Gå til innhold

Hvilken hjelp kan vi få???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, ferdig våren 2007. Samboeren min er i fast arbeid, og tjener bra.

Vi har tenkt på det å få barn, men er litt usikre om vi vil greie det økonomisk. Så det jeg lurer på er hvilken økonomisk støtte vi evt. kan få? Jeg kunne vel egentlig tenkt meg å få barn våren 2007 når jeg er ferdig med utdanningen min, men kan hende jeg skal ta et siste år på universitetet. Ikke bestemt ennå.

Men si om jeg ikke skal fortsette et år til med skole, så da har jeg jo ikke rukket å arbeide 6-10 mnd før fødsel, og da har jeg ikke rett på fødselspenger men engangsstønad? Er det sånn?

Hvordan er det f.eks om jeg går skole når jeg er gravid/skal føde midt i skoleåret? Vil jeg da kunne få hjelp?

Jeg er snart 23, samboeren min 26. Vi kjøpte leilighet i 2003, og har det økonomisk greit nå. Men er som sagt usikre på om vi greier det. Vil jo selvsagt at barnet skal ha det godt, og vi vil ikke låne penger av foreldrene våre. Dette er jo noe en skal greie selv :)

Noen som har råd om når en burde få barn? Jeg vil ikke vente til jeg blir 30 for å si det sånn.

Håper på svar!

Skrevet

Du kan jo lese om fødselsstipend på sidene til lånekassen. I tillegg er engangsstønaden fra trygdekontoret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...