Gå til innhold

Ned seks kilo på seks måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle er enige om det grunnleggende, men det viktigste for GR og Fedon er vel strengt tatt å forvirre sånn at flest mulig melder seg på deres kurs og gjør dem enda rikere.

For det er egentlig veldig enkelt, og det skal godt gjøres å gjøre det veldig feil hvis man bruker hue. Men det er det mange som ikke gjør, noe helsekostindustriens millionbutikk er et glimrende eksempel på. :)

*ler*

Det har du nok helt rett i. Mange går med "hue under armen" og ikke orker å tenke litt selv.

Men jeg må også innrømme at jeg også fikk litt mer kunnskap/tips etter å ha lest hans bok:-) Og det har holdt. Gikk ned 6-7 kilo og har holdt meg der i ett år uten at jeg må streve for det. Jeg da er jeg fornøyd.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• Speak

5

• ShitDiddelyDo

5

• Aryane

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har vært nesten flink i går og i dag. Fant to små sjokoladebiter i skapet. Smakte på noen nye Ritz-kjeks med ost - knallgode, men det var mye fett i dam (jeg som sjelden leser varedeklarasjonen...)!

Jeg trodde Ritzkjeks var bedre enn mange andre typer. Men nye kjeks kommer jo ikke til våravkrok de første månedene...

Skrevet

Jeg trodde Ritzkjeks var bedre enn mange andre typer. Men nye kjeks kommer jo ikke til våravkrok de første månedene...

Har aldri sjekket fettinnholdet på kjeks før, jeg! Aner ikke om det var mye, men det var 25% fett, og det hørtes vel mye ut?

Sikkert ekstra med fett i pga cheddarosten.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Takk for saklig info. Mulig jeg bare har piggene ut med en gang jeg hører Fedon pga bl.a det der med potetene.

Men også det hysteriet om glykemisk indeks, og at en plutslig ikke skal spise noen typer frukt eller grønnsaker fordi GI'en er feil. Tåpelig synes jeg. Frukt er da sunt!!!!

Men den fordelingen i forhold til næringsstoffer som du nevner høres da fornuftig ut

Men jeg har nå aldri drevet og tellet kalorier eller GI'er. Som regel har jeg gått ned et par kilo når det har trengtes kun ved å være litt mer fokusert på hva jeg spiser og drikker noen uker, og så har vekta holdt seg :-) Nå fungerer ikke det, og jeg må nok ta et krafttak. Men det er treningen som er det vankeligte å få til i en hektisk hverdag med tre småbarn poå slep. Husker du har sagt tidligere at en bør ha minst 30 minutter kondistrening om gangen for at fettet skal forbrenne. Stemmer ikke det?

Jeg er enig med SDD her.Man spiste mer poteter i "gamle dager" og likevel er vi feitere i dag.

Kondisjonstrening og mindre godteri, spise seg mett, men ikke overmett, er nok til at du skal greie å gå ned 6 kilo, på 6 måneder.

30 min på tredemølle eller sykkel et par, tre ganger i uka. Avslutter du med litt oppstramming med vekter får du en fin kropp.

Gå til treningen isteden for å kjøre bil f.eks. Det hjelper på det også.

Skrevet

Har aldri sjekket fettinnholdet på kjeks før, jeg! Aner ikke om det var mye, men det var 25% fett, og det hørtes vel mye ut?

Sikkert ekstra med fett i pga cheddarosten.

Mine Ritzkjeks gikk ut på dato for noen år siden, men jeg spiste to nå. Gode. Gram fett og kalori-innhold ikke oppgitt, men det står nok på nye pakker!

25% fett er mye. Jeg hadde (nå er den oppspist...) en kjeks igjen av noen som heter "Kiks Ups Kex, de har faktisk 18% fett, selv uten ost. Min gamle uåpnede Bixit Havrekjeks har heller ingen opplysninger om fett og kalorier. Bra jeg omtrent aldri spiser kjeks for tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...