Gå til innhold

Til dere som er stuepiker/rengjøringspersonale på hotell

Anbefalte innlegg

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Jeg overnatter ofte på hotell og lurer på en ting.

Når det blir vasket på rommet, blir toalettet alltid vasket mellom hver gjest?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• Mista nikket

6

• Mrs. Wallace

2

• serendipity

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest eks-stuepike
Skrevet

Har jobbet som stuepike, og da vasket vi toalettene hver dag, uansett om d var ny gjest eller samme gjestene.

Hvordan d da?

Skrevet

Ganske idiotisk å tro noe annet enn at toalettene blir vasket hver dag på anerkjente hotell.

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Har jobbet som stuepike, og da vasket vi toalettene hver dag, uansett om d var ny gjest eller samme gjestene.

Hvordan d da?

Det er fordi at jeg lar ungene sette seg rett på når vi ankommer, mens jeg til vanlig er veldig nøye med å legge på papir på fremmede doer.

Jeg har også vasket en runde på doen selv noen ganger når jeg kommer på hotellet i tilfelle det ikke var vasket! Kjenner flere tilfeller av andre folk som også har gjort dette. Vi er nok litt for pripne så dette beroliget meg når du sier at dem blir vasket.

Takk for svar

Skrevet

Det er fordi at jeg lar ungene sette seg rett på når vi ankommer, mens jeg til vanlig er veldig nøye med å legge på papir på fremmede doer.

Jeg har også vasket en runde på doen selv noen ganger når jeg kommer på hotellet i tilfelle det ikke var vasket! Kjenner flere tilfeller av andre folk som også har gjort dette. Vi er nok litt for pripne så dette beroliget meg når du sier at dem blir vasket.

Takk for svar

Jøss.

Hva tror du skjer på et fremmed do, om du ikke har papir mellom dere og doen?

Gjest heller en eidsvoll kost
Skrevet

Tror de blir vasket. Jeg blir derimot kvalm av dokostene som står på slike toalett. Det burde de ikke gjort for plutselig kan en liten unge bite i den. Så vær obs. Heldigvis rakk jeg tak i småen før han tok den. Våger ikke tenke på hva han da kunne fått i seg.

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Jøss.

Hva tror du skjer på et fremmed do, om du ikke har papir mellom dere og doen?

Det er ofte tisset på kanten.

Det er skikkelig kvalmt.

Skrevet

Det er ofte tisset på kanten.

Det er skikkelig kvalmt.

Jeg reiser til tider mye, særlig overalt i Norge, og jeg har aldri opplevd en uvasket do. Det gjelder gjestehus, pensjonater og store og små hoteller.

Og det med dokost, ville du latt ungen suge på dokosten hjemme????

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Jeg reiser til tider mye, særlig overalt i Norge, og jeg har aldri opplevd en uvasket do. Det gjelder gjestehus, pensjonater og store og små hoteller.

Når vi drar fra hotellrommet så kan du ikke se at vi har brukt doen for å si det slik. Derfor lurte jeg på om den ble stående uvasket fordi den så fin ut. Rengjøringspersonalet har som regel mye å gjøre og det kunne kanskje vært fristende å hoppe over noe vask?

Skrevet

han får selvsagt ikke røre dokosten hjemme. Har satt den slik at han ikke får tak i den heller. Synes allikevel det er mye eklere om han skulle fått i deg andres bakterier enn våres. Dessuten vet du aldri om det kan være både hepatitt og hiv på dokoster som står offentlig. Burde ikke vært lov og ha slikt liggende. Man må selvsagt passe på barna men det er ikke alltid like godt å komme på alt heller til enhver tid når man er ute. Man skal tross alt kunne slappe av litt også og da forventer man at slike farer ikke er så tilgjengelig.

Skrevet

Når vi drar fra hotellrommet så kan du ikke se at vi har brukt doen for å si det slik. Derfor lurte jeg på om den ble stående uvasket fordi den så fin ut. Rengjøringspersonalet har som regel mye å gjøre og det kunne kanskje vært fristende å hoppe over noe vask?

Jeg jobbet som stuepike før.

Og uansett hvor ren doen måtte se ut, vasket vi den, i likhet med resten av badet.

Når det bodde gjester på rommet over lengre tid, vasket vi doen hver dag, vasken og der det trengtes, Hver 3 dag var det full vask av hele badet.

Og det var jo da bare gjestene som brukte akkurat det badet. Vasker du doen din hjemme hver dag?

Tror du trygt kan bo på hotell uten og bekymre deg om dette :-)

Skrevet

han får selvsagt ikke røre dokosten hjemme. Har satt den slik at han ikke får tak i den heller. Synes allikevel det er mye eklere om han skulle fått i deg andres bakterier enn våres. Dessuten vet du aldri om det kan være både hepatitt og hiv på dokoster som står offentlig. Burde ikke vært lov og ha slikt liggende. Man må selvsagt passe på barna men det er ikke alltid like godt å komme på alt heller til enhver tid når man er ute. Man skal tross alt kunne slappe av litt også og da forventer man at slike farer ikke er så tilgjengelig.

Kan du ikke bare lukke døra inn til badet og slappe av med barnet på selve hotellrommet?

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Jeg jobbet som stuepike før.

Og uansett hvor ren doen måtte se ut, vasket vi den, i likhet med resten av badet.

Når det bodde gjester på rommet over lengre tid, vasket vi doen hver dag, vasken og der det trengtes, Hver 3 dag var det full vask av hele badet.

Og det var jo da bare gjestene som brukte akkurat det badet. Vasker du doen din hjemme hver dag?

Tror du trygt kan bo på hotell uten og bekymre deg om dette :-)

Takk for svar.

Nei jeg vasker ikke doen hver dag hjemme, men når jeg ikke vet hvilkne typer mennesker som har brukt doen før meg så synes jeg at det er godt å vite at ting er rene.

Vet nemlig at ferdigvaskete hytter som går i utleie ikke blir tatt så nøye.

Så da er det deilig å vite at et hotell følger reglene.

Skrevet

Tror de blir vasket. Jeg blir derimot kvalm av dokostene som står på slike toalett. Det burde de ikke gjort for plutselig kan en liten unge bite i den. Så vær obs. Heldigvis rakk jeg tak i småen før han tok den. Våger ikke tenke på hva han da kunne fått i seg.

Hvor skulle dokostene stått på hoteller da? -

Skrevet

Takk for svar

Det er jo det du betaler for.

Skrevet

Takk for svar

Det er jo det du betaler for.

Skrevet

Hvor skulle dokostene stått på hoteller da? -

For det første så finnes det dokoster som er langt mere hygieniske enn de vanlige. Eidsvoll miljøprodukter har koster hvor du ikke har alle de hulrommene som vanlige børster har. Dessuten har den på seg en ikke giftig desinfiserende såpe som man kan sprute på kosten etterhvert.

For det andre må det da gå ann å få låst de såpass inne i et eller annet på gulvet så barn ikke får tak i dem. Burde ikke være vanskelig å finne et eller annet system på det.

Skrevet

For det første så finnes det dokoster som er langt mere hygieniske enn de vanlige. Eidsvoll miljøprodukter har koster hvor du ikke har alle de hulrommene som vanlige børster har. Dessuten har den på seg en ikke giftig desinfiserende såpe som man kan sprute på kosten etterhvert.

For det andre må det da gå ann å få låst de såpass inne i et eller annet på gulvet så barn ikke får tak i dem. Burde ikke være vanskelig å finne et eller annet system på det.

Lurt! :)

Skrevet

Takk for svar.

Nei jeg vasker ikke doen hver dag hjemme, men når jeg ikke vet hvilkne typer mennesker som har brukt doen før meg så synes jeg at det er godt å vite at ting er rene.

Vet nemlig at ferdigvaskete hytter som går i utleie ikke blir tatt så nøye.

Så da er det deilig å vite at et hotell følger reglene.

Iallefall der jeg jobbet var de veldig strikse på akkurat dette med rene bad, ja rene rom.

Kom jevnlige kontroller fra kjeden de var med i og sjekket.

Kos deg på hotell du :-)

Og skulle det ikke være skikkelig rent en gang, så gi beskjed, så kommer de nok og tar det med en gang.

Jeg har også vært endel på hotell, og badene har alltid vært rene, det er støvsugingen jeg av og til har sett ikke er på topp ;-)

Skrevet

Takk for svar

Gudbedre. Du overdriver - eller kanskje det er jeg som underdriver? Ikke godt å si. Men frisk er nå både ungene og jeg. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...