Gå til innhold

Hvorfor rødgrønt?

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende i politikk
Skrevet

Noen som kan gi meg et svar på hva som er bra med den nye regjeringen, hva fikk dere til å stemme på de rødgrønne? Tenker da på hvilke saker som fikk dere til å ta dette valget?

NB! er ikke ute etter diskusjon, er bare uvitende, og ser ikke logikken.

Gjest Logikken er at alle ikke ønsker det samme
Skrevet

Logikken er at vi ahr forskjellige saker som er viktig for oss. Jeg for eksempel ser på utdanning som veldig viktig, og så mye etter det når jeg valgte hvem jeg ville gi stemmen til.

Hvs du leser gjennom siste ukes innlegg her finner du nok svar på my av det du lurer på.

Skrevet

Logikken er at vi ahr forskjellige saker som er viktig for oss. Jeg for eksempel ser på utdanning som veldig viktig, og så mye etter det når jeg valgte hvem jeg ville gi stemmen til.

Hvs du leser gjennom siste ukes innlegg her finner du nok svar på my av det du lurer på.

Så du stemte Høyre du da? .)

Gjest Uvitende i politikk
Skrevet

Takk for svar. Har lest litt gjennom her, men trenger å få det inn med teskje...

Skjønner at skolene er en viktig sak ja:-)

Gjest SV-velger
Skrevet

Jeg stemte SV.

Det gjorde jeg fordi dette er et parti som er på de svakes side. De går inn for å minske de sosiale forskjellene i samfunnet, og de er ikke ute etter å henge ut og stigmatisere minoriteter i samfunnet. De ønsker å bekjempe fattigdom. Dette vil etter mitt syn bidra til lavere kriminalitet. De vil bygge opp et samfunn der alle har like muligheter, og der alle kan nyte godt av de økonomiske godene våre.

Jeg tjener bra og har et godt liv, og tror ikke det vil forringe min livskvalitet noe som helst, om de som har minst i landet vårt får en litt større del av kaka. Med de blå partiene i regjering vil forskjellene øke mellom de som har penger og de som ikke har det.

Skrevet

Jeg stemte SV.

Det gjorde jeg fordi dette er et parti som er på de svakes side. De går inn for å minske de sosiale forskjellene i samfunnet, og de er ikke ute etter å henge ut og stigmatisere minoriteter i samfunnet. De ønsker å bekjempe fattigdom. Dette vil etter mitt syn bidra til lavere kriminalitet. De vil bygge opp et samfunn der alle har like muligheter, og der alle kan nyte godt av de økonomiske godene våre.

Jeg tjener bra og har et godt liv, og tror ikke det vil forringe min livskvalitet noe som helst, om de som har minst i landet vårt får en litt større del av kaka. Med de blå partiene i regjering vil forskjellene øke mellom de som har penger og de som ikke har det.

hehe..joda, SV hevder at de er opptatt av de "svakes" situasjon, og poserer gjerne i den anledning. Synd at de "svake" ikke er enige :-)

Skrevet

Fordi rødgrønt betydde at bondevik og den jævelen høybråten ble tuppet ut av regjeringen.

"............................................"

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvis det er utdanning som er viktig kan du ikke ha stemt for en rød-grønn rejering???

Skrevet

Hvis det er utdanning som er viktig kan du ikke ha stemt for en rød-grønn rejering???

Nei - det der var mer enn mystisk! :)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg stemte på arbeiderpartiet, fordi de har en helhetlig og ansvarlig politikk, som tenker på flere enn de som har det greit i fra før. Samtidig har de en bra næringspolitikk.

Får vår egen del, vil vi merke høyere skatt.

Men vi vil samtidig få f.eks billigere barnehageplsser, som flere får nyte godt av.

Så for min familie, vil det ikke bli hverken noe verre eller bedre.Det går opp i opp. Men jeg tror det vil bli bedre for de som har det dårligst.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg stemte på arbeiderpartiet, fordi de har en helhetlig og ansvarlig politikk, som tenker på flere enn de som har det greit i fra før. Samtidig har de en bra næringspolitikk.

Får vår egen del, vil vi merke høyere skatt.

Men vi vil samtidig få f.eks billigere barnehageplsser, som flere får nyte godt av.

Så for min familie, vil det ikke bli hverken noe verre eller bedre.Det går opp i opp. Men jeg tror det vil bli bedre for de som har det dårligst.

Men hvordan tror du barnehagetilbudet vil bli når maksprisen går ned til 1750. Tror du virkelig ikke tilbudet vil bli dårligere for barna?

Nå har vi makspris på 2750, men i tillegg til dette er det "frivillig" turkasse, betaling for smørelunsj. Disse beløpene betaler jeg gladelig for at de skal ha det tilbudet de har.

Gjest Logikken er at alle ikke ønsker det samme
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg stemte på. Jeg sa bare hva logikken var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...