Gå til innhold

Innvandringspolitikk

Anbefalte innlegg

Gjest Innvandrer?
Skrevet

Hva er innvandringspolitikken til den nye regjeringen?

Skrevet

Det vet vi ikke enda :)

Forhåpentligvis ikke like slapp som Venstre´s!

Skrevet

Forhåpentligvis ikke like slapp som Venstre´s!

Venstre's innvandringspolitikk liker jeg :)

Gjest Innvandrer?
Skrevet

Venstre's innvandringspolitikk liker jeg :)

Hva er den?

Skrevet

Hva er den?

Venster vil øke arbeidsinnvandringen - det skal være en ærlig vei inn til Norge - man skal ikke jukse seg inn. Det trengs folk i arbeidslivet her i landet som vi ikke klarer å fylle selv - enda vi har arbeidsledighet. Jeg kan nevne helse, byg og anlegg - drosjenæring - hotell, transport.

Folk er folk og det må være en grunnleggende menneskerettighet å søke lykken i et annet land. :-)

Personlig er jeg for at asylsøknader skal utredes raskere, og at asylantene ikke skal bo i lokalmiljøet i transittmottak før de er godkjent og identifisert, da kan de bo i asylmottak - inntil de er tildelt en kommune. Det er vanskelig i dag som 90% har ID-papirer på Svinesund men rundt 60% når de har kommet inn i landet (tror det var de prosentene). Det har så klart "lønt" seg da å jukse seg inn i landet.

Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag. Det ødelegger moralen i mottaket og mange stikker jo av. 80% mener jeg å huske, - får avslag -og det sier jo litt.

:-)

Var det svar godt nok for deg? .)

Skrevet

Venster vil øke arbeidsinnvandringen - det skal være en ærlig vei inn til Norge - man skal ikke jukse seg inn. Det trengs folk i arbeidslivet her i landet som vi ikke klarer å fylle selv - enda vi har arbeidsledighet. Jeg kan nevne helse, byg og anlegg - drosjenæring - hotell, transport.

Folk er folk og det må være en grunnleggende menneskerettighet å søke lykken i et annet land. :-)

Personlig er jeg for at asylsøknader skal utredes raskere, og at asylantene ikke skal bo i lokalmiljøet i transittmottak før de er godkjent og identifisert, da kan de bo i asylmottak - inntil de er tildelt en kommune. Det er vanskelig i dag som 90% har ID-papirer på Svinesund men rundt 60% når de har kommet inn i landet (tror det var de prosentene). Det har så klart "lønt" seg da å jukse seg inn i landet.

Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag. Det ødelegger moralen i mottaket og mange stikker jo av. 80% mener jeg å huske, - får avslag -og det sier jo litt.

:-)

Var det svar godt nok for deg? .)

Interessant - men jeg lurer på en ting.

Du skrev "Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag."

Hva synes du/Venstre da skal gjøres med dem?

Skrevet

Det er grunn til å frykte at den nye regjeringen vil opptre enda mer naivt og dumsnilt i forhold til asylindustrien og dens bakmenn, og enda mer servilt og tolerant overfor muslimsk undertrykking og intoleranse.

Skrevet

Interessant - men jeg lurer på en ting.

Du skrev "Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag."

Hva synes du/Venstre da skal gjøres med dem?

Sende de ut av landet, selvsagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...