Gå til innhold

Vond lukt i vaskemaskinen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake hadde jeg en klesvask med jordslag i liggende litt for lenge i vaskemaskina. Hele vaska stinket, så jeg måtte vaske om igjen etter råd fra dere. ;)

Men, nå lukter det guff fra klesvaska bare den ligger litt lenger enn en halvtime etter den er ferdig. Mener å ha lest noe tidligere om eddik, men hvordan gjøres det? Og jeg har aldri kjøpt eddik i mitt liv, finnes det flere forskjellige? Hvor i butikken står eddik? Eller må jeg gjøre noe helt annet?

Gjest papirtiger
Skrevet

Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig)

Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask.

Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der...

Skrevet

Auda...sopp i vaskemaskinen. Det er ikke så veldig lett å bli kvitt. (Grunnen til at jeg aldri lar klesvask ligge etter at den er ferdig)

Kjøp den sterkeste eddiken, hell i masse i doseringskammeret og kjør en kokvask.

Heretter kan du ikke la vasken ligge, da soppen er utrolig lett å få igjen. Kameraten min kjøpte til sist en ny maskin pga det der...

Hvordan ser jeg at eddiken er sterk eller svak?

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvordan ser jeg at eddiken er sterk eller svak?

Det står prosent på de.

Skrevet

Det hender jeg kjører en tom maskin med eddik. Ikke så superofte, men av og til dersom det lukter litt surt. Har ca en dl i hovedvaskkammeret og kjører på max temperatur.

Det duger å kjøpe den blanke billige eddiken, står med oljen kanskje?

Skrevet

Det står prosent på de.

Så kokvask på vanlig program, med eddik og uten klær? Eller skal jeg ha noe klær oppi... Vaskemiddel i vaskeball?

*grønn*

Gjest papirtiger
Skrevet

Så kokvask på vanlig program, med eddik og uten klær? Eller skal jeg ha noe klær oppi... Vaskemiddel i vaskeball?

*grønn*

Bare eddik, ingen klær.

Skrevet

Kjøp desinfeksjonssprit på apoteket. Det dreper sopp og bakterier. :-) En lege som fortalte meg dette..

Skrevet

Sopp i vaskemaskin? Det har jeg faktisk aldri tenkt på! Men det er jo ganske logisk da hvis man lar våte klær ligge en stund. Det skjer heldigvis ikke her i huset, med to aktive gutter, her går vaskemaskinen stort sett to ganger for dagen.

Skrevet

Det er jo morro, når vaskemaskinreperatørene ikke får opp døra på maskina mi og klesvasken har ligget 1,5 uke før de får delene som skal til for å få opp døra..

Juhu. Enda mer å se frem til.

Skrevet

Det hender jeg kjører en tom maskin med eddik. Ikke så superofte, men av og til dersom det lukter litt surt. Har ca en dl i hovedvaskkammeret og kjører på max temperatur.

Det duger å kjøpe den blanke billige eddiken, står med oljen kanskje?

Kan man bruke brun eddik også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...