Gå til innhold

Apropos - hva syns dere er det vakreste sølvbestikket ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at "alle" har sølvbestikk???

Personlig synes jeg det er styggt og ikke minst "kjerringaktig" å samle på slik...

Sa nei når mormor i sin tid ville kjøpe inn til meg....

Jeg liker bedre finbestikk som Hardanger-i Norsk stål :)

Men smak og behag...

Jeg er i grunnen litt enig. Har fått alt i presang jeg og bruker det til jul og konfirmasjon. Ellers så ligger det nedi skuffen.

Skrevet

Har du Dracula på besøk da eller? *lol

Ja - er en sjøl :)

Gjest rett fra levra
Skrevet

Ja - er en sjøl :)

Dracula ja...nå begynner jeg å forstå sammenhengen og hvorfor du er en"Venstre",lol.

Sponheim er jo selveste sjefsdraculaen ;)

Skrevet

Har noen teskeier i Arvesølv, sikkert et par søltetøyskeier også. Har inntrykk av at ungdommen ikke vil ha sølv. Min gererasjon (foreldre) samler gjerne på Hardangerbestikk, våre forelde/besteforeldre er sølvsamlere.

Skrevet

Dracula ja...nå begynner jeg å forstå sammenhengen og hvorfor du er en"Venstre",lol.

Sponheim er jo selveste sjefsdraculaen ;)

Vi kaller han Greven ja! *lol*

Skrevet

hehe - har bare skjeer og kakespade jeg.... jeg bruker å si til min mor: "jeg syns det er viktigere med mat til 12 :)

Godt poeng ;)

Skrevet

Jeg syns Elisabeth og Minnesølv er finest. Jeg har Juvel som jeg ikke syns er spesielt fint, men fikk en skje i konfirmasjonsgave, og så en til og så en til og så videre. det ligger gode minner i det. :o) Her er en lenke som viser alle norske sølvbestikk:

http://www.gullsmed.no/solv/1-4.html

Skrevet

Jeg syns Elisabeth og Minnesølv er finest. Jeg har Juvel som jeg ikke syns er spesielt fint, men fikk en skje i konfirmasjonsgave, og så en til og så en til og så videre. det ligger gode minner i det. :o) Her er en lenke som viser alle norske sølvbestikk:

Jøss, jeg har rådhus med vifte og Ringebu jeg :o)

Synes ikke noen av dem er så vakre men det ser fint ut på bordet når man har pyntet til fest.

Skrevet

Takk for linken - -ante ikke at du hadde slike kapitalistiske linker å by på ;)

Skrevet

Takk for linken - -ante ikke at du hadde slike kapitalistiske linker å by på ;)

Det er litt av hvert du ikke vet om meg. :o)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har noe som heter Rose, som vi fikk i bryluppet.

Det er fint, men aner ikke hva som er det fineste. Er ikke så interesert, det blir jo bare liggende i en skuff.

Får kanskje ta det frem til konfirmasjonen til våren.

Tror jeg bare har brukt det en gang siden 1992, og det var i dåpen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har noen teskeier i Arvesølv, sikkert et par søltetøyskeier også. Har inntrykk av at ungdommen ikke vil ha sølv. Min gererasjon (foreldre) samler gjerne på Hardangerbestikk, våre forelde/besteforeldre er sølvsamlere.

Det er Hardangerbestikket jeg bruker, når vi har gjester.

Finner aldri noe anledning til å bruke sølvbestikk jeg.

Skrevet

Jeg har ikke sølvbestikk, holder meg til stål, der har jeg Maya. Og så har jeg noe Hardanger kakeskjeer og gafler.

Skrevet

Vi har Rosendal, og jeg synes det er kjempefint og elegant.

Men er enig, Flat Rose er også nydelig.

Skrevet

Vi har Rosendal, og jeg synes det er kjempefint og elegant.

Men er enig, Flat Rose er også nydelig.

Ja - det flat rose er litt "urnorskt" og opprinnelig på en måte - dessuten hadde bestemor det :)

Skrevet

Jeg har Edel sølvbestikk. Til hverdags og småfint bruker vi Symphonie i stål. Superfornøyd med begge deler!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...