Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor i dag har jeg hatt den såkalte spybeigen/omgangsyka.Har og hatt problemer med å gå på do,noe som har ført til mye pressing.Har vore ganske øm nederst i magen i hele dag.Og nå når jeg var på do såg jeg at det kom litt blod sammen med urinen min.Kan dette bety at det har gått galt denne gangen også.Går over i uke 11 denne uka.Hadde en spontabort i uke 8 sist svangerskap.Håper du kan hjelpe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19854-h%C3%A5per-dere-kan-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil ikke tro at du er i ferd med å abortere selv om du har hatt en liten blødning. Hvis du må trykke veldig når du er på do, kan det godt tenkes at du blør litt fra endetarmen. Kanskje har du fått hemorrider uten at du nødvendigvis kjenner det selv.

Det kan selvfølgelig også være at du blør litt fra underlivet, uten at det kommer fra livmoren. Presset som kommer i forbindelse med oppkast og mye trykking på do, kan medføre at du får en liten blødning i livmorhalsen. Blodkarene der kan være litt ekstra skjøre i svangerskapet.

Hvis du fortsetter å blø, synes jeg du skal kontakte lege for en ekstra sjekk.

Hvis du er veldig plaget med hard avføring til daglig også, bør du jobbe litt med kostholdet. Spis mye frukt, fiberrik mat, ikke store kraftige måltider. Drikk rikelig og sørg for å holde deg i aktivitet. Ikke så lett når man er dårlig, men noe du kan huske til senere. God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...