Gå til innhold

videreutdanning

Anbefalte innlegg

Gjest jobbing....

Hvordan er det mulig å videreutdanne seg når man har huslån og andre faste utgifter? Jeg er en ung mann på 26 år, gift og et barn.I min tidlig ungdom så drev jeg sjøen, fiskebåt. Tråling/line etc. Så gikk jeg videre skole og utdannet meg innenfor it. Jobber nå i et stort firma som it ansvarlig. MEN! jeg ønsker noe nytt. Jeg ønsker å jobbe ute igjen. Ikke som fisker, men som noe annet. Enten på supply, plattform eller noe. Noen som har gjort noe lignende, og hvordan ble det gjort? Hvilke muligheter finnes etc.. Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198240-videreutdanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om du egentlig har det bra. Du har utdannelse og god jobb. Er du lei av å være med familien siden du vil bort fra en IT-ansvarsjobb hjemme til offshore?

Du må kanskje ta tida til hjelp. Prøve å komme ovenpå økonomisk først. Kontakt en maritim skole/høyskole og spør hva du trenger av utdannelse for å komme ut. Så må du og din kome vurdere om dere i en periode kan leve med mindre inntekt/studielån. Evt om du kan ta noen av fagene/kursene du trenger på fritida ved siden av jobben.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/198240-videreutdanning/#findComment-1397766
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...