Gå til innhold

Ned seks kilo på seks måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel aldri slanket meg noe særlig, men nå SKAL jeg gjøre noe med de resterende seks kiloene etter siste svangerskap! De to forrige gangene har kiloene forsvunnet av seg selv, men ikke denne gangen.

Nå har jeg satt meg et mål: I mars skal jeg på sydentur med fire venninner. Da skal jeg veie ca 62 kilo, noe som jeg trivdes godt med før jeg ble gravid sist. Veier nå seks kilo mer. Det er seks måneder til mars. Hvordan skal jeg nå målet? Det skal vel være ganske overkommelig?

Nå trener jeg Friskis & Svettis 1-2 ganger i uka. Jeg spiser ikke mye feit mat, men for mye godteri. Drikker nesten aldri brus. Liker egentlig velig godt å gå tur, men har problemer med å komme meg ut.

Noen tips?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Speak

5

• ShitDiddelyDo

5

• Aryane

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kutt ut godteriet!! Spis 4-5 små måltider hver dag. Kutt ned på karbohydratinntaket!

Ha en dag i uken, f.eks lørdag der du har lov å kose deg litt ekstra, men ikke la det gå over styr!

Selv har jeg erstattet brød med knekkebrød, jeg bruker Fedons kokebok flittig, kutter ikke ut poteter, ris og pasta helt, men tar gjerne bare en potet i stedet for 2, eller erstatter det med grønnsaker.

6 kilo på 6 månder høres overhodet ikke urealistisk ut.

Lykke til!

Er selv på slanker'n, så vi får støtte hverandre!

Skrevet

Kutt ut godteriet!! Spis 4-5 små måltider hver dag. Kutt ned på karbohydratinntaket!

Ha en dag i uken, f.eks lørdag der du har lov å kose deg litt ekstra, men ikke la det gå over styr!

Selv har jeg erstattet brød med knekkebrød, jeg bruker Fedons kokebok flittig, kutter ikke ut poteter, ris og pasta helt, men tar gjerne bare en potet i stedet for 2, eller erstatter det med grønnsaker.

Lykke til!

Tror søren meg jeg også skal slenge meg med her!!

Jeg vil også ned 5-6 kilo men kommer liksom ikke i gang!

Men NÅ skal jeg fra i dag kutte ut godis på hverdager og spise mer rugknekkebrød!!

Og så skal jeg ta meg i sammen å komme meg ut å gå turer i skogen med bikkja!!

Jeg VET jo at dette er mer enn nok til å miste det overflødige fettet!!!

I dag er det onsdag og det er en perfekt dag å begynne på!!

Dette klarer vi!!

Skrevet

Lykke til!

Ja, godteriet skal reduseres. Jeg var nylig med i en undersøkelse der jeg skulle skrive opp alt jeg spiste i en uke, og jeg oppdaget til min forferdelse at jeg spiser godteri HVER dag!

Ellers er jeg gansk ANTI-Fedon! Synes at det er naturlig å ha hovedvekt på brød, poteter og ris, og mindre kjøtt. Spiser hovedsakelig grovt brød.

Lykke til du og da!

Skrevet

Men NÅ skal jeg fra i dag kutte ut godis på hverdager og spise mer rugknekkebrød!!

Dette klarer vi!!

Ja, vi går sammen om det!!!

Jeg har liksom tenkt så lenge at kiloene kommer til å forsvinne av seg selv, slik de har gjort før, men nå er det halvannet år siden fødselen, og jeg må nok gjøre en innsats selv!

Vi klarer det, folkens!

Skrevet

Dette klarer vi!!

Velkommen i klubben!

Jeg må bare skryte og si at jeg har trent hver dag denne uken!

Skrevet

Et lite tips til:

Skriv dagbok, det begynte jeg med denne uken, skriver ned alt jeg spiser og trener, det er lettere å holde kontroll når man ser svart på hvitt hva men spiser. Jeg veiet meg på søndag og det står på første siden med store røde bokstaver til skrekk og advarsel, har bestemt meg for å bare veie meg hver søndag!

Skrevet

Jeg gikk ned 10 kilo fra jnui til desember en gang, det var også etter fødsel (10 mnd etter). Jeg spiste litt mindre, droppet godis, hadde vi is med varme bær spiste jeg lite is og masse bær f.eks.

Rørte meg litt mer, ingen organisert trening, men gikk trapper istedetfor å ta heisen - alle disse helt enkle rådene. Mulig jeg syklet litt mer?

Klarte på en eller annen merkelig måte å opparbeide meg såpass til entusiasme at jeg klarte det! Og det gjør du også! Si til deg selv etterhvert at - "er all den jobben jeg har lagt ned i dette verdt at jeg nå skeier ut med 3 sjokolader?" :o)

Lykke til!

Skrevet

med Fedon går man ned ca 0,5 kilo i uka - så det skulle jo gå bra! .) Jeg gikk ned 14 kilo på 4 mnd.

Skrevet

Ja, godteriet skal reduseres. Jeg var nylig med i en undersøkelse der jeg skulle skrive opp alt jeg spiste i en uke, og jeg oppdaget til min forferdelse at jeg spiser godteri HVER dag!

Ellers er jeg gansk ANTI-Fedon! Synes at det er naturlig å ha hovedvekt på brød, poteter og ris, og mindre kjøtt. Spiser hovedsakelig grovt brød.

Lykke til du og da!

Du sier: "Synes at det er naturlig å ha hovedvekt på brød, poteter og ris, og mindre kjøtt."

Da vil du IKKE greie det -så enkelt er det.

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Du sier: "Synes at det er naturlig å ha hovedvekt på brød, poteter og ris, og mindre kjøtt."

Det stemmer ikke. :0) Du forutsetter at alle er like. Det er vi ikke.

Skrevet

Det stemmer ikke. :0) Du forutsetter at alle er like. Det er vi ikke.

Man kan ikke slanke seg på hovedakelig Ris, poteter og brød -og komme unna med det med helsa i behold. -

Gjest Hildegard B.
Skrevet

Man kan ikke slanke seg på hovedakelig Ris, poteter og brød -og komme unna med det med helsa i behold. -

Nei, ikke bare! Man kan ikke slanke seg på "bare" noe som helst. :0)

Skrevet

Jeg gikk ned 10 kilo fra jnui til desember en gang, det var også etter fødsel (10 mnd etter). Jeg spiste litt mindre, droppet godis, hadde vi is med varme bær spiste jeg lite is og masse bær f.eks.

Rørte meg litt mer, ingen organisert trening, men gikk trapper istedetfor å ta heisen - alle disse helt enkle rådene. Mulig jeg syklet litt mer?

Klarte på en eller annen merkelig måte å opparbeide meg såpass til entusiasme at jeg klarte det! Og det gjør du også! Si til deg selv etterhvert at - "er all den jobben jeg har lagt ned i dette verdt at jeg nå skeier ut med 3 sjokolader?" :o)

Lykke til!

Takk for inspirasjon! Ja, det er nok de mange små tingene som må til for å få resultater, i og med at jeg har et forholdsvis sunt kosthold fra før.

Skal virkelig prøve nå!

Skrevet

Nei, ikke bare! Man kan ikke slanke seg på "bare" noe som helst. :0)

Da er vi jo enig da jo! :)

Skrevet

Takk for inspirasjon! Ja, det er nok de mange små tingene som må til for å få resultater, i og med at jeg har et forholdsvis sunt kosthold fra før.

Skal virkelig prøve nå!

Jeg slanket meg før Fedon så jeg spiste sikkert masse poteter og grov pasta! :o)

Og masse grønt og frukt og sånt - men det vet du jo.

Går bra det der vet du! Ta gjerne frem et par bilder der du ser skikkelig blubbete ut og heng dem på kjøleskapsdøra! :o) Det funker det!

Skrevet

Jeg slanket meg før Fedon så jeg spiste sikkert masse poteter og grov pasta! :o)

Og masse grønt og frukt og sånt - men det vet du jo.

Går bra det der vet du! Ta gjerne frem et par bilder der du ser skikkelig blubbete ut og heng dem på kjøleskapsdøra! :o) Det funker det!

Lurt!

Skrevet

med Fedon går man ned ca 0,5 kilo i uka - så det skulle jo gå bra! .) Jeg gikk ned 14 kilo på 4 mnd.

Jamen - jeg liker jo ikke Fedon!

Har en mann som er potetekspert, og jeg vil gjerne fortsette å spise masse poteter!

Har en del igjen før jeg er fornøyd med grønnsaksspisingen. Der er vi litt slappe.

Skrevet

BLÆH!

Skrevet

Jeg gikk ned 19 kg på fem mnd. Alt jeg gjorde var å trene 20 min nesten hver dag + at jeg spiste mindre til måltidene. Jeg gikk over til lettprodukter, og kuttet ut smør på brødskiven. Hvis vi hadde lasanje, gryterett, taco eller lignende til middag, så lagde jeg en salat ved siden av. Jeg spiste mest salat og mindre av det andre. Dermed fikk jeg ikke "abstinenser" etter god mat (slik mange som holder seg unna alt godt gjerne får etter en stund), og mann og barn slapp og leve på kaninføde selv om jeg slanket meg (de kunne jo spise som normalt).

Grunnen til at jeg klarte å ta av så mye, tror jeg kom av at jeg holdt meg unna ting med mye fett og sukker. Og også det at jeg gikk fra å sitte på rævva, til å begynne å røre på meg :)

Lykke til med slankingen

Jeg la på meg maaange kg i dette svangerskapet.Har tatt av en del allerede, og har nå 10 kg igjen og ta av før jeg er fornøyd, så lykke til til meg også.....hehe....!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...