Gå til innhold

Av alle teite ting å lure på..!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

...lurer jeg b.la på om kosenavn kommer i feminin og maskulin form...(!) på engelsk.. !På norsk har jeg sånn relativt oversikt,og vet at det kan være relativt demaskuliniserende å bli kalt "pus" ekkelt å bli kalt "elskling" og at en må regne med å måtte gjøre noen en tjeneste om en blir kalt "kjære" eller "skatt"

Alt dette på grunn av at jeg fikk brev med innledende,avsluttende og i det hele tatt spekket med kjælenavn av amerikaneren min,og det var selvsagt koselig det,og nå vil jo jeg ikke være mindre raus..;-) Men dette er fremmed og jeg kan ikke kodeksen..Skal han værre det samme som meg?! Neppe?

Jeg VET at amerikanerne sukkerstrør mer enn oss,og jeg tror aldri jeg villekunne bruke en "honeywaffle" eller en "babysnakes" eller noe uten å føle meg jævla teit! Det ville ikke føles naturlig..:-o (og dessuten..til jenter?..Eller?)

Nå står jeg fast her..Jeg ville føle meg jævlig gjerrig om jeg bare sender avgårde en "hiya ****" samtidig som jeg er totalt ukjent med å benytte noe amerikansk kosenavn idiom..!

Hjelp!

(selvom dette antagelig er det tåpeligste jeg noensinne har spurt om på dol..! Og det sier sitt! ;-))

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

29

• ShitDiddelyDo

8

• Gemini

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes du rett og slett skal kalle ham det han heter. Kommer dere for alvor i klinsj, kan du om ønskelig alltids pjuske ut av deg noe, men i et slags avstandsforhold pr mail og sånt...? Næh.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

*Ler så tårene triller*

Jeg har desverre ikke noe råd å komme med, men det var et fryktelig morsomt innlegg;)

Skrevet

Jeg synes du skal bruke ordet "loverboy" så ofte som mulig.

Det ordet kan ikke brukes ofte nok, og vil rimelig sikkert medføre at han dåner.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes du rett og slett skal kalle ham det han heter. Kommer dere for alvor i klinsj, kan du om ønskelig alltids pjuske ut av deg noe, men i et slags avstandsforhold pr mail og sånt...? Næh.

Jammen han gjør jo det,og jeg føler at det setter presedens,og han gjorde et stort nummer ut av det og greier..(sånn der jeg driter i at folk sier at en ikke skal kalle folk kosenavn så tidlig..De som skriver slikt er isdronningerosv, osv..) Så jeg føler at jeg er lite raus om jeg ikke gjengjelder samtidig som at dette, det er en unorsk greie..Jeg kjenner ikke idiomet..! Men det kan jo ikke han vite..!

Jeg ble faktisk litt vippet av pinnen..Jeg rødmer jo bare ved tanken påå skrive sånne sukkersøte kallenavn..(jeg kan ha sagt noen i mitt liv..Men skriftelig?- Nope!)

Vel,kanskje du har rett! At det bare blir en ordinær "hi ****" (navnet) Det føles tross alt mest naturlig!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

*Ler så tårene triller*

Jeg har desverre ikke noe råd å komme med, men det var et fryktelig morsomt innlegg;)

Alltid hyggelig å kunne glede mine medolere! ;-)

Men pokker, det ER vanskelig altså..Uansett hvor latterlig problemstilling..!

*flau*

Skrevet

Jammen han gjør jo det,og jeg føler at det setter presedens,og han gjorde et stort nummer ut av det og greier..(sånn der jeg driter i at folk sier at en ikke skal kalle folk kosenavn så tidlig..De som skriver slikt er isdronningerosv, osv..) Så jeg føler at jeg er lite raus om jeg ikke gjengjelder samtidig som at dette, det er en unorsk greie..Jeg kjenner ikke idiomet..! Men det kan jo ikke han vite..!

Jeg ble faktisk litt vippet av pinnen..Jeg rødmer jo bare ved tanken påå skrive sånne sukkersøte kallenavn..(jeg kan ha sagt noen i mitt liv..Men skriftelig?- Nope!)

Vel,kanskje du har rett! At det bare blir en ordinær "hi ****" (navnet) Det føles tross alt mest naturlig!

Men så fortell ham det da! :o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes du skal bruke ordet "loverboy" så ofte som mulig.

Det ordet kan ikke brukes ofte nok, og vil rimelig sikkert medføre at han dåner.

Jeg rødmer bare ved tanken..;-) Jeg kan ikke seriøst skrive "loverboy" vettu..;-)...Eller noen andre amerikanske kjælenavn jeg kommer på...:-o

Men,det er i allefall i maskulin, det har du rett i,omnoe..;-) Alle de andre jeg kommer på MÅ da være ment tiljenter?

Skrevet

Du får kjenne etter og prøveskrive 'sugarhoney' og denslags. Føles det riktig, go for it. Men det kan jeg ikke tenke meg? 'Dear' er vel vovet nok for oss nordmenn- og kvinner?

Skrevet

Jeg rødmer bare ved tanken..;-) Jeg kan ikke seriøst skrive "loverboy" vettu..;-)...Eller noen andre amerikanske kjælenavn jeg kommer på...:-o

Men,det er i allefall i maskulin, det har du rett i,omnoe..;-) Alle de andre jeg kommer på MÅ da være ment tiljenter?

Hva med simpelthen å kalle han Fabio? Det er også maskulint, og vil gå rett hjem hos de fleste mannfolk. :)

laguna1365380434
Skrevet

Men så fortell ham det da! :o)

Ja? Hm...Men da slutter sikkert han også,og DET trenger han egentlig ikke,for jeg likte i grunn skammelig godt å være all verdens mushy saker uten at jeg av den grunn får meg tilå skrive tilsvarende...;-)

*opptatt av livsviktige saker i dag*

laguna1365380434
Skrevet

Du får kjenne etter og prøveskrive 'sugarhoney' og denslags. Føles det riktig, go for it. Men det kan jeg ikke tenke meg? 'Dear' er vel vovet nok for oss nordmenn- og kvinner?

Ja! Hva er det med amerikanere som så skamløst kjører sukker,uansett personlighet og image ellers..? Jeg har sett de underligste mennesker si ting jeg ville rødme av bare å tenke! Dear it is! Jeg underskriver jaggu med både "love" og "xo", det får være søtt nok!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Alltid hyggelig å kunne glede mine medolere! ;-)

Men pokker, det ER vanskelig altså..Uansett hvor latterlig problemstilling..!

*flau*

Ja, skjønner det;)

Skulle så gjerne ha hjulpet deg, men her er jeg desverre helt blank;)

*Ler enda*

Kollegene mine ser bare rart på meg.Lurer på hva jeg ler av;)

laguna1365380434
Skrevet

Hva med simpelthen å kalle han Fabio? Det er også maskulint, og vil gå rett hjem hos de fleste mannfolk. :)

*lol* :-D

Tenk,jeg føler at du ikke tar problemstillingen min på alvor.. Skamme seg..!;-)

Skrevet

Ja? Hm...Men da slutter sikkert han også,og DET trenger han egentlig ikke,for jeg likte i grunn skammelig godt å være all verdens mushy saker uten at jeg av den grunn får meg tilå skrive tilsvarende...;-)

*opptatt av livsviktige saker i dag*

Du må jo takke kokett for vakre ord, så viser du i alle fall at du ikke ignorerer framstøtene hans, men at du liker dem :-)

Skrevet

Nå oser ikke akkurat "loverboy" av maskulinitet da, spør du meg :-)

Hva med "hunk"? "sexmachine"?

"..........................................."

Skrevet

Sugar pie, honey bunch!

Finn fram noen saftige kjærlighetssanger og strø om deg med klisjeer! ;-)

Fra å være strangers in the night synes du nå at han er din boy lollipop og nå håper du bare at du unngår å spoil it all by saying something stupid like I love you...

osv

Det kan da ikke være vanskelig! ;-)

Skrevet

Du kan jo skrive "Sweet ***" hvis du har lyst til det. Men om noe av poenget er at dere skal bli kjent, er det kanskje dumt å tilpasse deg hans kultur på en måte som er unaturlig for deg. Bedre å si at du liker alle kosenavnene han skriver til deg kjempegodt, også fortelle at nordmenn ikke har så mange sånne, så du vet ikke helt hva du skal skrive tilbake. Hvis han liker deg like godt som du håper, regner jeg med at han vil ha ærlighet, ikke at du skal bli mest mulig lik han.

laguna1365380434
Skrevet

Ja, skjønner det;)

Skulle så gjerne ha hjulpet deg, men her er jeg desverre helt blank;)

*Ler enda*

Kollegene mine ser bare rart på meg.Lurer på hva jeg ler av;)

Vrient dety, når man ler rett ut av noe på dol, og det er folk i rommet..Vanskelig å gi seg tilå forklare..:-)

Jeg kommer vel på noe, men er redd det ikke blir særlig søtere enn dear..Hele meg stritter i mot å skrive "honeywaffle" og sånn..Det får jeg bare ikke til + at jeg tror de fleste av de der er rettet til jenter, akkurat som babe og sånn..Vet virkelig ikke.

For en unyttig ting å bruke formiddagen til å lure på..! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...