Gå til innhold

Eksamenskarakter på vgs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta opp et par eksamener fra vgs. Dersom jeg får dårligere karakter denne gangen enn forrige, hvilken blir da stående? Den nyeste, eller blir alltid den beste stående igjen?

Hvordan er det med karakterer i feks 2FY og 3FY? Blir det regnet som to forskjellige fag, og dermed blir begge karakterene (standpunkt og ev. eksamen, altså) stående, eller strykes 2FY når 3FY er bestått?

Skulle egentlig tro det var 30 år siden jeg gikk på vgs, så grønn jeg føler meg nå ;)

Gjest har tatt et par eksamener selv
Skrevet

Hei,

når du tar fag fra videregående som privatist får du utstedt et fagkarakterbevis med de nye fagene, karakter og eksamensår. Du velger selv om du vil påføre disse på vitnemålet ditt, som du må gjøre ved å sende inn til den skolen du fikk utstedt vitnemålet ditt på. Da strykes de gamle karakterene, og de nye settes på. Dvs. du får ingen standpunktkarakter, kun en eksamenskarakter med nytt årstall, slik at man dog ser at faget er tatt på nytt.

2FY og 3FY regnes som to ulike fag. Samme med matte fra alle tre år. I norsk er det kun 3.klasse karakterene som er oppført.

Håper det var litt klarere.

Skrevet

Hei,

når du tar fag fra videregående som privatist får du utstedt et fagkarakterbevis med de nye fagene, karakter og eksamensår. Du velger selv om du vil påføre disse på vitnemålet ditt, som du må gjøre ved å sende inn til den skolen du fikk utstedt vitnemålet ditt på. Da strykes de gamle karakterene, og de nye settes på. Dvs. du får ingen standpunktkarakter, kun en eksamenskarakter med nytt årstall, slik at man dog ser at faget er tatt på nytt.

2FY og 3FY regnes som to ulike fag. Samme med matte fra alle tre år. I norsk er det kun 3.klasse karakterene som er oppført.

Håper det var litt klarere.

Ah. Takk skal du ha! Da tror jeg at jeg fikk svaret på alt jeg lurte på, ja! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...