Gå til innhold

Navn på kjøretøy -kosenavn

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg og han Jonas
Skrevet

Hehe, joda, jeg vil ha navn på mitt nyinnkjøpte kjøretøy! Har ingen samboer eller familie i nærheten, så det må være litt artig å kunne si at jeg og han "jonas" var på ikea etc.. hehe. Joda, kanskje en smule barnslig, men jeg vil det likevel. Er det andre som har navn på sine kjøretøy? Hva i så fall?

Skrevet

Jeg sier bare "doningen"...og som regel er det "den forbaskede doningen"

;)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

fordel å vite hva slags kjøretøy det er snakk om da. Lettere å sette kallenavn på en 2CV enn en Audi A4 :)

Gjest leker best
Skrevet

Min bestemor var litt snurt at jeg kalte opp den gamle traktoren etter henne : Margit.

Søstra mi kalte opp kvigene etter alle venninnene. Mye fnising av det. Sauene fikk navn etter barna i barnehagen.

Skrevet

Vi hadde en gang en liten Fiat Uno, sølvgrå som fikk det velklingende navnet "Lille Grå". :o) Senere skulle jeg komme til å ri en hest med samme navn!

Skrevet

Det nærmeste jeg kommer navn på bilen min, er Møkkabilen.

Skrevet

Min heter som jeg skrev i stad Skæli. Aner ikke hvor minstemann har fått det navnet fra.

Skrevet

Da jeg hadde en boble cabriolet for mange år siden ,hadde den et koselig navn som var klistret med små bokstaver bak. Men stasjonsvognen jeg har nå er liksom ikke så sjarmerende at den trenger et navn, har faktisk aldri tenkt over det!

Skrevet

Jeg leste tråden over her først, så jeg har fortalt at bilen min har kjælenavn. "Hun" heter Rita.

Skrevet

Golfen min heter Frida. Egentlig Frida Frosk fordi den er grønn, men "bruker" bare Frida.

Min gamle lille røde Fiat het Tyttebærungen

Skrevet

Jeg sier bare "doningen"...og som regel er det "den forbaskede doningen"

;)

Audi A - 6`n til nabon heter Aud:-)

Gjest tante grønn og tante fiolett og tante brun
Skrevet

Den første bilen min kalte jeg for Onkel Blå.

Men de bilene jeg har hatt etter den har ikke fått noe navn.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde en Ford Puma som jeg kalte Pusen min. Den jeg har nå heter bare Focusen. :-)

Skrevet

Kaller den lekre primeran min for "Nusse".

Passaten til mannen min kaller jeg til hans irritasjon bare for "peden" (Mopeden)

så når vi skal noe sted spør jeg alltid:

Skal vi ta Nusse eller peden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...