Gå til innhold

Til dere som er stuepiker/rengjøringspersonale på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ofte tisset på kanten.

Det er skikkelig kvalmt.

Du er vel klar over at et tynt lag dopapir ikke gjør noen som helst foskjell når det gjelder bakterier?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• Mista nikket

6

• Mrs. Wallace

2

• serendipity

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror de blir vasket. Jeg blir derimot kvalm av dokostene som står på slike toalett. Det burde de ikke gjort for plutselig kan en liten unge bite i den. Så vær obs. Heldigvis rakk jeg tak i småen før han tok den. Våger ikke tenke på hva han da kunne fått i seg.

Barn kan også falle ned en trapp eller klemme fingrene i døren.

Kort sagt: Det er faktisk foreldrenes ansvar å passe på barna sine, ikke hotellet eller samfunnet for øvrig. En del kan selvsagt legges til rette for barn, men allikevel må man da kunne forvente at foreldrene klarer å unngå at barna bruker dobørste som tannbørste...

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Du er vel klar over at et tynt lag dopapir ikke gjør noen som helst foskjell når det gjelder bakterier?

De går da ikke gjennom papiret? Dessuten er det ikke bare et tynt lag jeg legger.......

Gjest papirtiger
Skrevet

De går da ikke gjennom papiret? Dessuten er det ikke bare et tynt lag jeg legger.......

Nei, ta det med ro.. Bakterier likner litt på mennesker, de trenger næring for å overleve. Til forskjell fra mennesker liker de fuktige omgivelser. Det er like fristende for en bakterie å bosette seg på et toalletsete som det er for oss å flytte til Sahara.

Det er på kjøkkenet man finner bakteriekollonier :)

Skrevet

Jeg tror nok doene er rene nok,men...jeg gjorde en feil på et hotell en gang. Jeg tok vekk lakenet og så på madrassen. Den var helt ubeskrivelig. Der hadde det skjedd mye. Flekker i forskjellige farger. Blir kvalm bare jeg tenker på det. Var der heldigvis i bare en natt og jeg så det da vi skulle dra.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg tror nok doene er rene nok,men...jeg gjorde en feil på et hotell en gang. Jeg tok vekk lakenet og så på madrassen. Den var helt ubeskrivelig. Der hadde det skjedd mye. Flekker i forskjellige farger. Blir kvalm bare jeg tenker på det. Var der heldigvis i bare en natt og jeg så det da vi skulle dra.

Putene er ikke akkurat delikate de heller...

Skrevet

I det huset vi leide i Frankrike har de et underlaken som er frotté på den ene siden og plast(?) på den andre -med strikk - til å smette over overmadrassene. Det er rent og lekkert! :)

Skrevet

Det er fordi at jeg lar ungene sette seg rett på når vi ankommer, mens jeg til vanlig er veldig nøye med å legge på papir på fremmede doer.

Jeg har også vasket en runde på doen selv noen ganger når jeg kommer på hotellet i tilfelle det ikke var vasket! Kjenner flere tilfeller av andre folk som også har gjort dette. Vi er nok litt for pripne så dette beroliget meg når du sier at dem blir vasket.

Takk for svar

Såfremt det ikke er synlig møkkete så er det vel ikke noen skade. Jeg er slett ikke like "hysterisk" :-)

Skrevet

Såfremt det ikke er synlig møkkete så er det vel ikke noen skade. Jeg er slett ikke like "hysterisk" :-)

Nei - da kunne man jo ikke overnattet ute da .) -det er deilig det!

Skrevet

Åjoda, bakterier går gjennom dopapir. Det lærte vi allerede på skolen. Har sett en doku om det, også.

Men det er jo bare å vakse hendene skikkelig etter dobesøket, og unngå å gnukke selve kjønnsorganet på doringen, så er det jo ikke noe problem.

Dette dopapirtullet har jeg aldri skjønt poenget med.

Skrevet

Jeg har jobbet som stuepike.

Badet blir vasket hver dag så lenge rommet er i bruk, nye gjester eller ikke. Det brukes dessuten FORSKJELLIGE sterke desinfiserende vaskemidler, ikke vanlige (hvertfall der jeg jobbet).

Og ikke vær redd for at stuepiken skal ha slurvet unna eller hoppet over vasken fordi det så rent ut. Når man skal vaske 30 bad på et par timer lærer man fort at det går mye fortere å gjøre ALT i en fast rutine enn å hoppe over enkelte saker.

Gjest lurer veldig nå
Skrevet

Nei, ta det med ro.. Bakterier likner litt på mennesker, de trenger næring for å overleve. Til forskjell fra mennesker liker de fuktige omgivelser. Det er like fristende for en bakterie å bosette seg på et toalletsete som det er for oss å flytte til Sahara.

Det er på kjøkkenet man finner bakteriekollonier :)

Men er det ikke da rart at når barn holder seg i dosetet når de er på do så vasker vi hendene på dem. Selvom vi har tørket dem. Mener du da at det ikke er behov for å vaske hendene?

Skrevet

Nei - da kunne man jo ikke overnattet ute da .) -det er deilig det!

;-)

Skrevet

I det huset vi leide i Frankrike har de et underlaken som er frotté på den ene siden og plast(?) på den andre -med strikk - til å smette over overmadrassene. Det er rent og lekkert! :)

Det var det i hvertfall ikke på det hotellet, pjuk :-(

Skrevet

Putene er ikke akkurat delikate de heller...

Det er nok det samme med dem tenker jeg. Noen som sikler om natten, æsj, mister nesten lysten på overnattinger.

Skrevet

Men er det ikke da rart at når barn holder seg i dosetet når de er på do så vasker vi hendene på dem. Selvom vi har tørket dem. Mener du da at det ikke er behov for å vaske hendene?

Man vasker hendene!

Skrevet

Det var det i hvertfall ikke på det hotellet, pjuk :-(

Du lå sikkert der hvor jeg blødde gjennom to madrasser -det var fælt! :)

Skrevet

Det er nok det samme med dem tenker jeg. Noen som sikler om natten, æsj, mister nesten lysten på overnattinger.

det er jo VERRE enn doringer.....iiiiiiiiiiiiiiik!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...