Gå til innhold

Hvorfor kan ikke kassadama ekspedere meg, mens hun veileder en annen kunde...

Anbefalte innlegg

Gjest sur butikkunde
Skrevet

blir så sur. Skulle betale for noe i en helsekost. Ser at hun som jobber der står og prater med en kunde. Ikke et tegn som viser at hun har sett meg. Jeg står der og venter og hun prater videre med henne..Når det har gått 10 minutter så blir jeg rimelig sur og spør om hun kan ta meg, da jeg bare skal betale for noe. Ellers så hadde jeg gått for dette hadde jeg ikke tid til. Forrige gang så måtte jeg bare sette fra meg produktet igjen og gå, siden jeg ikke fikk noe respons fra dem

Hvorfor kan man ikke veilede kunder samtidig som man tar seg av betalinger? Det kan ta ikke være så vanskelig å gjøre det i mellomtiden?

Gjest enig med deg
Skrevet

Jeg er enig i at slike ting skiller en profesjonell kundebehandler fra en urutinert / dårlig kundebehandler. Det kommer selvsagt an på hva man snakker om osv, men stort sett bør en ekspeditør som er alene i butikken, kunne spørre kunden man veileder på en hyggelig måte om man kan ekspidere den andre kunden raskt, og så gjøre dette på få sekunder.

Skrevet

Tror da det er elementær kunnskap om kundebehandling blant butikkansatte, man gjør seg ferdig med en før man begynner på neste. Så får det bare ta så lang tid det tar.

Gjest papirtiger
Skrevet

Tror da det er elementær kunnskap om kundebehandling blant butikkansatte, man gjør seg ferdig med en før man begynner på neste. Så får det bare ta så lang tid det tar.

Ville tro det ja.

Hvor lenge måtte ikke personens om spurte om noe stått der hvis ekspeditøren skulle ta betaling av alle som stakk innom..

Gjest sur butikkunde
Skrevet

så hvis det står flere bak og venter så er det bedre at de går, mens man kunne ekspederter de som skulle betale og tatt opp tråden igjen med kunden etterpå?

Det må da kunne gå an å behandle flere kunder samtidig?

Skrevet

så hvis det står flere bak og venter så er det bedre at de går, mens man kunne ekspederter de som skulle betale og tatt opp tråden igjen med kunden etterpå?

Det må da kunne gå an å behandle flere kunder samtidig?

Så hvis du trenger veiledning fordi du ikke vet hva du vil kjøpe så er det helt ok å bli avbrutt gang på gang?

Ikke vet jeg altså, syns bare det virker som normal folkeskikk.

Gjest sur butikkunde
Skrevet

Så hvis du trenger veiledning fordi du ikke vet hva du vil kjøpe så er det helt ok å bli avbrutt gang på gang?

Ikke vet jeg altså, syns bare det virker som normal folkeskikk.

jepp hvis jeg trengte veiledning i en butikk og jeg så at det var en annen person som skulle betale så hadde jeg faktisk foretrukket og regnet med at de tok betalingen unna mens de pratet med meg, eller etterpå.

Når det er bare en person som jobber i butikken så kan man ikke regne med å få småprate i 10 minutter når det står andre folk som skal betale for noe uten å bli avbrutt.

Gjest papirtiger
Skrevet

jepp hvis jeg trengte veiledning i en butikk og jeg så at det var en annen person som skulle betale så hadde jeg faktisk foretrukket og regnet med at de tok betalingen unna mens de pratet med meg, eller etterpå.

Når det er bare en person som jobber i butikken så kan man ikke regne med å få småprate i 10 minutter når det står andre folk som skal betale for noe uten å bli avbrutt.

Synes du overreagerer. Du kunne vel også gitt et forsiktig hint om at du gjerne ville betale.

Personlig ville jeg ikke blitt spesielt begeistret om en annen kunde skulle avbryte min veiledning.

laguna1365380434
Skrevet

Nå synes jeg (som kassadame) at noe av det verste som finnes er kunder som ikke klarer å vente på tur..! Tar det veldig lang tid å lure på noe spør jeg kunden som lurer om det er OK å smette en betaling kjapt i mellom..Ellers nikker jeg & smiler til ventende kunde for å signalisere at jeg har sett ham/henne og for si at jeg er med vedkommende så snart jeg er ledig..Folk som trenger i køen er noe herk!

Når det er sagt,når jeg er kunde, da venter jeg alltid til det ikke er kø eller generelt buissy hvis jeg skal ha veiledning eller vil noe som helst utover å ordinært betale i kassa. Det er ofte ikke vår skyld som kassadamer at folk vil tidkrevende ting når det er kø, det er bare å forsøke så godt en kan å kriseminimere..Og det gjør en stort sett IKKE ved å begynne å panikkekspedere flere kunder på likt.

Skal folk helt absurd langsomme ting, som å be meg sette på 10 plater/ katalogsjekke en drøss varer eller gjøre omfattende innkjøp når jeg er alene og travel hender det dog jeg høflig ber de,m komme tilbake senere når det ikke er sinnsykt.

Skrevet

Hun overser deg i ti minutter? Det er dårlig service. Jeg har fått opplæring i service selv, for mange herrens år siden, og dette med å vise at du ser at kunden er ankommet (et nikk, et smil, et "jeg vil straks ekspedere deg") var første bud!

Sirupkunden kunne forresten også ha foreslått at kassadama tok seg av deg først, i og med at hun visste at hun kom til å bruke litt tid. Sånn er i alle fall jeg

*englefjes*

Ser forresten at det går sport i å være kritisk à "jeg synes du overreagerer/nå må du ta deg sammen" på DOL om dagen. Det går sikkert snart over...

Skrevet

Når jeg ekspederer en låner på biblioteket så gjør jeg meg ferdig med den låneren før jeg tar neste. Så enkelt er det. Hadde jeg hatt et ærend i en butikk og blitt avbrutt gang på gang av folk som ikke har køkultur så hadde jeg blitt sur!

Enkelte lånere som har ærender som tar litt lengre tid sier faktisk ofte at jeg må ta unna de som bare skal låne / levere først for ikke å skape kø. :o)

Skrevet

Ingen butikker er så viktige for meg at jeg står med en tom kasse i 10 minutter og venter. Kan de ikke ekspedere meg innen kort tid, setter jeg fra meg varen på disken og går. Så går jeg heller en annen plass, eller kommer tilbake en annen gang når de kanskje har bedre tid.

Skrevet

Ville tro det ja.

Hvor lenge måtte ikke personens om spurte om noe stått der hvis ekspeditøren skulle ta betaling av alle som stakk innom..

Og hvor lenge må en kunde stå og vente mens veiledningen pågår?

Skrevet

Det jeg syntes ekspeditøren gjorde feil her, er å ikke gi tegn til deg at hun hadde sett deg. Det blir jeg også forbanna av. Jeg kan godt vente, men det tar ekspeditørene fem sekunder å si til meg at de kommer så snart de er ledige. DA er det greit å vente, ikke ellers.

Gjest papirtiger
Skrevet

Og hvor lenge må en kunde stå og vente mens veiledningen pågår?

Så lenge det tar?

Hvordan skal kassadama vite at den andre kunden bare skal betale? Hva hvis den andre kunden også vil spørre om noe?

Hvis man ikke klarer å si i fra om at man har dårlig tid, så får man bare handle et annet sted.

Skrevet

Poenget er vel at de fleste er mer enn villige til å vente, hvis de bare får et hint om at ekspeditøren har sett dem, og vet at de venter. Hvis jeg får et "jeg ser du står der, jeg skal hjelpe deg så snart jeg kan"-blikk kan jeg stå i all evighet jeg, men hvis vedkommende ikke legger merke til meg what so ever går jeg heller et annet sted.

Syns mye av forskjellen på god/dårlig kundebehandling/service ligger der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...