Gå til innhold

Mehmet mistet sin ufødte søster.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det var virkelig trist! Syns jeg har hørt og lest så mye trist i dag....

Skrevet

Vi har nå fått et nytt Storting hvor både ap, sv. rv og fr.p går inn for å forandre bioteknologiloven.

Presten har mistet makta :o)

Stamceller blir lovlige

www.stemcell.no

Skrevet

Håper de endrer loven, ikke ukritisk da, men denne saken er vel ganske klar!:-) *klappe mp på kinnet* :-) smil litt heller!!

Skrevet

Det var veldig leit. Ikke bare mistet de sitt ufødte barn, men også da muligheten til å redde livet til sønnen son også..

Skrevet

Håper de endrer loven, ikke ukritisk da, men denne saken er vel ganske klar!:-) *klappe mp på kinnet* :-) smil litt heller!!

Om loven blir endret eller ikke - noe jeg håper den gjør - spiller ingen rolle for Mehmets familie. De vil få ny disp. fra loven om de ønsker det.

Men her er det vel uansett snakk om en tragedie for familien, som tross alt mistet et etterlengtet barn.

Skrevet

Det var veldig leit. Ikke bare mistet de sitt ufødte barn, men også da muligheten til å redde livet til sønnen son også..

Det første er jeg enig i at er utrolig trist for de. Når det gjelder det andre, så vil de kanskje få muligheten på nytt, dersom de orker å gå løs på samme prosess en gang til. De vil nok ganske så sikkert få disp. fra loven en gang til. Det er blitt gitt dispensasjon fra den loven i 5 saker hittil.

Skrevet

Fælt ja, alltid grusomt å miste et barn. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fikk tak i stamceller da det skjedde. Det kan de jo ta fra aborterte fostre, så hvorfor ikke fra et nesten ferdiggått barn? Stamceller finner de jo i navlestrengen også har jeg hørt.

Skrevet

Om loven blir endret eller ikke - noe jeg håper den gjør - spiller ingen rolle for Mehmets familie. De vil få ny disp. fra loven om de ønsker det.

Men her er det vel uansett snakk om en tragedie for familien, som tross alt mistet et etterlengtet barn.

Siden jeg kjenner en "aktivist" vet jeg at det er flertall i Stortinget for at loven blir endret.

And most important; the sitting religious party from where the current prime minister is coming from did have a catastrophic election. They lost a lot of parliament members. And those are people against embryonic stem cell research and therapeutic cloning. The Labour party did have a very good election and is the biggest party; this is also very good for stem cell research. By this there will be some very good people elected to the parliament that is very much pro stem cell research. One I have been in contact with says he will start the work as soon the new parliament is coming together. - The Progress party did the best election in their history. It will be the biggest opposition party when the new parliament is coming together later this fall. This is also fantastic when it comes to stem cell research. This party is the political party that is the most pro embryonic stem cell research and therapeutic cloning. This is fantastic for stem cell research! This means that we will have a new biotechnology law and that this also mean full speed ahead for the Norwegian Centre of Stem cell research if only the laws will be changed. And it will.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Fælt ja, alltid grusomt å miste et barn. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke fikk tak i stamceller da det skjedde. Det kan de jo ta fra aborterte fostre, så hvorfor ikke fra et nesten ferdiggått barn? Stamceller finner de jo i navlestrengen også har jeg hørt.

Det er i alle fall helt forferdelig om det viser seg at riksen somla så mye at det er grunnen til at de ikke fikk nok stamceller. At de tydeligvis har forskere som kan dette og disse ikke har vært rådspurt er bare helt utrolig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...