Gå til innhold

Saltkjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lager man saltkjøtt? Fikk så skrekkelig lyst på kålrabistappe med saltkjøtt! Det er fårekjøtt er det ikke? Kjøpes det ferdig og varmes eller må det kokes i timesvis?

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan bruke får, men jeg liker saltet og røkt svineknoke best. Kokes lenge, og noe av det er så salt at det må vannes ut først :-)

Nam-nam, men i dag skal jeg ha bacalao, godt det også :-)

Skrevet

Du kan bruke får, men jeg liker saltet og røkt svineknoke best. Kokes lenge, og noe av det er så salt at det må vannes ut først :-)

Så jeg kan ikke bare kjøpe noe på vei hjem og varme når jeg kommer hjem altså? Har lyst på det i kveld jeg!

Skrevet

Og hva er bacalo?:)

Skrevet

En tomatsausbasert gryte med - eh - klippfisk?

Skrevet

En tomatsausbasert gryte med - eh - klippfisk?

Å? Hm, det har jeg aldri smakt.

Annonse

Skrevet

Så jeg kan ikke bare kjøpe noe på vei hjem og varme når jeg kommer hjem altså? Har lyst på det i kveld jeg!

Kjøttet bør vel ligge i vann noen timer eller en natt. Ellers kan det være for salt til å spise.

Skrevet

Åååååååååååååååååh, det er omtrent det beste jeg får!

Skrevet

Åååååååååååååååååh, det er omtrent det beste jeg får!

Jeg også synes det er kjempegodt, men jeg har ikke anelse om hvordan det lages. Dessverre.

Skrevet

Vi pleier kjøpe lettsaltet skinkeknoke. Den trenger ikke å vannes ut, men kokes sammen med gulrot, løk, pepper, laubærblad og allehånde i 2-3 timer. Serveres med poteter og kålrabistappe. NAM!

Vi pleier å koke det om kvelden, så er det bare å varme opp neste dag. Kraften som blir til overs kan du lage nydelig kjøttsuppe av. Vi pleier å lage litt for mye kjøtt og så har vi suppe en annen dag.

Skrevet

Vi pleier kjøpe lettsaltet skinkeknoke. Den trenger ikke å vannes ut, men kokes sammen med gulrot, løk, pepper, laubærblad og allehånde i 2-3 timer. Serveres med poteter og kålrabistappe. NAM!

Vi pleier å koke det om kvelden, så er det bare å varme opp neste dag. Kraften som blir til overs kan du lage nydelig kjøttsuppe av. Vi pleier å lage litt for mye kjøtt og så har vi suppe en annen dag.

Lettsaltet skinkeknoke... Står det på pakken? Jeg er helt amøbe når det kommer til kjøttråvarer!

Skrevet

Lettsaltet skinkeknoke... Står det på pakken? Jeg er helt amøbe når det kommer til kjøttråvarer!

Ja, det står på pakken. Ligger i kjøttdisken sammen med kotelettene, kjøttdeigen osv. Flere produsenter har det, bla. Gilde.

Skrevet

Du bør kjøpe saltet og røkt svineknoke, vanne den ut over natta, koke den et par-tre timer og renske den (drittjobb). Serveres med poteter og rotmos etter eget ønske. Det er forresten jæ.. godt i ertesuppe også! :-)

Annonse

Skrevet

Bacalao er en gryterett med klippfisk, potetskiver, løk, hvitløk, tomat, chili, oliven og olivenolje :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...