Gjest Lusehater Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Altså den lusa som er i håret. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Nei, jeg tror den bare kan krype. Er ikke helt sikker. 0 Siter
Gjest Lusehater Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Tror ikke den hopper nei:) Tusen takk:) Veninnen til datteren min har lus,og de sitter ved siden av hverandre på skolen, og jeg er hysterisk. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Den kan verken hoppe eller fly. 0 Siter
Aryane Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Tusen takk:) Veninnen til datteren min har lus,og de sitter ved siden av hverandre på skolen, og jeg er hysterisk. De bør vel holde henne hjemme til de har tatt knekken på faenskapet da, det er jo veldig smittsomt. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 De bør vel holde henne hjemme til de har tatt knekken på faenskapet da, det er jo veldig smittsomt. Kan sende barnet på skole/bhg når lusebehandling er startet. 0 Siter
Gjest Lusehater Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 De bør vel holde henne hjemme til de har tatt knekken på faenskapet da, det er jo veldig smittsomt. De har behandlet henne med noe liniment,sp de sendte henne på skolen da dem hadde skyllet det ut av håret...... 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 De har behandlet henne med noe liniment,sp de sendte henne på skolen da dem hadde skyllet det ut av håret...... Etter startet lusekur kan man trygt sende barnet på skolen/i bhg igjen. Du er litt hysterisk ja, men jeg skjønner deg godt. 0 Siter
Gjest dessverre Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 JA LUSA KAN HOPPE. Frisører har opplevd at dem står og klipper hår og sett at lus har hoppet ut av håret og bort på hånden deres. Det har vært ca. 20-30cm avstand. Nå er det lusevarsel på vår skole også, så nervene er på høygir. Ekle saker. 0 Siter
Gjest Lusehater Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 JA LUSA KAN HOPPE. Frisører har opplevd at dem står og klipper hår og sett at lus har hoppet ut av håret og bort på hånden deres. Det har vært ca. 20-30cm avstand. Nå er det lusevarsel på vår skole også, så nervene er på høygir. Ekle saker. Datteren min har DET håret, kan ikke skjønne at jeg skal se lusa i alt det håret.....Vi sjekker hver kveld, men det blir liksom ikke annet enn i nakken og bak ved ørene.hele håret tar flere timer. 0 Siter
Gjest Nickgirl Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Kan sende barnet på skole/bhg når lusebehandling er startet. Det holder med å sjekke nakken og bak ørene ettersom det er der de legger egg først. Og det er eggene man må se etter ikke selve levende lus. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 JA LUSA KAN HOPPE. Frisører har opplevd at dem står og klipper hår og sett at lus har hoppet ut av håret og bort på hånden deres. Det har vært ca. 20-30cm avstand. Nå er det lusevarsel på vår skole også, så nervene er på høygir. Ekle saker. Tøys. Lus kan ikke hoppe. http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/folkehelse/samfunnshelse/smittevern/article20316-6568.html 0 Siter
Gjest dessverre Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Tøys. Lus kan ikke hoppe. http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/folkehelse/samfunnshelse/smittevern/article20316-6568.html Tror du da at frisøren lyver? Jeg kan godt tenke meg at dette kan skje når man holder på å tuste med håret. Og har du sett alle de små jentene med langt flagrene hår på skolen? Jeg tror på at teori og virkelighet ikke alltid stemmer overens. 0 Siter
Gjest Venninna di tar feil. Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Tror du da at frisøren lyver? Jeg kan godt tenke meg at dette kan skje når man holder på å tuste med håret. Og har du sett alle de små jentene med langt flagrene hår på skolen? Jeg tror på at teori og virkelighet ikke alltid stemmer overens. Dem kan nok ikke hoppe. Men det sier seg selv at når frisøren tukler med håret så er det HUN som slenger håret slik at lusa ramler. Men hoppe, det kan en ikke,. 0 Siter
rufsetufsa Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Datteren min har DET håret, kan ikke skjønne at jeg skal se lusa i alt det håret.....Vi sjekker hver kveld, men det blir liksom ikke annet enn i nakken og bak ved ørene.hele håret tar flere timer. Du trenger bare å lete i hodebunnen, eggene fester seg nederst på hårstråene, og lusene sitter i hodebunnen og suger blod. Det bør ikke ta så lang tid da... På helsestasjonen sa de at man kunne gre håret med lusekam når man hadde i shampoo, og skylle av for hvert drag med kammen, da fjerner man evt egg før det blir lus. De sa også at det IKKE er særlig stor smittefare. Man måtte dele hodeplagg/klær eller pute for at det skal smitte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.