Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har litt store barn, får dere dem til å gå med regntøy når det regner?

12-åringen min nekter, han ser ut vinduet og sier "det regner jo ikke så grådig!"

I dag slo jeg på TV2 nyhetene til ham før han gikk så han kunne se at "det regner så grådig", han gikk motvillig med på å ta på seg regnjakke, men støvler??? GLEM DET!

Enda han har topp moderne utstyr, så er det visst ikke kult nok å gå med regntøy.

Skrevet

Når jeg anser noe som viktig nok, aksepterer jeg ikke motforestillinger :o). 13-åringen prøvde flere vinkler for å unngaå støvlene imorges, men det var skybrudd her omkring så ut gikk han, med støvler og regnfrakk på. Leppa hang litt, men den ruller seg nok opp og gutten er tørr på beina *s*

Skrevet

Goretex-sko er tøffe og helt vanntette (sprayimpregner dem 2-4 ganger i året), litt dyre, men...

Finnes også mange tøffe allværsjakker nå som faktisk er like tette som vanlig oljeuhyre.

Skrevet

Gi klar beskjed om at du iallefall ikke kjøper flere dyre sko til ham om han absolutt skal ødelegge dem i det været ute nå..? kanskje det funker...om du kjøper sko til ham da :P

Ellers må jeg jo selv innrømme at det først er de to siste årene jeg synes det har vært helt greit å bruke regnstøvler selv, da...ikke det at jeg akkurat nekter, men har ikke giddet kjøpe støvler før de kule, fargerike støvlene kom på markedet :P

Skrevet

Goretex-sko er tøffe og helt vanntette (sprayimpregner dem 2-4 ganger i året), litt dyre, men...

Finnes også mange tøffe allværsjakker nå som faktisk er like tette som vanlig oljeuhyre.

Jada, sko er ikke det største problemet, han har goretex sko, dessuten var han vokst ut av støvlene sine i løpet av sommeren, så der kunne jeg ikke si noe.Men han vil ikke gå med allværsjakke heller, skal helst bare gå i en genser, og han vil ikke innse at sommeren forlengst er over.

Nå øser det ned ute, og han er straks ferdig på skolen, skal vedde på at han kommer dyvåt med regnjakken i sekken :o)

Skrevet

Kjøpte Helly Hansen sin Helly Tec jakke til vesla på 6. Ikke fordi ho ikke vil ha regntøy, men fordi det er praktisk å ha bare et plagg. (Pent vær på morran og regn på ettermiddagen....)

Dette er jo ei vanlig allværsjakke som også er 100% regntett. Kanskje et OK alternativ?

Selv har jeg også kjøpt meg et par sko/støvletter (ligner kanskje mest på høye joggesko) med GoreTex. Bedre enn joggesko i hvertfall i slikt vær.

Skrevet

Har ei på 10 som heldigvis ikke nekter, men kommer den dagen så må hun for guds skyld bare ta på seg en tynn genser å gå søkkk-våt hele dagen. Tror hun ganske fort kommer til å finne ut at det ikke var så lurt...

Gidder ikke mye dikkedarier når det gjelder sånne ting som er så utrolig opplagt. Her tidlig i vår innsisterte hun på å gå i shorts, og jeg sa hun måtte bare prøve. Det gikk ikke så lang tid før hun hentet buksene for å si det sånn...

hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...