Gjest Innvandrer? Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hva er innvandringspolitikken til den nye regjeringen? 0 Siter
Gjest Tjallala Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det vet vi ikke enda Forhåpentligvis ikke like slapp som Venstre´s! 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Forhåpentligvis ikke like slapp som Venstre´s! Venstre's innvandringspolitikk liker jeg 0 Siter
Gjest Innvandrer? Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Venstre's innvandringspolitikk liker jeg Hva er den? 0 Siter
flisa Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hva er den? Venster vil øke arbeidsinnvandringen - det skal være en ærlig vei inn til Norge - man skal ikke jukse seg inn. Det trengs folk i arbeidslivet her i landet som vi ikke klarer å fylle selv - enda vi har arbeidsledighet. Jeg kan nevne helse, byg og anlegg - drosjenæring - hotell, transport. Folk er folk og det må være en grunnleggende menneskerettighet å søke lykken i et annet land. :-) Personlig er jeg for at asylsøknader skal utredes raskere, og at asylantene ikke skal bo i lokalmiljøet i transittmottak før de er godkjent og identifisert, da kan de bo i asylmottak - inntil de er tildelt en kommune. Det er vanskelig i dag som 90% har ID-papirer på Svinesund men rundt 60% når de har kommet inn i landet (tror det var de prosentene). Det har så klart "lønt" seg da å jukse seg inn i landet. Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag. Det ødelegger moralen i mottaket og mange stikker jo av. 80% mener jeg å huske, - får avslag -og det sier jo litt. :-) Var det svar godt nok for deg? .) 0 Siter
Goliath Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Venster vil øke arbeidsinnvandringen - det skal være en ærlig vei inn til Norge - man skal ikke jukse seg inn. Det trengs folk i arbeidslivet her i landet som vi ikke klarer å fylle selv - enda vi har arbeidsledighet. Jeg kan nevne helse, byg og anlegg - drosjenæring - hotell, transport. Folk er folk og det må være en grunnleggende menneskerettighet å søke lykken i et annet land. :-) Personlig er jeg for at asylsøknader skal utredes raskere, og at asylantene ikke skal bo i lokalmiljøet i transittmottak før de er godkjent og identifisert, da kan de bo i asylmottak - inntil de er tildelt en kommune. Det er vanskelig i dag som 90% har ID-papirer på Svinesund men rundt 60% når de har kommet inn i landet (tror det var de prosentene). Det har så klart "lønt" seg da å jukse seg inn i landet. Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag. Det ødelegger moralen i mottaket og mange stikker jo av. 80% mener jeg å huske, - får avslag -og det sier jo litt. :-) Var det svar godt nok for deg? .) Interessant - men jeg lurer på en ting. Du skrev "Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag." Hva synes du/Venstre da skal gjøres med dem? 0 Siter
gripp Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Det er grunn til å frykte at den nye regjeringen vil opptre enda mer naivt og dumsnilt i forhold til asylindustrien og dens bakmenn, og enda mer servilt og tolerant overfor muslimsk undertrykking og intoleranse. 0 Siter
flisa Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Interessant - men jeg lurer på en ting. Du skrev "Jeg syns heller ikke at de som har fått avslag om asyl skal tilbake til transittmottakene, slik de blir i dag." Hva synes du/Venstre da skal gjøres med dem? Sende de ut av landet, selvsagt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.