Gå til innhold

Apropos - hva syns dere er det vakreste sølvbestikket ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte i sin tid å samle på "Romance". Det er det fineste synes jeg.

Men å si at jeg har bestikk er en overdrivelse, har 12 teskjeer, kakespade. Her i huset spiser vi mest fingermat:-)

Også har jeg en haug fra hvert prestegjeld - arv etter foreldre, besteforeldre, tanter etc.

Kan dekke til 12 der tror jeg, men det er i hvertfall 3 forskjellige mønstre - er veldig modernes det *nikker*

Skrevet

Glemte å gå inn på linken din, nå så jeg at du hadde flat rose. Gitt at jeg har opphøyd rose synes jeg naturligvis at ditt sølvbestikk er veldig fint også! :)

Skrevet

Den ene snuppa har Opphøyd rose, den andre husker jeg ikke - og vi har Tele.

Synes de vi har i hus er finest, selvsagt, men det betyr ikke at annet sølv ikke er fint!

Skrevet

Prinsesse.

Personlig liker jeg ikke så mye dill dall som du har på ditt.

Skrevet

Vi begynte i sin tid å samle på "Romance". Det er det fineste synes jeg.

Men å si at jeg har bestikk er en overdrivelse, har 12 teskjeer, kakespade. Her i huset spiser vi mest fingermat:-)

Også har jeg en haug fra hvert prestegjeld - arv etter foreldre, besteforeldre, tanter etc.

Kan dekke til 12 der tror jeg, men det er i hvertfall 3 forskjellige mønstre - er veldig modernes det *nikker*

hehe - har bare skjeer og kakespade jeg.... jeg bruker å si til min mor: "jeg syns det er viktigere med mat til 12 :)

Skrevet

Er det normalt at "alle" har sølvbestikk???

Personlig synes jeg det er styggt og ikke minst "kjerringaktig" å samle på slik...

Sa nei når mormor i sin tid ville kjøpe inn til meg....

Jeg liker bedre finbestikk som Hardanger-i Norsk stål :)

Men smak og behag...

Gjest rett fra levra
Skrevet

Unnskyld, men jeg synes ikke dette var et fint bestikk(ja,jeg vet jeg er frekk)!

Jeg selv har billigste variant fra Ellos, ekte stål :D

Gjest rett fra levra
Skrevet

Personlig synes jeg det er styggt og ikke minst "kjerringaktig" å samle på slik...

Men smak og behag...

Enig med deg Pimpi!

Skrevet

Men smak og behag...

Jeg samler ikke -har bare noen skjeer og kakespade :)

Samler derimot på dette: http://www.glassmagasin.no/Stål/Menu/bildermenu/bestik5.jpg

Gjest ChiengMai
Skrevet

hehe - Jeg har dette bestikket som jeg legger frem til FOLK:

http://www.glassmagasin.no/Stål/Menu/bildermenu/bestik5.jpg

det heter MENU og er sprekt...syns jeg -bruker svære limegrønne tallerkner og lilla duk....

Pøsj, jeg vil ha bestikk som er godt å holde i, det ser ikke dette ut til å være. Selv har jeg Maya, det er kraftig og har gode skaft til mine revmatikerfingre. :-)

Skrevet

Pøsj, jeg vil ha bestikk som er godt å holde i, det ser ikke dette ut til å være. Selv har jeg Maya, det er kraftig og har gode skaft til mine revmatikerfingre. :-)

Det er faktisk veldig godt å holde i! :)

Skrevet

Jeg har Odel, finner ikke noe godt bilde av det på nettet, men det er enkelt og pent synes jeg. Er ikke så glad i bestikk med mye mønster på.

Skrevet

Jeg har Odel, finner ikke noe godt bilde av det på nettet, men det er enkelt og pent synes jeg. Er ikke så glad i bestikk med mye mønster på.

Egentlig startet jeg nå en tråd med et tema som interesserer meg midt på ryggen! - hehe

Skrevet

Egentlig startet jeg nå en tråd med et tema som interesserer meg midt på ryggen! - hehe

*Hehe* Jeg har en del teskjeer, noe serveringsbestikk som kompottskje, kakespade og paispade og ostehøvel, ikke noe "spisebestikk". Synes det er veldig pent og det er koselig å ha det.

Skrevet

hehe, må virkelig si at sølvbestikk interesserer meg midt i ryggen også, men likevel drev jeg å søkte på forskjellige bilder av opphøyd rose istad, bilder som jeg tenkte å legge ut her men kom aldri så langt - det ble for kjedelig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...