Gå til innhold

Internatet

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Eller hva det nå enn het, det som gikk på TVNorge i sta.

Så dere når elevene fikk refs fordi de ikke hadde skikkelig bordskikk, så ble han ene innkalt til rektor. Det første han sier: "Tar du meg for hudfargen eller?"

Etterpå begynner han å bable om noe nazi-greier..

Hvorfor farer de opp om hudfargen med en gang noe går i mot de?!?

Jeg blir så provosert av sånne ting!

Gjest papirtiger
Skrevet

"Hvorfor farer de opp om hudfargen med en gang noe går i mot de?!?"

De? Er dette en universiell ting for fjortiser med mørk hudfarge mener du? Eller tror du muligens at dette gjelder mange ungdommer, spesielt slike som blir valgt ut til slike programmer pga underholdningsverdi...?

Gjest M.Angelica
Skrevet

De? Er dette en universiell ting for fjortiser med mørk hudfarge mener du? Eller tror du muligens at dette gjelder mange ungdommer, spesielt slike som blir valgt ut til slike programmer pga underholdningsverdi...?

Herregud, du tok vel poenget mitt!

Inn med teskje: med de menes da ikke alle!!

Skrevet

Han der er satt inn i den forhåndsbestemte rollen som respektløs og opprørsk drittunge "with a twist" (altså, mørk hudfarge).

Det hører med i oppskriften, det.

:)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Han der er satt inn i den forhåndsbestemte rollen som respektløs og opprørsk drittunge "with a twist" (altså, mørk hudfarge).

Det hører med i oppskriften, det.

:)

Ja, det er det nok.=)

Men det finnes jo uttallige eksempel på at nye landsmenn kaller noen rasist fordi noe går i mot de.

Sånt irriterer meg. =)

Btw: klærne til jentene var jo egentlig ganske stilige, da

Skrevet

Ja, det er det nok.=)

Men det finnes jo uttallige eksempel på at nye landsmenn kaller noen rasist fordi noe går i mot de.

Sånt irriterer meg. =)

Btw: klærne til jentene var jo egentlig ganske stilige, da

Ja, ikke sant - femtitallet hadde så visst sin sjarm!

Jeg er en sånn kjedelig jeansberte som absolutt ikke er flink nok til å spille på det feminine. Herregud, det kan gå uker mellom hver gang jeg tar lipglossen ut av veska!

*riste oppgitt på hodet*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, ikke sant - femtitallet hadde så visst sin sjarm!

Jeg er en sånn kjedelig jeansberte som absolutt ikke er flink nok til å spille på det feminine. Herregud, det kan gå uker mellom hver gang jeg tar lipglossen ut av veska!

*riste oppgitt på hodet*

Samme her!

De kjolene var jo skjønne, da! Og sløyfe i håret.. hehe..søtt

Skrevet

Jeg synes egentlig flere av dem var uoppdragne, jeg hadde det nesten like strengt når jeg gikk på skolen og skjønner ikke helt hvorfor folk oppfører seg så kjipt når de vet at det er en realityserie. De har jo vært med på det frivillig.

Moro at de ikke klarte 7.klasseeksamen da. Lurer på hvordan det hadde gått med regnestav og logaritmetabell hihi.

Skrevet

Dette er faktisk en "universell greie" ikke bare blant fjortiser men hel perioden fra ca.12-17 år.

Jeg ser daglig eksempler på dette i min dattes vennekrets ( hun går i 10. klasse). Enkelte innvandregutter tar det som en personlig fornærmelse å bli irettesatt. De mener de har rett til å ødelegge læringsmiljøet for de andre elevene. Standardkommentar fra disse guttene når de blir snakket til er; er det bare fordi jeg er svart elller?

Skrevet

Var det ikke Aslam Ahsan som sa at mange innvandrere kunne kalle en minibank for rasistisk dersom den var tom for penger når de prøvde å ta ut.

PK'erne har lært mørkhudete innvandrere at de kan rope rasist når noe går dem imot. Det er nesten umulig å forsvare seg imot og er dermed meget effektivt.

Det er utallige historier om innvandrere som sliter med jobb, utdanning eller andre ting. Og alltid fokuseres det på at de er mørkhudete eller har utenlandske navn. Det har muligens en viss relevans, men ofte er det også andre årsaker som ligger bak.

Dessverre fører det til en utvanning av begrepet og en redusert respekt for mørkhudete.

Skrevet

Det er ikke anderledes enn at jeg noen ganger tenker - når livet går meg i mot - noe det sjelden gjør - "sikkert fordi jeg er jente....":-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Dette er faktisk en "universell greie" ikke bare blant fjortiser men hel perioden fra ca.12-17 år.

Jeg ser daglig eksempler på dette i min dattes vennekrets ( hun går i 10. klasse). Enkelte innvandregutter tar det som en personlig fornærmelse å bli irettesatt. De mener de har rett til å ødelegge læringsmiljøet for de andre elevene. Standardkommentar fra disse guttene når de blir snakket til er; er det bare fordi jeg er svart elller?

Akkurat! Å sånt synes jeg ikke det skal være! =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er ikke anderledes enn at jeg noen ganger tenker - når livet går meg i mot - noe det sjelden gjør - "sikkert fordi jeg er jente....":-)

Det er nok noe med at du er jente, ja ;p

Gjest M.Angelica
Skrevet

Var det ikke Aslam Ahsan som sa at mange innvandrere kunne kalle en minibank for rasistisk dersom den var tom for penger når de prøvde å ta ut.

PK'erne har lært mørkhudete innvandrere at de kan rope rasist når noe går dem imot. Det er nesten umulig å forsvare seg imot og er dermed meget effektivt.

Det er utallige historier om innvandrere som sliter med jobb, utdanning eller andre ting. Og alltid fokuseres det på at de er mørkhudete eller har utenlandske navn. Det har muligens en viss relevans, men ofte er det også andre årsaker som ligger bak.

Dessverre fører det til en utvanning av begrepet og en redusert respekt for mørkhudete.

Er enig i det du skriver =)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg synes egentlig flere av dem var uoppdragne, jeg hadde det nesten like strengt når jeg gikk på skolen og skjønner ikke helt hvorfor folk oppfører seg så kjipt når de vet at det er en realityserie. De har jo vært med på det frivillig.

Moro at de ikke klarte 7.klasseeksamen da. Lurer på hvordan det hadde gått med regnestav og logaritmetabell hihi.

He he..var noen gullkorn på den serien, ja.

Feks han på slutten: alle her er så bortskjemte at de fortjener å være her!

- Det har han jammen rett i =)

Skrevet

Hihi, han vestkantduden var jo nesten til å daue av. Det var en bortskjemt kar.... :o)

Skrevet

Ja, de hadde sannelig plukket ut de rette ungdommene til å være der! Håper bare de lærer seg litt folkeskikk og ydmykhet mens de er der.

Synes de burde vært der mye lenger enn 4 uker, et halvt eller helt år hadde vært mye bedre! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...