Gå til innhold

Internatet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så enig, go tenkte akkurat det samme som seg da jeg så internatet igår.

En vennine av meg har en skikkelig drittsjef på jobben, som er utlending.

Hver gang personalet kritserer henne, eller tar opp ting med henne slenger hun bare tilbake "rasist ass"!"

Jeg blir så irritert på utlendinger som bare roper rasist hver gang noe går imot dem. For det kan da ikke være dem som person, deres holdning eller noe slikt det er noe galt med - neida det må være hudfargen deres!

Argh!

Skrevet

Jeg synes egentlig flere av dem var uoppdragne, jeg hadde det nesten like strengt når jeg gikk på skolen og skjønner ikke helt hvorfor folk oppfører seg så kjipt når de vet at det er en realityserie. De har jo vært med på det frivillig.

Moro at de ikke klarte 7.klasseeksamen da. Lurer på hvordan det hadde gått med regnestav og logaritmetabell hihi.

Jeg fikk ikke sett internatet i går, men så en liknende serie fra England for en stund siden. Der var alle de som var med elever med toppkarakterer, men de fleste av dem falt fullstendig igjennom! Men noen av dem fikk faktisk toppkarakterer på "avgangseksamen" også.

Det hadde for øvrig også vært litt moro om det hadde vært mulig å se toppelever fra 50-tallet prøve seg i skolen sånn som vi har det nå, med data og all verdens nye arbeidsmetoder. Ikke sikkert at de hadde greid seg så mye bedre de heller!

Mamma var visst nokså skoleflink i sin tid (altså på 50-60-tallet), men du verden hvor mange år hun har brukt på å lære seg data såpass at hun kan bruke det til noe fornuftig! Og hun har fremdeles store problemer med å takle mobiltelefonen sin...

Skrevet

Jeg fikk ikke sett internatet i går, men så en liknende serie fra England for en stund siden. Der var alle de som var med elever med toppkarakterer, men de fleste av dem falt fullstendig igjennom! Men noen av dem fikk faktisk toppkarakterer på "avgangseksamen" også.

Det hadde for øvrig også vært litt moro om det hadde vært mulig å se toppelever fra 50-tallet prøve seg i skolen sånn som vi har det nå, med data og all verdens nye arbeidsmetoder. Ikke sikkert at de hadde greid seg så mye bedre de heller!

Mamma var visst nokså skoleflink i sin tid (altså på 50-60-tallet), men du verden hvor mange år hun har brukt på å lære seg data såpass at hun kan bruke det til noe fornuftig! Og hun har fremdeles store problemer med å takle mobiltelefonen sin...

Jeg klarer meg greit med både data og mobil jeg men kalkulator er det verre med.

Jeg vet ikke hvordan jeg finner verken sinus eller cosinus eller logaritmer vha den. Men jeg har ikke prøvd heller da.

Men jeg må si jeg ble litt sjokkert i går når den ene gutten sa at han ikke husket hvordan man satte opp et gangestykke.

Skrevet

Jeg klarer meg greit med både data og mobil jeg men kalkulator er det verre med.

Jeg vet ikke hvordan jeg finner verken sinus eller cosinus eller logaritmer vha den. Men jeg har ikke prøvd heller da.

Men jeg må si jeg ble litt sjokkert i går når den ene gutten sa at han ikke husket hvordan man satte opp et gangestykke.

Min tantis på 15 aner ikke hvordan man setter opp et gangestykke. Både mora, læreren og jeg har vist henne det. "Åja, sånn ja!" sier hun og så er det glemt igjen.

Skrevet

Min tantis på 15 aner ikke hvordan man setter opp et gangestykke. Både mora, læreren og jeg har vist henne det. "Åja, sånn ja!" sier hun og så er det glemt igjen.

ja, det er jo ikke nødvendig å kunne lenger siden man kan bruke kalkulatur. Men jeg ser at minstemann er i full gang med å lære gangetabellen og det på den gammeldagse måten.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg er så enig, go tenkte akkurat det samme som seg da jeg så internatet igår.

En vennine av meg har en skikkelig drittsjef på jobben, som er utlending.

Hver gang personalet kritserer henne, eller tar opp ting med henne slenger hun bare tilbake "rasist ass"!"

Jeg blir så irritert på utlendinger som bare roper rasist hver gang noe går imot dem. For det kan da ikke være dem som person, deres holdning eller noe slikt det er noe galt med - neida det må være hudfargen deres!

Argh!

"For det kan da ikke være dem som person, deres holdning eller noe slikt det er noe galt med - neida det må være hudfargen deres!"

Akkurat det jeg vil fram til også! *irriterer seg over sånt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...