Gå til innhold

Fins det friske mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest leker best
Skrevet

jeg misunner dem som ikke "feiler" noe...lit urettferdig at noen sliter med både det ene og andre som går ut over livskvaliteten, mens andre kan bruke energien og tankene sine på noe helt annet enn helsa... jeg pleier sjelden å klage over at jeg er dårlig,syk osv..men har en del problemer med knær,rygg,mage,sår...+++

En anna påstand er at 50% av alle sykdommer er ren uflaks at akkurat den personen fikk.

80% av alle sykdommer går over av seg selv før eller senere.

Mange flere sykdommer forårsakes av psykiske årsaker og mikroorganismer enn vi kan dokumentere i dag.

Årsakene til både Kreutzfeld Jacobs og magesår var store overraskelser vi ikke visste noe om før. Alzheimer og Parkinson lurer vi fælt på.

Gjest leker best
Skrevet

Jeg er så frisk som jeg kan bli, både fysisk og psykisk.

Mulig at alle ikke er like enige i det siste, men da lever jeg lykkelig uvitende om det;)

Hi-hi.

Spiller ingen rolle om noen ikke tåler trynet på meg, jeg tåler det :-)

Skrevet

Det kalles av de som er friskere for relativisme, du er fra der du ser fra relativt frisk, men andre har et annet "ståsted": de sitter ikke i rullings?

Det er ikke mitt problem at folk er uvitende, heldigvis.

Vi har jo alltids Jehovas vitne som tror de vet både det ene og det andre.

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man definerer å være frisk.

Er det fravær av sykdom?

Eller er det en subjektiv opplevelse av psykisk og fysisk velvære? I så fall kan mange defineres som syke uten noen objektive sykdomstegn. Og omvendt kan mange med diagnoser definere seg selv som friske.

Jørgen Skavlan har jo skrevet en bok om dette (som jeg ikke har lest), "frisk nok for livet" tror jeg den heter.

Til svar på spørsmålet i overskriften: Jeg er pr dags dato frisk og blir ikke ofte syk.

En sjelden gang fyllesyke med dertil hørende fylleangst.. *host*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...