Gå til innhold

Kan lusa hoppe?

Anbefalte innlegg

Gjest Lusehater
Skrevet

Tror ikke den hopper nei:)

Tusen takk:) Veninnen til datteren min har lus,og de sitter ved siden av hverandre på skolen, og jeg er hysterisk.

Skrevet

Tusen takk:) Veninnen til datteren min har lus,og de sitter ved siden av hverandre på skolen, og jeg er hysterisk.

De bør vel holde henne hjemme til de har tatt knekken på faenskapet da, det er jo veldig smittsomt.

Gjest blomsterløk
Skrevet

De bør vel holde henne hjemme til de har tatt knekken på faenskapet da, det er jo veldig smittsomt.

Kan sende barnet på skole/bhg når lusebehandling er startet.

Gjest Lusehater
Skrevet

De har behandlet henne med noe liniment,sp de sendte henne på skolen da dem hadde skyllet det ut av håret......

Skrevet

De har behandlet henne med noe liniment,sp de sendte henne på skolen da dem hadde skyllet det ut av håret......

Etter startet lusekur kan man trygt sende barnet på skolen/i bhg igjen.

Du er litt hysterisk ja, men jeg skjønner deg godt.

Gjest dessverre
Skrevet

JA LUSA KAN HOPPE.

Frisører har opplevd at dem står og klipper hår og sett at lus har hoppet ut av håret og bort på hånden deres. Det har vært ca. 20-30cm avstand.

Nå er det lusevarsel på vår skole også, så nervene er på høygir. Ekle saker.

Gjest Lusehater
Skrevet

JA LUSA KAN HOPPE.

Frisører har opplevd at dem står og klipper hår og sett at lus har hoppet ut av håret og bort på hånden deres. Det har vært ca. 20-30cm avstand.

Nå er det lusevarsel på vår skole også, så nervene er på høygir. Ekle saker.

Datteren min har DET håret, kan ikke skjønne at jeg skal se lusa i alt det håret.....Vi sjekker hver kveld, men det blir liksom ikke annet enn i nakken og bak ved ørene.hele håret tar flere timer.

Skrevet

Kan sende barnet på skole/bhg når lusebehandling er startet.

Det holder med å sjekke nakken og bak ørene ettersom det er der de legger egg først.

Og det er eggene man må se etter ikke selve levende lus.

Gjest Venninna di tar feil.
Skrevet

Tror du da at frisøren lyver?

Jeg kan godt tenke meg at dette kan skje når man holder på å tuste med håret.

Og har du sett alle de små jentene med langt flagrene hår på skolen?

Jeg tror på at teori og virkelighet ikke alltid stemmer overens.

Dem kan nok ikke hoppe. Men det sier seg selv at når frisøren tukler med håret så er det HUN som slenger håret slik at lusa ramler. Men hoppe, det kan en ikke,.

Skrevet

Datteren min har DET håret, kan ikke skjønne at jeg skal se lusa i alt det håret.....Vi sjekker hver kveld, men det blir liksom ikke annet enn i nakken og bak ved ørene.hele håret tar flere timer.

Du trenger bare å lete i hodebunnen, eggene fester seg nederst på hårstråene, og lusene sitter i hodebunnen og suger blod.

Det bør ikke ta så lang tid da...

På helsestasjonen sa de at man kunne gre håret med lusekam når man hadde i shampoo, og skylle av for hvert drag med kammen, da fjerner man evt egg før det blir lus.

De sa også at det IKKE er særlig stor smittefare.

Man måtte dele hodeplagg/klær eller pute for at det skal smitte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...