å holde meg unna forumet allikevel.

Kosleig navn du har på babyen, da! *S*

Skrevet

Kort sammendrag:

Hun antydet at hun gledet seg mest til å drikke rødvin førstkommende sommer, og jeg antydet at DOLs ammepoliti ville stå klart til utrykning dersom hun overdrev.

Det er bra at du passer på henne og Lillevill!

Annegunn beskrev nylig vinsmaking der man spytter med å ha en sjokolade i munnen til den smelter og så måtte spytte den ut. Ikke lett!

Skrevet

Kosleig navn du har på babyen, da! *S*

Det var flyfly sitt forslag.... Om du gidder å lese hele gubban-tråden står det innimellom der et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...