Gå til innhold

Hvordan begregnes hvor mye en får i attføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Attføring beregnes utifra inntekten året før du ble syk.

De beregner 66 % av lønnen, men maks 66 % av 6G (6G er ca 360 000).

Hvis du f.eks tjente 250 000,- kr. i fjor, så er det 66% av dette, som blir 165 000,-, dette deler de på 260 (antall arbeidsdager i året), dette blir ca 634,-, dette får du da for hver dag, men kun fem dager i uken.

Dvs at du får 6340,- brutto hver 14 dag!

Kanskje litt rotete, men sånn gjorde de det ihvertfall for meg!

mvh

Skrevet

Attføring beregnes utifra inntekten året før du ble syk.

De beregner 66 % av lønnen, men maks 66 % av 6G (6G er ca 360 000).

Hvis du f.eks tjente 250 000,- kr. i fjor, så er det 66% av dette, som blir 165 000,-, dette deler de på 260 (antall arbeidsdager i året), dette blir ca 634,-, dette får du da for hver dag, men kun fem dager i uken.

Dvs at du får 6340,- brutto hver 14 dag!

Kanskje litt rotete, men sånn gjorde de det ihvertfall for meg!

mvh

Gikk de utfra din reelle lønn inkludert overtid? Mange er vel sykemeldt før attføring, så jeg vet ikke om dette kun er et hypotetisk spørsmål...

Skrevet

Gikk de utfra din reelle lønn inkludert overtid? Mange er vel sykemeldt før attføring, så jeg vet ikke om dette kun er et hypotetisk spørsmål...

De utgikk fra inntekten året før jeg ble sykemeldt!

Den besto av både fastlønn og bonus.

Gikk på sykepenger ett år, så gikk jeg over på rehabiliteringspenger først, deretter attføring.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...