Gå til innhold

Melk som gikk ut i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hiver for mye mat. Dato merkinga er så stremg for å ta alle mulige forbehold om at ting ikke skal gå galt. Dersom vi er flinke med å få varene raskt i kjøleskap så holder mat mye lengre enn datomerking. Jeg er opplært til at når melk ikke smaker helt bra lengre så brukes den i vafler eller i brøddeig. Nå drikker jeg ikke melk så jeg slipper heldigvis det problemet. Men vi trenger ikke være så redde for varer med utgått dato. Odd Reitan sa i et avisintervju at han var oppvokst på varer med utgått dato. Faren hans drev en liten kolonial og varer med utgått dato ble tett med hjem og spist. Odd Reitan ser jo ut til å være i beste velgående han. :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi hiver for mye mat. Dato merkinga er så stremg for å ta alle mulige forbehold om at ting ikke skal gå galt. Dersom vi er flinke med å få varene raskt i kjøleskap så holder mat mye lengre enn datomerking. Jeg er opplært til at når melk ikke smaker helt bra lengre så brukes den i vafler eller i brøddeig. Nå drikker jeg ikke melk så jeg slipper heldigvis det problemet. Men vi trenger ikke være så redde for varer med utgått dato. Odd Reitan sa i et avisintervju at han var oppvokst på varer med utgått dato. Faren hans drev en liten kolonial og varer med utgått dato ble tett med hjem og spist. Odd Reitan ser jo ut til å være i beste velgående han. :o)

Helt enig med deg, det er alt for stramme marginer for holdbarhet på enkelte varer. Butikkene kunne jo selge disse varene rimeligere etter utgått dato. Men da tjener de ikke noe på det. Derfor skjer det ikke. Jeg tror mange forbrukere ville benytte seg av det hvis det var mulig.

Skrevet

Grei melkeregel:

Hvis du er i tvil, ta litt melk i et glass og rør litt på det, hvis det er antydning til hvite prikker i den melka som igjen oppetter kantene på glasset, bør den ikke drikkes, ellers går det fintfint :)

(Ble det forståelig?)

Skrevet

Grei melkeregel:

Hvis du er i tvil, ta litt melk i et glass og rør litt på det, hvis det er antydning til hvite prikker i den melka som igjen oppetter kantene på glasset, bør den ikke drikkes, ellers går det fintfint :)

(Ble det forståelig?)

Jepp, skjønte det.

Takk for tips, skal huske det til neste gang :-)

Skrevet

Du har nok rett!

Men som sagt tidligere, jeg tar meg selv i nakken ;-)

Men butikkene er nok livredde for og ikke ha god margin..Og vi biter jo på, iallefall mange av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...