petter smart Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 "Hva gjør jeg nå?", sier du.... Jo det skal jeg si deg: Du hjelper han å pakke tingene sine. Det verste er jo at hun sannsynligvis må hjelpe han å pakke, han får det neppe til selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1401361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrErnest Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Du er jo i realiteten mora hans på et vis hvis du vasker klærne hans, lager maten ordner alt det praktiske. Med den ordningen følger også "retten" til å bestemme PC-tidene. Lever han som en bortskjemt guttunge, får han ta konsekvensen. Eller flytte sammen med bare PCen. Men det vil senke servicenivået betraktelig. Det her med data avhengighet er faktisk en sykdom. Hva driver han med på dataen? Og hvorfor? Chatter han? Spiller han? Jeg har desverre oppdaget at dama mi sitter og prater med folk på nettet, i stedenfor meg. Det er jo greit, at hun gjør det av og til. Men ikke hele tiden. I ditt tilfelle kan det være mange faktorer til at han sitter på nettet, bruker dataen. Ikke at jeg skal "skremme" deg på noen måte. Men kanskje har han funnet en annen? Ikke lett å si. Hvorfor ikke sitte hos ham når han bruker dataen, Også legge merke til hva han gjør? Desverre finnes det enda ikke noen behandling for folk som er avhengig av data. Som spillavhengighet. Men det er nok ikke lenge til. For det virker som det kan bli en ny "folkesykdom" Mannen din går jo glipp av mye, bare ved å sitte på dataen. Og jeg må si du har fått mange gode råd. Det beste rådet er at du ikke vasker klær, el lager mat til ham. Se hva som skjer. Håper alt ordner seg for deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1401674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hva gjør jeg nå?????? Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det her med data avhengighet er faktisk en sykdom. Hva driver han med på dataen? Og hvorfor? Chatter han? Spiller han? Jeg har desverre oppdaget at dama mi sitter og prater med folk på nettet, i stedenfor meg. Det er jo greit, at hun gjør det av og til. Men ikke hele tiden. I ditt tilfelle kan det være mange faktorer til at han sitter på nettet, bruker dataen. Ikke at jeg skal "skremme" deg på noen måte. Men kanskje har han funnet en annen? Ikke lett å si. Hvorfor ikke sitte hos ham når han bruker dataen, Også legge merke til hva han gjør? Desverre finnes det enda ikke noen behandling for folk som er avhengig av data. Som spillavhengighet. Men det er nok ikke lenge til. For det virker som det kan bli en ny "folkesykdom" Mannen din går jo glipp av mye, bare ved å sitte på dataen. Og jeg må si du har fått mange gode råd. Det beste rådet er at du ikke vasker klær, el lager mat til ham. Se hva som skjer. Håper alt ordner seg for deg! MrErnest han spiller eller chatter ikke på dataen, det går for det meste i å være på forumsider for bil, svenske,norske,amerikanske osv visste ikke det fantes så mye stoff og forum ang bil.Han laster ned bilfilmer og legger inn en haug med innlegg om bil. hvorfor han bruker så mye tid på dataen vet jeg ikke,men jeg tror ikke han har funnet seg en annen. jeg har sittet med han når han er på dataen, men han liker det ikke, sier han føler seg overvåket og liker helst sitte alene.og det er ikke så gøy å bare sitte se på, for det går jo ikke ann føre noen samtale med han,for han blir så oppslukt i det han leser at han hører ikke etter hva jeg sier alikevel jeg orker ikke bruke energi på å sjekke ut alt han driver med, for driver han med andre ting finner jeg alltid ut av det på et eller annet tidspungt. han sier det er avkobling å bare sitte på dataen å få ro og slappe av. men jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av dette, jeg savner det å være sammen med mannen min og gjøre ting sammen. som skrevet før ønsker jeg litt tid med han og at vi alle tre er sammen av og til. jeg har prøvd alt,men ikke noe ser ut til å nytte, dataen er førsteprioritert hele tiden. har og sagt det kanskje passer bedre sitte på dataen om kvelden når barnet er i seng,men det nytter ikke,den er den første ting som kommer på om morgenen. vi har hatt såmange diskusjoner om dette,og jeg skjønner ikke at han ikke ser at løsningen på problemet ville vært løst om han brukte litt mindre tid. så han sa hvis han ikke flytter fra meg må han lage seg et eget rom i kjelleren der han kan få fred for mas og få avkobling. hvis din dame er lik skjønner jeg problemet ditt,og syns det er synd når personer ikke selv skjønner når ting går for langt. takk for svar,og ønsker deg lykke til med damen din, og håper hun og skjønner hva hun egentlig driver med 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1402837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fyrlykt Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Hva skal du med denne mannen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1403238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest schnachtswürde Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 En dag når han kommer hjem er du borte. En viss tilstedeværelse må man kunne forlange. En mannlig venn fikk en vekker da dattera hans tegnet pappa med ryggen til uten hode, og skrev at han bodde inni PCen og bare kom ut for å spise og gå på do, og at de bare var sammen hver gang strømmen gikk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1403245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
damedame Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Prøver gjennom en 4-6 ukers periode å tilbringe så mye tid utendørs sammen med ungen, at han tilslutt begynner å lure på hvor familien hans er? Ligge på eget rom, er kanskje litt drøyt? Om jeg var i samme situasjon og hadde prøvd - via muntlig kommunikasjon - alt, uten resultat, å gjøre noe som vekket ham. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1404928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Slutt å vask klærne hans. Lag middag kun til deg selv og barnet. Prøv å dra ut en ettermiddag med en gang han kommer inn døren og overlat barnet til ham. Våkner han ikke får han vel finne seg en hybel. Pakk kofferten og sett den på trappen sammen med PCen, skift lås og dra på to ukers ferie. Barnet er du jo alene om allerede. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1404961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrErnest Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 MrErnest han spiller eller chatter ikke på dataen, det går for det meste i å være på forumsider for bil, svenske,norske,amerikanske osv visste ikke det fantes så mye stoff og forum ang bil.Han laster ned bilfilmer og legger inn en haug med innlegg om bil. hvorfor han bruker så mye tid på dataen vet jeg ikke,men jeg tror ikke han har funnet seg en annen. jeg har sittet med han når han er på dataen, men han liker det ikke, sier han føler seg overvåket og liker helst sitte alene.og det er ikke så gøy å bare sitte se på, for det går jo ikke ann føre noen samtale med han,for han blir så oppslukt i det han leser at han hører ikke etter hva jeg sier alikevel jeg orker ikke bruke energi på å sjekke ut alt han driver med, for driver han med andre ting finner jeg alltid ut av det på et eller annet tidspungt. han sier det er avkobling å bare sitte på dataen å få ro og slappe av. men jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av dette, jeg savner det å være sammen med mannen min og gjøre ting sammen. som skrevet før ønsker jeg litt tid med han og at vi alle tre er sammen av og til. jeg har prøvd alt,men ikke noe ser ut til å nytte, dataen er førsteprioritert hele tiden. har og sagt det kanskje passer bedre sitte på dataen om kvelden når barnet er i seng,men det nytter ikke,den er den første ting som kommer på om morgenen. vi har hatt såmange diskusjoner om dette,og jeg skjønner ikke at han ikke ser at løsningen på problemet ville vært løst om han brukte litt mindre tid. så han sa hvis han ikke flytter fra meg må han lage seg et eget rom i kjelleren der han kan få fred for mas og få avkobling. hvis din dame er lik skjønner jeg problemet ditt,og syns det er synd når personer ikke selv skjønner når ting går for langt. takk for svar,og ønsker deg lykke til med damen din, og håper hun og skjønner hva hun egentlig driver med Vel, jeg prøver å delta i det hun driver med på dataen. Men får beskjed om å flytte meg. Ikke min business sier hun. Vel, det er greit nok. Jeg jobber til klokka 17, og er hjemme seint. Og når jeg kommer hjem sitter jo...med datamaskinen. Om mannen din er interesert i biler hvorfor ikke hinte at dere kan dra sammen på bilutstilling? Om det er amerikanske biler han er ute etter så finnes det jo masse utstlillinger, og klubber innen temaet. Kanskje dere kunne kjøpt dere en gammal amerikansk bil og startet med mekking sammen? Vel, jeg prøver å se det positive i det å ha interesser, men ikke når det tar over et forhold. OG du er verdt mer en den datamaskinen. Jeg føler nok at jeg selv til tider er på vei inn i samme kneipa selv. Dataen overtar livet til den du er glad i. Og alt en prøver å gjøre er nyttestløst. Alt jeg har prøvd til nå har ikke virket. Så jeg føler nok av og til at hun bare kan ta dataen med seg og finne seg en plass og sitte med den. Da mener jeg ikke i samme huset som jeg bor.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1405988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest batteri Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 en slik man skal jeg aldri ha.aldri. herregud jeg blir så forbanna når jeg leser sånt piss. er det mulig av en voksen mann å oppføre seg slik. åååååååååååååh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1406414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sheba Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Si han kan ta dataen med seg og flytte til mamma, da ville du få det såå mye bedre.. Herregud, synes du er flink som holder ut, men ikke bli "så flink" at du ødelegger deg selv, han har et avhengighetsproblem. Masse lykke til, var kanskje litt brå med å si "kaste" ut men han bør få et ultimatum, eventuellt få ham til å søke rådgivning, det du har nå er ikke familieliv i det hele tatt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/198470-trenger-r%C3%A5d-om-mann/page/2/#findComment-1406424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.