Brule Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Er det noen som har peil på hvordan egenmelding ordningen er når det er IA bedrift. Her er saken: Jeg var hjemme mandag, dro på jobb i går, men voknet i dag med feber og full pakke. Sjefen ringer og sier at jeg må ha sykemelding fordi det ikke har godt 14 dager imellom egenmeldingene. Jeg mener å ha lest et sted at man kan ha 8 egnemeldingsdager innenfor en 16 dagersperiode??? Men nå er ikke tankene mine helt på nett med 39.6 i feber... 0 Siter
Goliath Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det er du som har rett. Du kan ha 8 egenmeldingsdager i løpet av en 16 dagers periode (og det er ingen begrensning på antall egenmeldinger annet enn at de ikke må overstige 24 i en 12 måneders periode - vilket også er det samme som max antall sykemeldingsdager i en 12 måneders periode). Har du hatt 8 egenmeldingsdager i løpet av en 16 dagers periode, så må det gå 16 dager før du kan levere en egenmelding igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.