Lillemus Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg var 48 år da dette skjedde. Smellfeit er jeg vel ikke, og ikke tar jeg det tungt heller. Skriver det bare som et eksempel på hva folk kan slenge ut av seg til mennesker som er noen nummer for store. Jeg tror slike mennesker kommer med kommentarer til andre uansett kroppsstørrelse. 0 Siter
Gjest Bigbig Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Det hadde han sagt om du ikke var tykk også -alle eldre damer er feite megger i følge sånne gutter Enig i at det er respektløst å si sånt uansett. Det er ingen unskyldning at det er ungdom som sier det. 0 Siter
fresja Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg var 48 år da dette skjedde. Smellfeit er jeg vel ikke, og ikke tar jeg det tungt heller. Skriver det bare som et eksempel på hva folk kan slenge ut av seg til mennesker som er noen nummer for store. Jeg tror ikke ungdommen slenger så mye dritt til godt voksne overvektige. Han du var ute for var nok en full voksen mann. 0 Siter
Gjest Feit megge Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg tror ikke ungdommen slenger så mye dritt til godt voksne overvektige. Han du var ute for var nok en full voksen mann. Som jeg skrev i første innlegget mitt var dette en unggutt. Dette var en episode jeg var utsatt for, og som jeg skrev om for å gi et eksempel. 0 Siter
Gjest det er min erfaring Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har også hørt flere eks-overvektige si at de ble møtt med en helt annen respekt når de gikk ned i vekt. Uten at jeg kan si nøyaktig hvem som sa det. *Glemsk* Jeg tror det er slik at hvis man utstråler usikkerhet, så blir man lettere mobbet. De som utstråler selvsikkerhet, blir som regel ikke mobbet. Når man går ned i vekt får man en helt annen kroppsholdning og utstråling. En får et mye bedre selvbilde og mer tro på seg selv, og dette gjenspeiles i måten en er på. Man blir mye mer rak i ryggen og ikke minst; man tør se folk i øynene. Som overvektig gjemmer man seg ofte bort, eller spiller en rolle som "glad og fornøyd". Overvektige blir fortalt fra nærmest alle kanter at de er mindre verdt som mennesker, fordi de ofte blir sett på som viljesvake, dumme, late, matvrak og har fått høre dette mange ganger. Mange overvektige utstråler en usikkerhet. Ofte sier man ubevisst med kroppsholdningen at "jeg er sårbar", noe som gjør det lett for enkelte å slenge dritt. De verste til å slenge med leppa mot overvektige er stort sett unger, ungdommer og gamle. De midt i mellom gir heller "gode råd" om slanking. Det er ikke alltid så hyggelig det heller... 0 Siter
Gjest det er min erfaring Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg tror ikke ungdommen slenger så mye dritt til godt voksne overvektige. Han du var ute for var nok en full voksen mann. Jeg kan bekrefte at ungdommer kan slenge mye dritt til selv godt voksne damer som har noen kilo for mye. Det skjer gjerne i nærvær av kameratene deres. 0 Siter
sheba Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 uansett ung eller gammel,sosialist/ikke sosialist!!! vi ser alle meninger ikke utseende! du må være ung eller så driver du en litt forsinket valgkampanje som de fleste ikke bryr seg om.. har du stemmerett så stemmer du på parti, og ikke på slank eller overvektig! att det går ann!! 0 Siter
Gjest det er min erfaring Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Nei, si det... AP ble jo aldri tatt seriøst den tiden fru Brundtland veide for mye... Kan Høyres tilbakegang kanskje heller ha noe med politikken å gjøre, tro? Tror nok heller det, ja! 0 Siter
Osiris Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg er overvektig, men jeg opplever ikke at folk ikke respekterer meg av den grunn. Det fins alltid noen som er litt sære og skal snakke høyt om slanking og trening når jeg er i nærheten, men jeg gir blaffen i dem. Men det er folk som ikke kjenner meg og som ikke vet at jeg trener ganske mye selv om jeg er tjukk. 0 Siter
Gjest Tjukkas Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Du skrev: Jeg hører stadig overvektige sier at folk ikke lenger respekterer dem etter at de har lagt på seg. De opplever å bli behandlet som dumme og blir sett ned på. Dette rammer spesielt kvinner. Det har vel ikke så mye med politikken, men sikkert en overvektig grunn til å trøstespise. Ond sirkel dette her 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Gisle Hanemyr har da stort sett respekt blant oss nerder :-) "........................................" Jo - men jeg er da ingen nerd:-) 0 Siter
Gjest høyre og sånt Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 uansett ung eller gammel,sosialist/ikke sosialist!!! vi ser alle meninger ikke utseende! du må være ung eller så driver du en litt forsinket valgkampanje som de fleste ikke bryr seg om.. har du stemmerett så stemmer du på parti, og ikke på slank eller overvektig! att det går ann!! ALLE stemmer ikke på parti, mange stemmer på person. Det er en kjennsgjerning (om vi liker det eller ikke) at kvinner får mindre respekt enn menn, og at overvektige kvinner får mindre respekt enn slanke kvinner. Det er greit at det er dustete, jeg skulle ønske det ikke var det fordi jeg selv er både kvinne og overvektig. Men det er vel fortsatt lov til å tenke og fundere uten å bli tillagt meninger som slett ikke stemmer. Og valget er over - derfor føler jeg det må være lov til å spørre seg selv om den overvektige Erna kunne være en av årsakene til at høyre gikk så sterkt tilbake. Bondevik og Hagen har fått skylda, men kanskje skylda finnes i høyres egne rekker? Vil erkekonservative menn som tidligere har stemt høyre kanskje heller ha den like erkekonservative Hagen fremfor runde Erna som framstår uten selvkontroll ved matbordet? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jo - men jeg er da ingen nerd:-) Nemlig :-) GH er jo en av de virkelig gamle informatikkgutta fra Blindern, som startet IPS, solgte til Telenor og ble rike. "..................................." 0 Siter
favn Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Du snakker om uheldig metafor: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/valg2005/article1114505.ece 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Nemlig :-) GH er jo en av de virkelig gamle informatikkgutta fra Blindern, som startet IPS, solgte til Telenor og ble rike. "..................................." Jeg kommuniserer av og til med han på njus. Han er jo et teknisk geni på foto også. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg kommuniserer av og til med han på njus. Han er jo et teknisk geni på foto også. Han er rimelig rå, ja. Min bror er professor på IFI, og har vel jobbet en del sammen med ham. ".........................................." 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Han er rimelig rå, ja. Min bror er professor på IFI, og har vel jobbet en del sammen med ham. ".........................................." Ja, det kan jeg godt tenke meg da. GH er en flott kar å diskutere med. Og han er aldri i beit for ei god forklaring. 0 Siter
Gjest leker best Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Overvektige blir av mange regnet som mindre begavet, det samme gjelder rullestolbrukere, blinde, døve, folk med utstående ører osv. Det må være fordommer, for man sikker ikke alltid i rullestol fordi det er noe gæærnt med intelligensen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.