Gå til innhold

Melk som gikk ut i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en uåpnet kartong med lettmelk som gikk ut i går.

Kan jeg bruke den idag?

Er så hysterisk på slike ting jeg. Har noia for den best før datoen *småflau*

Ikke er jeg noe flink til og lukte om ting er brukendes eller ikke pga denne fobien, innbiller meg at det lukter vondt uansett hva det lukter.

Så, tror dere at melka er ok? Siden den er uåpnet?

Skal bruke den i mat.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er også hysterisk på sånne ting, og hadde nok kastet den, men det går sikkert bra, ifølge andre jeg kjenner :o)

Skrevet

Du kan sikkert bruke den, men selv er jeg super-kresen når det gjelder melk og dato, så jeg ville personlig ha helt den ut! ;-)

Men det betyr ikke ndøvendigvis det samme som at melka virkelig _er_ skjemt! Men tanken på at den kanskje kan være det er mer enn nok for meg til å la være å smake på. *S*

Skrevet

Jeg er også hysterisk på sånne ting, og hadde nok kastet den, men det går sikkert bra, ifølge andre jeg kjenner :o)

Normalt ville jeg skydd hele kartongen ;-)

Men jeg skulle ha hatt en liten skvett oppi maten.

Jeg er helt håpløs på slike ting, tror mye går unødvendig i søppelet her, det irriterer meg litt, men jeg kan ikke noe for det.

Skrevet

Du kan sikkert bruke den, men selv er jeg super-kresen når det gjelder melk og dato, så jeg ville personlig ha helt den ut! ;-)

Men det betyr ikke ndøvendigvis det samme som at melka virkelig _er_ skjemt! Men tanken på at den kanskje kan være det er mer enn nok for meg til å la være å smake på. *S*

Jeg prøver og bli litt flinkere med og ikke la hodet spille meg ett puss... Jeg og har en tendens til og innbille meg at da smaker alt surt, selv om andre spiser samme maten og ikke kjenner det.

Annonse

Skrevet

Det går bra. Den er nok helt fin. :)

Jeg prøver jeg.

Jøss, har jo kommet meg skikkelig, vanligvis hadde kartongen vært fjernet igår.

*litt stolt* ;-)

Skrevet

Det går helt fint, forutsatt at du har et kjøleskap som er skikkelig kaldt.

Skrevet

Normalt ville jeg skydd hele kartongen ;-)

Men jeg skulle ha hatt en liten skvett oppi maten.

Jeg er helt håpløs på slike ting, tror mye går unødvendig i søppelet her, det irriterer meg litt, men jeg kan ikke noe for det.

Hvis den lukter greit går det nok bra, hadde aldri drukket den, men i maten er det vel greit?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Så lenge den ikke er åpnet er den nok drikkendes i dag.

Hadde den vært åpnet hadde jeg helt det ut.

Skrevet

Den luktet ikke noe unaturlig, og jeg hadde i en skvett i potetstappen min.

Og stappen smakte helt bra den. Faktisk er stappen oppskrift fra Dol, så den er kjempegod! :-)

Skrevet

Hvis den lukter greit går det nok bra, hadde aldri drukket den, men i maten er det vel greit?

Jeg drikker ikke melk, tåler det ikke.

Men drukket den hadde jeg nok ikke gjort nei.

Annonse

Skrevet

Det går helt fint, forutsatt at du har et kjøleskap som er skikkelig kaldt.

Kjøleskapet er skikkelig kaldt ja.

Den virket helt normalt, så jeg brukte den i maten jeg.

Skrevet

Har den stått i kjøleskap så kan du bruke den. Ikke noe å være redd for.

Skrevet

Hehe! Vi lever i datoalderen!

Det er veldig mye mat og drikke man kan lukte og smake seg fram til om fortsatt er god. Men mange av oss "unge" tør ikke det lenger fordi alt er datert.

Datoene er heldigvis satt med ganske god margin. Det var bra at du brukte melka - og i alle fall i mat. (Forresten så er jeg er sikker på at du kan drikke opp resten også.)

:o)

Skrevet

Har den stått i kjøleskap så kan du bruke den. Ikke noe å være redd for.

Jeg brukte den, og det gikk helt fint.

Huff, jeg er helt håpløs når det gjelder slike ting. innbiller meg at maten er dårlig og at jeg kommer til og bli syk.

Men jeg kommer meg gradvis :-)

Skrevet

Hehe! Vi lever i datoalderen!

Det er veldig mye mat og drikke man kan lukte og smake seg fram til om fortsatt er god. Men mange av oss "unge" tør ikke det lenger fordi alt er datert.

Datoene er heldigvis satt med ganske god margin. Det var bra at du brukte melka - og i alle fall i mat. (Forresten så er jeg er sikker på at du kan drikke opp resten også.)

:o)

Datoalderen ja. Du er inne på noe der.

Jeg er helt hysterisk jeg, er den første til og innrømme det!

Men jeg jobber med saken :-)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Melk som har stått kaldt er holdbar _minst_ en uke over datoen.

Kan være greit å vite at for hver grad melka mister(feks ved å stå på benken) reduserer holdbarheten med to dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...