Åsemor Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 For en stund tilbake hadde jeg en klesvask med jordslag i liggende litt for lenge i vaskemaskina. Hele vaska stinket, så jeg måtte vaske om igjen etter råd fra dere. Men, nå lukter det guff fra klesvaska bare den ligger litt lenger enn en halvtime etter den er ferdig. Mener å ha lest noe tidligere om eddik, men hvordan gjøres det? Og jeg har aldri kjøpt eddik i mitt liv, finnes det flere forskjellige? Hvor i butikken står eddik? Eller må jeg gjøre noe helt annet? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig) Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask. Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der... 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig) Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask. Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der... Hvordan ser jeg at eddiken er sterk eller svak? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Hvordan ser jeg at eddiken er sterk eller svak? Det står prosent på de. 0 Siter
cecily Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Det hender jeg kjører en tom maskin med eddik. Ikke så superofte, men av og til dersom det lukter litt surt. Har ca en dl i hovedvaskkammeret og kjører på max temperatur. Det duger å kjøpe den blanke billige eddiken, står med oljen kanskje? 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 Det står prosent på de. Så kokvask på vanlig program, med eddik og uten klær? Eller skal jeg ha noe klær oppi... Vaskemiddel i vaskeball? *grønn* 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Så kokvask på vanlig program, med eddik og uten klær? Eller skal jeg ha noe klær oppi... Vaskemiddel i vaskeball? *grønn* Bare eddik, ingen klær. 0 Siter
flowy Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Kjøp desinfeksjonssprit på apoteket. Det dreper sopp og bakterier. :-) En lege som fortalte meg dette.. 0 Siter
Aryane Skrevet 14. september 2005 Skrevet 14. september 2005 Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig) Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask. Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der... Sopp i vaskemaskin? Det har jeg faktisk aldri tenkt på! Men det er jo ganske logisk da hvis man lar våte klær ligge en stund. Det skjer heldigvis ikke her i huset, med to aktive gutter, her går vaskemaskinen stort sett to ganger for dagen. 0 Siter
tiliti Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig) Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask. Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der... Det er jo morro, når vaskemaskinreperatørene ikke får opp døra på maskina mi og klesvasken har ligget 1,5 uke før de får delene som skal til for å få opp døra.. Juhu. Enda mer å se frem til. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det hender jeg kjører en tom maskin med eddik. Ikke så superofte, men av og til dersom det lukter litt surt. Har ca en dl i hovedvaskkammeret og kjører på max temperatur. Det duger å kjøpe den blanke billige eddiken, står med oljen kanskje? Kan man bruke brun eddik også? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.