Gjest leker best Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Legen min sa at ingen er friske, de er bare ikke undersøkt godt nok. Påstand: Psykisk er bare 85% rimelig friske, og fysisk bare 60%. Eldre er sykere enn unge. Hvor frisk er du? 0 Siter
org Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg er så frisk som det er overhode mulig å bli! Heldigvis. Aldri feilt noe, verken psykisk eller fysisk. Men jeg har både alvorlig psykisk og fysisk sykdom i familen. Mor hadde MS og døde av det, far døde av slag. Og broren min tok livet sitt. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg er så frisk som jeg kan bli, både fysisk og psykisk. Mulig at alle ikke er like enige i det siste, men da lever jeg lykkelig uvitende om det;) 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Synes dette er en utrolig pessimistisk måte å se på ting. Hvis man virkelig begynner å kjenne etter om man er syk, så ja...da er man ofte syk. Og jo mer man tenker på en er syk, jo sykere blir man. Jeg har litt vondt i hoftene av og til, men regner meg selv som frisk for det. 0 Siter
Gjest mukkelreven Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg er så frisk som det er overhode mulig å bli! Heldigvis. Aldri feilt noe, verken psykisk eller fysisk. Men jeg har både alvorlig psykisk og fysisk sykdom i familen. Mor hadde MS og døde av det, far døde av slag. Og broren min tok livet sitt. jeg misunner dem som ikke "feiler" noe...lit urettferdig at noen sliter med både det ene og andre som går ut over livskvaliteten, mens andre kan bruke energien og tankene sine på noe helt annet enn helsa... jeg pleier sjelden å klage over at jeg er dårlig,syk osv..men har en del problemer med knær,rygg,mage,sår...+++ 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg er frisk som en fisk, både psykisk og fysisk. Men kroppen har jo så og si aldri blitt undersøkt for noe som helst da, så man kan jo aldri vite. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har hatt leddgikt og da feilte det meg ikke noe annet, men nå har jeg diverse allergier (ikke alvorlige), gjentatte betennelser i hoftene og migrene ganske ofte. Men prøver å ikke kjenne for godt etter, så jeg blir ikke veldig affektert av det. Det er nok litt sant, at de aller fleste har "noe". Men heldigvis er det veldig lite man _må_ behandle, da 0 Siter
malita Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 jeg misunner dem som ikke "feiler" noe...lit urettferdig at noen sliter med både det ene og andre som går ut over livskvaliteten, mens andre kan bruke energien og tankene sine på noe helt annet enn helsa... jeg pleier sjelden å klage over at jeg er dårlig,syk osv..men har en del problemer med knær,rygg,mage,sår...+++ Hmm...om man regner inn hodepine, omgangsyke,forkjølelse,litt muskelsmerter og lignende...pms kanskje... Jeg tror ikke jeg kjenner noen som er 100%friske jeg da....!!!? Høres ihvertfall ut som de fleste har et og annet og klage på... Nei ikke vet jeg.... 0 Siter
Gjest søssa Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg har følt meg frisk hele livet. Så var jeg på mamografi og det ble oppdaget brystkreft og er operert for det. Nå behandles jeg med cellegift og føler meg dårlig etter hver behandling, men bortsett fra det føler jeg meg ok. 0 Siter
Gjest elaine s. Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg vil gjerne se på meg selv som 100 % frisk, men det er jeg ikke. Jeg har veldig ofte migrene (det starter gjerne 50 % av dagene). 0 Siter
Aryane Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg føler meg ganske frisk, har bare forferdelig vondt i noen magemuskler som ikke har blitt trent på lenge, men i går fikk de seg en skikkelig omgang. Ellers så kjenner jeg at nakken og skuldrene er der, men det har de i grunnen alltid vært! 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Jeg er i grunnen ganske frisk jeg bortsett fra mine urinveisinfeksjoner som jeg ikke regner som sykdom før det blir nyrebekkenbetennelse. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg er i grunnen ganske frisk jeg bortsett fra mine urinveisinfeksjoner som jeg ikke regner som sykdom før det blir nyrebekkenbetennelse. hehe, sa hun som sitter i rullestol. Pussig hvordan man oppfatter egen helse imot hva omverdenen oppfatter. Selv er jeg frisk som en fisk, selv om jeg til tider ikke er helt gangfør på grunn av prolaps, har hatt et par store operasjoner både i rygg og mage. 0 Siter
mrxx Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Psykisk veldig frisk. Fysisk har jeg vært veldig frisk også, men sliter litt med ryggen. men trener endel for å holde det i sjakk. Utover det er jeg nesten aldri dårlig. 0 Siter
Gjest Amused Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg er akkurat passe frisk, men det kjennes ikke sånn ut i dag, for det ble en øl for mye med kollegene i går 0 Siter
Kjersti S Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Det er vel noe med de fleste egentlig, men det spørs jo hva man regner som syk da. Hodepine og mageknip? Det har jeg da stadig vekk! Akkurat nå holder jeg på å bli undersøkt på grunn av langvarig luftveisbesvær og vondt i brystet, har vært på røntgen av lungene i dag. Det er litt slitsomt å gå og være "småtufs" over lengre tid (har gått sånn i ca 2 mnd nå...) - nesten bedre å være skikkelig sjuk i ei uke og så bli helt frisk! Men litt sånn småhypokonder kan det jo egentlig godt hende jeg er da - kjenner at jo lenger jeg går, jo mer begynner jeg å bekymre meg for hva det kan være, og jo verre blir det sikkert! (smerter i brystet kan jo faktisk godt komme av bekymring det vel?) 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 hehe, sa hun som sitter i rullestol. Pussig hvordan man oppfatter egen helse imot hva omverdenen oppfatter. Selv er jeg frisk som en fisk, selv om jeg til tider ikke er helt gangfør på grunn av prolaps, har hatt et par store operasjoner både i rygg og mage. Hihi, det er ikke en sykdom å ikke kunne gå da selv om det ikke alltid gjør livet like enkelt. Men selvfølgelig, det er jo endel som sitter i rullestol pga sykdom og det gjør ikke jeg ) 0 Siter
Gjest leker best Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg er akkurat passe frisk, men det kjennes ikke sånn ut i dag, for det ble en øl for mye med kollegene i går Da kan jeg anbefale mye vann, noe sukker og litt salt. Hjernebarken reagerer på dehydrering med hodepine og alkohol er vanndrivende. Leveren bruker sukker for å forbrenne alkohol, derfor blir du så brått sulten og slapp. Kalium blir også brukt, og da skjelver du fordi nervene bruker kaliumioner i den elektriske overføringen. Hvorfor man blir deprimert er usikkert, men sex hjelper å fjerne stresshormoner. Bl a. 0 Siter
Gjest leker best Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hihi, det er ikke en sykdom å ikke kunne gå da selv om det ikke alltid gjør livet like enkelt. Men selvfølgelig, det er jo endel som sitter i rullestol pga sykdom og det gjør ikke jeg ) Det kalles av de som er friskere for relativisme, du er fra der du ser fra relativt frisk, men andre har et annet "ståsted": de sitter ikke i rullings? 0 Siter
Gjest leker best Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Synes dette er en utrolig pessimistisk måte å se på ting. Hvis man virkelig begynner å kjenne etter om man er syk, så ja...da er man ofte syk. Og jo mer man tenker på en er syk, jo sykere blir man. Jeg har litt vondt i hoftene av og til, men regner meg selv som frisk for det. Det som er litt "gøy" er at 30% av de som går til privatpraktiserende ikke er syke, men har en personlighetsforstyrrelse eller noe annet psykisk rusk som de plages med og trenger noe å "henge det på". Nakkeslengskade er populært blant psykisk syke kvinner i Norge, men ikke i Sverige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.