Dorthe Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Vet ikke. 24 av hver i to forskjellige mønstre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Er det normalt at "alle" har sølvbestikk??? Personlig synes jeg det er styggt og ikke minst "kjerringaktig" å samle på slik... Sa nei når mormor i sin tid ville kjøpe inn til meg.... Jeg liker bedre finbestikk som Hardanger-i Norsk stål Men smak og behag... Jeg er i grunnen litt enig. Har fått alt i presang jeg og bruker det til jul og konfirmasjon. Ellers så ligger det nedi skuffen. 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Har du Dracula på besøk da eller? *lol Ja - er en sjøl 0 Siter
Gjest rett fra levra Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Ja - er en sjøl Dracula ja...nå begynner jeg å forstå sammenhengen og hvorfor du er en"Venstre",lol. Sponheim er jo selveste sjefsdraculaen 0 Siter
fresja Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Har noen teskeier i Arvesølv, sikkert et par søltetøyskeier også. Har inntrykk av at ungdommen ikke vil ha sølv. Min gererasjon (foreldre) samler gjerne på Hardangerbestikk, våre forelde/besteforeldre er sølvsamlere. 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Dracula ja...nå begynner jeg å forstå sammenhengen og hvorfor du er en"Venstre",lol. Sponheim er jo selveste sjefsdraculaen Vi kaller han Greven ja! *lol* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 hehe - har bare skjeer og kakespade jeg.... jeg bruker å si til min mor: "jeg syns det er viktigere med mat til 12 Godt poeng 0 Siter
Osiris Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg syns Elisabeth og Minnesølv er finest. Jeg har Juvel som jeg ikke syns er spesielt fint, men fikk en skje i konfirmasjonsgave, og så en til og så en til og så videre. det ligger gode minner i det. ) Her er en lenke som viser alle norske sølvbestikk: http://www.gullsmed.no/solv/1-4.html 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg syns Elisabeth og Minnesølv er finest. Jeg har Juvel som jeg ikke syns er spesielt fint, men fikk en skje i konfirmasjonsgave, og så en til og så en til og så videre. det ligger gode minner i det. ) Her er en lenke som viser alle norske sølvbestikk: http://www.gullsmed.no/solv/1-4.html Jøss, jeg har rådhus med vifte og Ringebu jeg ) Synes ikke noen av dem er så vakre men det ser fint ut på bordet når man har pyntet til fest. 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2005 Forfatter Skrevet 15. september 2005 Jeg syns Elisabeth og Minnesølv er finest. Jeg har Juvel som jeg ikke syns er spesielt fint, men fikk en skje i konfirmasjonsgave, og så en til og så en til og så videre. det ligger gode minner i det. ) Her er en lenke som viser alle norske sølvbestikk: http://www.gullsmed.no/solv/1-4.html Takk for linken - -ante ikke at du hadde slike kapitalistiske linker å by på 0 Siter
....AV Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Vi har Edel, men jeg liker egentlig Rosendal best. 0 Siter
Osiris Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Takk for linken - -ante ikke at du hadde slike kapitalistiske linker å by på Det er litt av hvert du ikke vet om meg. ) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har noe som heter Rose, som vi fikk i bryluppet. Det er fint, men aner ikke hva som er det fineste. Er ikke så interesert, det blir jo bare liggende i en skuff. Får kanskje ta det frem til konfirmasjonen til våren. Tror jeg bare har brukt det en gang siden 1992, og det var i dåpen. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Har noen teskeier i Arvesølv, sikkert et par søltetøyskeier også. Har inntrykk av at ungdommen ikke vil ha sølv. Min gererasjon (foreldre) samler gjerne på Hardangerbestikk, våre forelde/besteforeldre er sølvsamlere. Det er Hardangerbestikket jeg bruker, når vi har gjester. Finner aldri noe anledning til å bruke sølvbestikk jeg. 0 Siter
Gjest søssa Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har ikke sølvbestikk, holder meg til stål, der har jeg Maya. Og så har jeg noe Hardanger kakeskjeer og gafler. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Vi har Rosendal, og jeg synes det er kjempefint og elegant. Men er enig, Flat Rose er også nydelig. 0 Siter
flisa Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Vi har Rosendal, og jeg synes det er kjempefint og elegant. Men er enig, Flat Rose er også nydelig. Ja - det flat rose er litt "urnorskt" og opprinnelig på en måte - dessuten hadde bestemor det 0 Siter
mermaid Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg har Edel sølvbestikk. Til hverdags og småfint bruker vi Symphonie i stål. Superfornøyd med begge deler! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.