Gjest enord Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Jeg har to spm. ang. fostere: 1.Kan hørsel til fosteret bli skadet av høy musikk som f.eks. diskotek/konserter? De kan jo høre stemmer i magen og barns hørsel er jo mer ømfintelig en voksnes. Bør man holde seg unna slike steder til etter fødselen? Selv synes jeg alltid at musikken på konserter/diskotek er så høy at jeg bruker ørepropper. 2. vi har også boblebad hjemme. Noen sier at det er greit å ta boblebad andre mener at man skal holde seg unna. Vi har et slikt som vi fyller i vann hver gang og det er selvrensende. Hva med boblene i seg selv er de skadelige? Skulle gjerne ha tatt boblebad pga. stive muskler. Hva mener du? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19830-et-par-smp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 19. februar 2001 Del Skrevet 19. februar 2001 Når det gjelder høye lyder fra musikk og f.eks. trafikk, er det ikke så mye man vet hva evt. skader på fosteret angår. Man vet at de kan høre fra svært tidlig, og man vet at de hører godt. Jeg pleier vanligvis å si at vi må bruke oss selv som parameter. I svangerskapet blir vi som oftest mer var på lyd/bråk/støy enn vanlig. Mange gravid orker ikke gå på utesteder med høy musikk fordi de opplever det mer plagsomt enn vanlig. Kanskje er det et hint om at man bør skjerme seg litt, kanskje er det en av naturens viselige innretninger som gir oss et signal om unngå skadelig miljøpåvirkning for å ikke skade barnet. Hvis du er i så høylydte omgivelser at du må bruke ørepropper, noe ditt barn ikke har glede av, bør du kanskje vurdere nøye om konsert/diskotekbesøk er passende akkurat nå. Mange tar overhodet ikke hensyn til det, men du er tydeligvis opptatt av problemstillingen, og da får du også ta stilling til at dette faktisk er et område man ikke helt har kartlagt ennå. Mulighetene for senere skade er der, man kan jo ikke seriøst påstå noe annet, men hva slags skader det er snakk om, vet man altså ikke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19830-et-par-smp/#findComment-86921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.