Gå til innhold

Smerter i nedre del av magen ved samleie

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som bruker p-pillen synfase. Problemet mitt er at jeg har smerter på høyre side av magen (ved ene eggstokken?) under samleie. Har lest litt her og på nettdoktor for å finne ut hva dette kan skyldes.

1. Det står at det kan skyldes en cyste, men jeg har nettopp vært til gynekologisk undersøkelse - og da ville vel hun sett det?

2. Det står at det kan skyldes endometriose (hvordan stille denne diagnosen? hos gynekolog?)

3. Gynekologen sier at jeg har en "perfekt" livmor - derfor er jo ikke denne for stor og skylder ømheten.

Smertene kan karakteristeres som "ømme" og ganske vonde. De er der bare ved berøring, og enkelte samleiestillinger.

Det som imidlertid har vist seg nå de siste månedene er at jeg har smerter også når jeg ikke har samleie. Disse er stikkende, og gjør at jeg "kvepper" til når jeg opplever dem. De er ikke kroniske og forsvinner og kommer igjen...

Hva kan alt dette være?

Hvem er best egnet til å finne ut hva som feiler meg? En lege eller en gynekolog?

Setter pris på raskt svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19831-smerter-i-nedre-del-av-magen-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...